Neonlampje
MF veteraan
Ok om maar eventjes met de deur in huis te vallen... mijn motor is stuk
Vorige week was ik ff een weekje weg met de motor (met nog wat andere motoren en brommers stonden we op een camping in Zeewolde). Net de één na laatste dag (zaterdag) reed ik terug vanuit amsterdam op de snelweg, toen opeens mijn motor enorm raar begon te doen, op 1 cilinder lopen en rare schurende/tikkende geluiden uit 1 van mijn cilinders.
Door drukke verkeer enzo kon ik niet stoppen en pas na paar 1.5km oid bereikte ik de vluchtstrook.
Oliepeil checken (was 2 dagen daarvoor nog helemaal vol), olie op... Kameraad op motor olie op gehaald met de hulp van een vriendelijke amsterdammer (ook op motor). Olie erin, shit... nog steeds herrie.. eerste afslag van de snelweg af, naar de camping gebeld en opgehaald met de aanhanger.
Om een lang verhaal korter te maken, ik heb vandaag mijn blokje open geschroeft...
Het eerste deel is nog wel geschikt voor de hobby'ende sleutelaar, de laatste (met de foto's) alleen voor die hards die 3blokken per jaar de gruzelementen in werken.
Na het eraf meppen van de cilinderkop kwam ik dit tegen:
http/ralf.snoutweb.net/lude/Filmpjes/Motor_Auw015.avi
Allemaal nog goed dus.. Ikke blij
Carbjes gedemonteert:
http/ralf.snoutweb.net/lude/Filmpjes/Motor_Auw016.avi
Werken ook goed, beetje aanslag op de kleppen door een backfire oid.
Mayb ff laten reinigen en dan kunnen ze weer tijdje mee..
En toen kwam het leuke werk, de nokkenassen eruit, allemaal nog prima..
De kop eraf, kleppen leken nog prima, ff slijpen oid.
En toen werd het lache, er zaten 3 koppakingen op.. waarvan 1tje niet voor deze motor was, dus niet pastte!!
(Ook leuk, ik heb dus het hele blok al 2x uitmekaar gehad voor groot onderhoud.. maar nog niet het cilinder gedeelte, omdat ik er van uit ging dat dat allemaal wel goed zou zitten (geen rare geluiden, liep lekker en geen zin om nieuwe pakkingen te halen))
Waarschijnlijk is van de niet passende pakking een stukje metaal van af geslagen, heeft die een zuigerveer vast laten lopen.. is hij daardoor olie gaan gebruiken, mn naaldlager vastgelopen door gebrek aan smering (en te veel hitte) en heeft de zuiger mn hele cilinder aan stront geholpen...
En nu de enge beeldbestanden:
http/www.brommer-forum.nl/bm2k4/Lude_motor/
Let niet op de wazigheid, ik had vieze poten. En wilde mn cam niet smerig maken door op de macro stand te drukken. (morgen betere foto's)
En wat nu, overmaats zuigers zien te krijgen, cilinder ophonen. En kijken of mijn drijfstangen nog goed zijn..
Was wel flink flauw, maargoed.. hoort bij de hobby Morgen lekker rondbellen of iemand het aan durft om mn cilindertjes uit te kotteren
Vorige week was ik ff een weekje weg met de motor (met nog wat andere motoren en brommers stonden we op een camping in Zeewolde). Net de één na laatste dag (zaterdag) reed ik terug vanuit amsterdam op de snelweg, toen opeens mijn motor enorm raar begon te doen, op 1 cilinder lopen en rare schurende/tikkende geluiden uit 1 van mijn cilinders.
Door drukke verkeer enzo kon ik niet stoppen en pas na paar 1.5km oid bereikte ik de vluchtstrook.
Oliepeil checken (was 2 dagen daarvoor nog helemaal vol), olie op... Kameraad op motor olie op gehaald met de hulp van een vriendelijke amsterdammer (ook op motor). Olie erin, shit... nog steeds herrie.. eerste afslag van de snelweg af, naar de camping gebeld en opgehaald met de aanhanger.
Om een lang verhaal korter te maken, ik heb vandaag mijn blokje open geschroeft...
Het eerste deel is nog wel geschikt voor de hobby'ende sleutelaar, de laatste (met de foto's) alleen voor die hards die 3blokken per jaar de gruzelementen in werken.
Na het eraf meppen van de cilinderkop kwam ik dit tegen:
http/ralf.snoutweb.net/lude/Filmpjes/Motor_Auw015.avi
Allemaal nog goed dus.. Ikke blij
Carbjes gedemonteert:
http/ralf.snoutweb.net/lude/Filmpjes/Motor_Auw016.avi
Werken ook goed, beetje aanslag op de kleppen door een backfire oid.
Mayb ff laten reinigen en dan kunnen ze weer tijdje mee..
En toen kwam het leuke werk, de nokkenassen eruit, allemaal nog prima..
De kop eraf, kleppen leken nog prima, ff slijpen oid.
En toen werd het lache, er zaten 3 koppakingen op.. waarvan 1tje niet voor deze motor was, dus niet pastte!!
(Ook leuk, ik heb dus het hele blok al 2x uitmekaar gehad voor groot onderhoud.. maar nog niet het cilinder gedeelte, omdat ik er van uit ging dat dat allemaal wel goed zou zitten (geen rare geluiden, liep lekker en geen zin om nieuwe pakkingen te halen))
Waarschijnlijk is van de niet passende pakking een stukje metaal van af geslagen, heeft die een zuigerveer vast laten lopen.. is hij daardoor olie gaan gebruiken, mn naaldlager vastgelopen door gebrek aan smering (en te veel hitte) en heeft de zuiger mn hele cilinder aan stront geholpen...
En nu de enge beeldbestanden:
http/www.brommer-forum.nl/bm2k4/Lude_motor/
Let niet op de wazigheid, ik had vieze poten. En wilde mn cam niet smerig maken door op de macro stand te drukken. (morgen betere foto's)
En wat nu, overmaats zuigers zien te krijgen, cilinder ophonen. En kijken of mijn drijfstangen nog goed zijn..
Was wel flink flauw, maargoed.. hoort bij de hobby Morgen lekker rondbellen of iemand het aan durft om mn cilindertjes uit te kotteren