Mijn CB heeft auw

hoop herie, vieze rook, veel toeren, gekut met expansie pijpen en dergelijke, nee 2takt doet mij te veel aan brommers denken :+

wat jij wil hoor Lude :P

als je nog es hulp nodig heb dan hoor ik het wel he :)
 
Update:

motor-13-10-041.jpg

motor-13-10-042.jpg

motor-13-10-043.jpg

motor-13-10-044.jpg

motor-13-10-045.jpg

motor-13-10-046.jpg


Heb mn spul terug gekregen...

Kleppen geslepen, cilinderkop gevlakt, cilinders geboord, cilinders gevlakt. Errg mooi geworden imho :)

Tijdens het inslijpen van de kleppen kwam ik erachter dat de zitting ook wat krom was. Dus heb ik die ook ff opnieuw gefreest (hoe dat ook heet). Verliep verder erg voorspoedig.

Geweldige uitvinding gedaan:
Als je je klepseals over je kleppen heen schuift dan zit er een scherp randje, door een rietje over je kleppen te schuiven en daaroverheen je klepseal te schuiven beschadig je je seal niet. Schijnt vaak voor te komen dat ze geen lang leven hebben door het verkeerd monteren.

2e hands balansas + baladeur is ook al geregeld, nu is het wachten alleen nog op de balansasketting.. dan kan ik los! :)

Ga volgende week ook ff wat melk-installatie-buizen ophalen bij de sloop, en ff met het tig apparaat een rvs pijp onder mn motor bakken. Daarna electrolythisch laten verchromen... gewoon een beetje hobby'en he :] :]
 
lekker he *D :)

Olie, dat deed ik altijd al :) (tis een vette bende in de schuur joh, als ik ga lassen op mn werkbank rookt het eerst een half uur na ;) )
 
En hij zit weer inmekaar:
motor28-10-04%20004.jpg


Net blok eronder geschopt, morgen rvs halen.. en dan lekker frituren 8-)

K&N vervangingsfilter is ook al besteld, en ben nu alleen nog op zoek naar rode bougiekabels (lekker fout :] )
 
Aangezien de pijpen nog bij de buiger liggen ben ik nu n beetje bezig met de uitlaat:
dpr1.jpg

dpr2.jpg

Van 37 naar 54mm diameter 8-)
Dat zal wel brullen als dit klaar is :)
 
Woo VET, maar hoe sluit je hem aan? :)

Roode bougiekabels zijn idd fout, maar wel goed fout!
K heb gele besteld voor de Guzzi bij JSPP *D
uhm gewoonzoals ik het eerst ook had, met 4 bouten.. maar dan een betere passing, en het binnenwerk maak ik mooi egaal, dus geen rare weerstand zoals eerst :)

Die gele heb ik gister bij brons besteld, met 102graden doppies. Btw, kreeg als tip dat als je andere kleuren wilt er een krimkous overheen moet doen. Kun je roze bougiekabels maken enzo :z

Vrijdag de rest draaien... dan is het wachten alleen nog op de buisies en kan ik los 8-)
 
he ff vraagje...zijn de kabels bij jou te vervangen of heb je je bobs gewoon losgefreesd ? Aangezien CB-bobs uiitwisselbaar zouden moeten zijn lijkt het me in het eerste geval geen slecht idee om er dan dezelfe bij mij op te zetten... :?
 
och ruk....is twin...nie goed gekeken :P
haha :) ja ze zijn los te schroeven.. maar ngk heeft ook verlengers.. knip je oude draad door, en zet je ding tussen oude en nieuwe kabel :) (kosten ook geen drol!)

frederikl: jaa *D hij wordt weer zgan... jammer dat dit soort grapjes zoveel geld kosten.. maargoed, dat neem ik maar voor lief ;)
 
Niet gereden.. ket lag nog niet over het voortandwiel, en bovendien zijn mn dempers nog niet af...
Vandaag bezig geweest, dit weekend ff mn hulsen parelen en verloopstukje naar de pijpen bouwen :) Afstellen ga ik pas doen na ik mn dempers erop heb zitten, anders is t nogal verspilde moeite lijkt mij ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan