Mijn cagiva raptor 125cc van 2006

Puscaspower

Rookie
23 nov 2019
10
0
Sint-Niklaas
Hallo beste motor forum.
Ik heb sinds een maand of 3 geleden een cagiva raptor 125cc aangekocht. Nu heb ik een groot onderhoud gedaan en carbonne reed valves geplaats en deze in de lokale shop laten afregelen,en op de testbank laten meten. Kijk geplaatst grafiek. Er staat standaard een 28mm carburator op en er steekt ook een arrow uitlaat op. Ik heb mezelf een 38mm carburator gekocht mikuni powerstriker. Maar kan deze niet plaatsen omdat ik standaard een sensor op de carburator heb steken omdat deze een euro3 is blijkbaar. Wat kan ik doen om het vermogen meer aan te passen en kijk de dip middenin?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20191123_163441.jpg
    Screenshot_20191123_163441.jpg
    80 KB · Weergaven: 12
vermogen aan het wiel of aan de krukas ?

en zo'n dip heeft elke 2-takt met expansieuitlaat : op +/- 2/3de toerental van het max koppel toerental doet die uitlaat veel meer slecht dan goed.
zo'n dip kan je grotendeels wegwerken met een programmeerbare ontsteking.
bij welk toerental gaat je uitlaatklep open ? je dip blijft wel nogal lang duren, dus ze gaat misschien te laat of te vroeg open.
 
vermogen aan het wiel of aan de krukas ?

en zo'n dip heeft elke 2-takt met expansieuitlaat : op +/- 2/3de toerental van het max koppel toerental doet die uitlaat veel meer slecht dan goed.
zo'n dip kan je grotendeels wegwerken met een programmeerbare ontsteking.
bij welk toerental gaat je uitlaatklep open ? je dip blijft wel nogal lang duren, dus ze gaat misschien te laat of te vroeg open.
Aan de wielen. En Geen idee eerlijk gezegd. Hoe zie ik deze na?
 
service manual raadplegen
Bedankt, Ik bekijk dit morgen even. Ik vind het wat vreemd aangezien ik in mijne jonge jaren uit een 70cc scooter ook 20pk haalde en nu uit een 125cc ook.. Daarom mijn gedachte om een 38mm te steken, maar door die naald positie sensor komt het te kostelijk uit om het systeem te omzeilen(€1500 zei de man van de shop). De moto blijft niet draaien als sensor niet aangesloten is.
 
Doorsparen en een Aprillia RS250 kopen,dan heb je pk,s zat,met een 38mm ga je de boel nog piekeriger maken
als de motor er al op wil lopen.Een goede tuner kan best aardig wat vermogen uit een 125 krijgen ,maar het word er voor
op de straat niet rijdbaarder van.
 
als dat op papier zo is, is dat in het echt ook zo als hij geleverd werd.
maar als je het beter weet, waarom ben je dan aan het sukkelen ?
Omdat dit een euro 3 is. En 125cc crossmotoren met een 38mm carburator maken 40pk daarom dat ik informeer hoe ik hieraan geraak of toch in de buurt, en misschien dat mensen hier op het forum ook meer weten in verband met de sensor op de carburator.
 
je geraakt niet aan die 40pk, zet dat uit je hoofd . niet met het geld dat jij er wil insteken !
en die crossers moeten ook alle 10-15uren een nieuwe zuiger hebben, wil je dat ook ?

wil je van die sensor af ? CDI, uitlaatklepregeldoos en bedrading van een ouder model monteren.
 

Een cagiva raptor blokje zal nooit hetzelfde vermogen leveren als een cross 125cc (competitie motoren, geen Chinese 125 pitbike zooi).

Daarnaast, smeer je ketting eens wat vaker. Daar verlies je al vast een pk mee als ik deze zo bekijk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan