Mijn brik.....en ik

Hmmm, t wordt steeds minder brik.....
Gisteren nieuwe accu geplaatst, en eindelijk kon ik starten zonder starthulpje :)
Een stukkie gereden :] (nee, niet op de openbare weg, dat mag nog niet voorlopig)
Grote tuin heeft toch z'n voordelen....
Wel ff wennen hoor, i.p.v. die CB500 lesmotor. Ik kan met mijn voetjes aan de grond!!!
 
Hmmm, t wordt steeds minder brik.....
Gisteren nieuwe accu geplaatst, en eindelijk kon ik starten zonder starthulpje :)
Een stukkie gereden :] (nee, niet op de openbare weg, dat mag nog niet voorlopig)
Grote tuin heeft toch z'n voordelen....
Wel ff wennen hoor, i.p.v. die CB500 lesmotor. Ik kan met mijn voetjes aan de grond!!!
:}

cool 8-)

Je moet ook met hoge hoge hakken rijden, kan je beter bij de grond :X .... ;)
 
Dan zal ik maar geen fototjes gaan plaatsen van toen ik ze nog regelmatig droeg (horen trouwens ook niet thuis op een motor-forum) O-)
 
gezien het feit dattie cardan aandrijving heeft, lijkt het me sterk dat het een CBX750 blok is. Daarnaast is het een blank aluminium blok, dus misschien een CB900 custom met de nokkenasdeksel v/e cbxmodel? (kweet nie of het past, maar..

:? :? :?
 
verder als dit ga ik niet :)

full
 
gezien het feit dattie cardan aandrijving heeft, lijkt het me sterk dat het een CBX750 blok is. Daarnaast is het een blank aluminium blok, dus misschien een CB900 custom met de nokkenasdeksel v/e cbxmodel? (kweet nie of het past, maar..

:? :? :?

Ze vertelden me al dat het een 900 blok uit 1992 was, maar ik was er zelf nog niet helemaal zeker van, dus misschien???????
 
Mooi strak ding. :}
Heb je gegarandeerd een hoop lol mee.
Fiets is duidelijk door een karakter figuur met liefde voor zijn bike gemaakt. :)
 
Ze vertelden me al dat het een 900 blok uit 1992 was, maar ik was er zelf nog niet helemaal zeker van, dus misschien???????

zal dan wel een 900blok uit '82 kunnen zijn; toen werd de cb900 custom gemaakt. In '92 niet meer.Maar de kap over de nokkenassen was veel ronder van dat model blok; zie het blok wat onder mijn 900 boldor hangt (link onderaan)
Vreemd !
 
Nieuwe informatie.....

Kan iemand hier wat mee????: RC13E - 3000103
schijnt het motornummer te zijn

8-)


Vertel je veranderplannen eens aan je motor :)

Wat heeft de vorige eigenaresse nu onder haar bips qua motor :?

Veranderplannen zijn reeds eerder besproken..... :)
Wat de vorige eigenaar nu rijdt...geen idee, kzal het s vragen
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 17 augustus 2003 16:55 schreef Cadcatz het volgende:


Veranderplannen zijn reeds eerder besproken..... :)
Ja helemaal gelijk......ik was alleen vergeten het bericht te wissen...
:Z :z
 
Het blok (en de cardan + wiel) zijn denk ik van een CBX650, oftewel Honda Nighthawk 650.

R0100003.JPG

nitehawk.jpg


Het lijkt er iig wel op.
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 17 augustus 2003 16:55 schreef Cadcatz het volgende:
Kan iemand hier wat mee????: RC13E - 3000103
schijnt het motornummer te zijn
Jep als je 'honda RC13E' op google in tikt krijg je maar 1 gevonden pagina. In het japans nog wel. 8-)


Op die pagina staat een hoop japans... :P


...maar ook een foto met het onderschrift cbx650 custom. (zat ik met m'n gokje helemaal niet ver d'r af)

In die tabel meen oa. ik te lezen:

jaar: 1982
pk's: 70 (bij 9500rpm)
cc's: 655
aantal versnellingen: 6

 
Laatst bewerkt:
Op zondag 17 augustus 2003 16:55 schreef Cadcatz het volgende:
Nieuwe informatie.....

Kan iemand hier wat mee????: RC13E - 3000103
schijnt het motornummer te zijnVeranderplannen zijn reeds eerder besproken..... :)
Wat de vorige eigenaar nu rijdt...geen idee, kzal het s vragen

Nog wat meer info, aan de hand van het nr 3000103, het blok komt uit Duitsland en is een in vermogen teruggeschroefd blok.
 
Nog wat meer info, aan de hand van het nr 3000103, het blok komt uit Duitsland en is een in vermogen teruggeschroefd blok.

Mijn dank wordt steeds groter :}
Klein vraagje: Hoe komt U aan deze informatie, ik heb mezelf lens gezocht, maar niets kunnen vinden :)
 
Mijn dank wordt steeds groter :}
Klein vraagje: Hoe komt U aan deze informatie, ik heb mezelf lens gezocht, maar niets kunnen vinden :)

Ik heb toevallig dit weekend een cd-rom gekregen met daarop de gescande originele Honda werkplaatshandboeken van zo'n 65 Honda modellen en deze stond daar ook tussen. Hierop staan oa ook van de meeste de verklaring van de frame- en blok nummers. Ik had het blok ook al herkend als een 650 maar het stond eral gepost. Het frame is als ikhet zo bekijk ook afkomstig van een 650, hetgeen dus betekent dat er iets met framenummer is gekl...! Het kenteken is idd wel van een veel oudere motor.

Ohja, en je mag gewoon " je " zeggen hoor :+ :+ Heb ik veel liever
 
Laatst bewerkt:
Het frame is als ikhet zo bekijk ook afkomstig van een 650, hetgeen dus betekent dat er iets met framenummer is gekl...! Het kenteken is idd wel van een veel oudere motor.

Framenummer klopt :)
tis een frame van een 750 uit 1974. Maar als ik het goed begrepen heb heb ik dus een "geknepen" 650??? Dat verklaart waarom manlief m zo traag vond. Voor mij ist goed genoeg om mee te beginnen....
Tis toch al wennen met die Fwd Controls, ik ben continue bang dat ik om ga vallen :o . Ze staan ondertussen wel op de goede afstand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan