mijn compie dut niet

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
toch even een vraag voor de compi freaks onder ons.
mijn compi is kaduk en geeft de volgende problemen.
als ik opnieuw instaleer dan loopt het syteem een uurtje goed en dan.
komen de fouten
wininet.dll,usereg.dii kernel32.dd enzt.
vervolgens gooit hij de software van mijn netwerkrk,geluidskaart en videkaart er af.
en kan ik het hele verhaal weer opniet gaan doen.

heb al andere combinatie,s van kaarten geprobeerd
andere snelheid van geheugen.
win me,2000.en 98 allen zelfde probleem.

hij geeft afentoe aan in bios
the cpu hung for a internlal cpu setting. (iets in die trant)
en staat op 100mhz. (als ik hem op 133 zet gaat die over de zijk en zet hij hem zelf weer op 100mhz.

wie helpt??
 
Ik zou zeggen installeer em es een keer opnieuw, als je dat niet al hebt gedaan. Laat hem dan ff een uurtje draaien zonder alle overige software erop. Loopt ie dan niet vast, dan zit het in een driver of iets.

Werkt het dan nog niet, dan wordt er misschien iets te warm? Misschien heb je hem \'overclocked\'? Anders intern geheugen kapot? Hier krijg je naar mijn ervaring de meest vreemde foutmeldingen door op de meest vreemde tijdstippen...

Ik hoop dat het je een beetje helpt. Succes *D .

(Oh ja, en ik ben geen nerd, heb geen verstand van computers en ik weet al helemaal niet wat GoT is. }) )
 
Ik zou zeggen installeer em es een keer opnieuw, als je dat niet al hebt gedaan. Laat hem dan ff een uurtje draaien zonder alle overige software erop. Loopt ie dan niet vast, dan zit het in een driver of iets.

Werkt het dan nog niet, dan wordt er misschien iets te warm? Misschien heb je hem \'overclocked\'? Anders intern geheugen kapot? Hier krijg je naar mijn ervaring de meest vreemde foutmeldingen door op de meest vreemde tijdstippen...

Ik hoop dat het je een beetje helpt. Succes *D .

(Oh ja, en ik ben geen nerd, heb geen verstand van computers en ik weet al helemaal niet wat GoT is. }) )

de foutmelding is iedere x het zelfde en ook als die gewoon zonder software draaid
heb tijd gedraaid zonder geluidskaart weer foet.
tijdt zonder software video weer fout.
zelfde met netwerk.

interngeheugen al omgeruild en tevens andere snelheid geprobeert.

en 4x op 1 dag instaleeren (vaak genoeg :+ )

maar evengoed bedankt.
 
Wat je eigenlijk moet doen bij dit soort problemen is uitzoeken welk onderdeel de problemen veroorzaakt.

Je hebt al uitgezocht dat het je OS (+software) waarschijnlijk niet is. Het geheugen niet, andere componenten niet?

Dan moet het je mainboard zijn? Of je hebt er iets nieuws bijgezet tijdje geleden?
 
Het kan zijn dat er een fout in je Master Boot Record zit. Als je je harde schijf wist dan blijft je MBR er gewoon op staan.
Het kan zijn dat er een fout in staat en die blijft dan terug komen.
Dus ff je MBR wissen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes.
 
Ik heb gisteren mijn videokaart naar de bliksem geholpen. Wou de bios flashen, maar kreeg steeds foutmeldingen. Op laatst deed ie dus niks meer. Vandaag naar de computerwinkel gebracht.

Ben ik nu (op mijn werk)weer op de Abit site aan het kijken, blijkt verdorie dat mijn videokaart een andere typeaanduiding heeft, dan dat ik de hele tijd dacht. Kut Kut... Is het niet de SILURO MX400 64MB SDRAM maar de SILURO T400 64MB SDRAM + TV-Out.

Kut Kut. Geen wonder dus dat het flashen niet lukte. Nu zit een aantal dagen zonder computer :(

Maar ja eigen stomme schuld he.
 
das balen ja...

format /mbr dacht ik?
en anders delpart.exe gebruiken, wist netjes je hele schijf.
 
de foutmelding is iedere x het zelfde en ook als die gewoon zonder software draaid
heb tijd gedraaid zonder geluidskaart weer foet.
tijdt zonder software video weer fout.
zelfde met netwerk.

interngeheugen al omgeruild en tevens andere snelheid geprobeert.

en 4x op 1 dag instaleeren (vaak genoeg :+ )

maar evengoed bedankt.
Het zit nu ook al in je toetsenboard :)
 
Wat bij mij wel eens geholpen heeft: In de Bios Setup de optie \"Restore default values\" kiezen. Als dat ook niet lukt: stop je computer bij volle maan in een holle boom, loop achterstevoren naar huis en besmeur een foto van Bill Gates met vers kippenbloed.
 
Het kan zijn dat er een fout in je Master Boot Record zit. Als je je harde schijf wist dan blijft je MBR er gewoon op staan.
Het kan zijn dat er een fout in staat en die blijft dan terug komen.
Dus ff je MBR wissen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes.

gaa ik proberen thnx hoopenlijk lukt me dat.
en ben ik morgen weer gewoon on line.
alvast thnx voor hulg ga het 1 en ander proberen .
staan weer een paar goede opties tussen.
 
Wat bij mij wel eens geholpen heeft: In de Bios Setup de optie \"Restore default values\" kiezen. Als dat ook niet lukt: stop je computer bij volle maan in een holle boom, loop achterstevoren naar huis en besmeur een foto van Bill Gates met vers kippenbloed.

Whoehahahahha :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Mag ik dit uitroepen tot grap van de dag?
 
beste remedie....

.. kabels los maken...
.. raam los...
.. naar buiten kijken of er niet iemand loopt
.. met een mooie boog de pc naar buiten gooien
.. foto maken en hier posten


:9 ;) :9 ;) :9
 
Ben ik nu (op mijn werk)weer op de Abit site aan het kijken, blijkt verdorie dat mijn videokaart een andere typeaanduiding heeft, dan dat ik de hele tijd dacht. Kut Kut... Is het niet de SILURO MX400 64MB SDRAM maar de SILURO T400 64MB SDRAM + TV-Out.

dit probleem heb ik ook gehad met een moederbord van abit....

ik
.. bios flash downloaden..
.. daarna flashen..
.. vervolgens ...
.. ZWART SCHERM !!!!!! NIKS DEED HET MEER !!!!

paar dagen later op de site gekeken (op mijn andere pc), bleek dat ze de verkeerde flashbios erneer gezet hadden en de juiste nu wel geplaatst hadden (met de mededeling dat die vorige file echt niet gebruikt moest worden $@#$@#$@#)

moederbord opgestuurd na +- 1 maand het geheel weer goed aan het lopen
 
Compuprobs? Eerst alles eruit rukken wat er niet in hoeft. Dus netwerkkaart, geluidskaart, brander en weet ik wat niet meer. Dus pc zo kaal mogelijk maken en dan een nieuwe instal erop gooien. Hd voor die tijd dan ook helemaal leeg maken als het kan. Zowiezo je master boot record opschonen en zorgen dat de partitie waar je je OS op gooit geformateerd is (anders gewoon 2 of 3 keer doen) en eventueel met een diskcheckproggie ff kijken of er geen bad clusters op zitten. Instal uitvoeren en kijken of hij dan goed draait voor een uur of wat. Is dit zo, dan 1 voor 1 de rest van je harde waren weer toevoegen. Verschijnt die fout niet weer heb je het helemaal goed gedaan. Verschijnt er wel weer een fout, dan kun je er dus zo goed als zeker van uit gaan dat het probleem hem in de hard/software van het laatst toegevoegde onderdeel zit. Je zou dit onderdeel dan natuurlijk ff in een andere pc kunnen testen.
 
je ontsteking vervroegen
nieuwe olie
benzine filter en bougies vervangen.

loopt ie weer als een zonnetje
 
Klinkt als CPU naar de gallemiezen. Mijn eerste indruk is dat je de CPU overgeklokt hebt.
Wat voor een CPU zit erin?

Bij AMD is het zeer kritiek dat deze goed gekoeld word, zelfde geld trouwens ook voor nieuwe Intel Petium IIII\'s. Controleer dus even of je CPU ventilator draait, het is namelijk raar dat hij eerst een uur wel goed draait maar daarna de vernieling in loopt.

Haal eventueel een CPU test programma van internet en laat dat het systeem \"monitoren\", vaak kan je hieruit precies opmaken wat er aan de hand is.

Kom je er dan nog niet uit, voor een kratje bier kom ik wel effe kijken, het is tenslotte mijn oude vak, en ben toch werkeloos...voel ik me ook weer even belangrijk.....
 
Compuprobs? Eerst alles eruit rukken wat er niet in hoeft. Dus netwerkkaart, geluidskaart, brander en weet ik wat niet meer. Dus pc zo kaal mogelijk maken en dan een nieuwe instal erop gooien. Hd voor die tijd dan ook helemaal leeg maken als het kan. Zowiezo je master boot record opschonen en zorgen dat de partitie waar je je OS op gooit geformateerd is (anders gewoon 2 of 3 keer doen) en eventueel met een diskcheckproggie ff kijken of er geen bad clusters op zitten. Instal uitvoeren en kijken of hij dan goed draait voor een uur of wat. Is dit zo, dan 1 voor 1 de rest van je harde waren weer toevoegen. Verschijnt die fout niet weer heb je het helemaal goed gedaan. Verschijnt er wel weer een fout, dan kun je er dus zo goed als zeker van uit gaan dat het probleem hem in de hard/software van het laatst toegevoegde onderdeel zit. Je zou dit onderdeel dan natuurlijk ff in een andere pc kunnen testen.

Kijk, zo hoort het!
Goede uitleg SCSI! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan