Mijn CRT verslag

GSX-Reinier

Die hard MF'er
17 okt 2002
876
0
Obdam
Een paar maanden geleden werd ik op gebeld door een van mijn maten met de vraag of ik ook mee ging naar een CRT. Nu wist ik het toen nog niet zo zeker, ik heb niet de ervaring die mijn de jongens in mijn groep hebben en ik had geen zin om tijdens zo`n dag in de grindbak met brancard te eindigen.

Maar na wat wikken en wegen ging de pen naar het inschrijfformulier. Naam, adres was nog wel makkelijk. Maar bij het kopje "rijbewijsnummer" kwamen de problemen. Mijn RBW was namelijk al een jaar vermist op mijn slaapkamer en de kansen om deze terug te vinden waren nihil. Mijn maten stuurden alles op en ik zou langs de politie gan om aangifte te doen en daarna een nieuw RBW te halen. Paar dagen later (ik had nachtdienst en sliep dus overdag) had ik nog geen RBW en was iedereen ingeschreven voor 5 augustus ipv de oorspronkelijke 6 aug. Kut Kut Kut nou moet ik ook nog vrij regelen. Gelijk de CRT gebeld. De situatie uitgelegd van mijn rijbewijs en mondeling (?) ingeschreven. Het nummer zou wel komen nadat ik mijn RBW weer had. Een paar collega`s vriendelijk aangekeken, gehusseld met wat nachtdiensten en ook vrij kunnen regelen.

[me]GSX-Reinier was eindelijk ingeschreven. En zou 5-8-2004
gaan CRT-en :)
[/me]


Inmiddels had ik in Roden een hotel geregeld voor ons 7 zodat we de dag van te voren op ons gemak naar Roden konden rijden. (anders was het om 4 uur `s nachts opstaan) En idd 4 augustus was het verzamelen en rijden.

Na 25 km ging het al fout. Rose zat achterop bij Specht en deze had de rugtas naar boven toe dichtgeritst. Dus ik rij als een na laatste en zie opeens iets uit de tas vliegen en rollen over de weg. Nelus gelijk tegengehouden (reed achter me) en gestopt. Maar de rest reed door.

Nelus en Debbie zouden doorrijden en de rest tegenhouden en ik zou de spullen opzoeken en verzamelen. Strak plan. Verkeerde uitvoering. :(

Iedereen stond 5 Km verder op mij te wachten en ik ben daar toen met een bloedgang voorbij gesjeest. Ik heb hun niet gezien en zij mij niet. Daarna heb ik elke afslag gepakt om te kijken of ze er stonden. Maar nee. Bij Bolsward (halverwege!) ben ik maar gestopt bij een bezinepomp waar ik mocht bellen. (mijn gsm zat bij de rest in de tas) |( Gelukkig stond de rest 1 Km van me vandaan waarna we samen verder konden. Eenmaal in Roden was het inchecken en de spullen neerploffen op de kamer. Pluim voor de hotel-eigenaar die voor ons zijn choppert de schuur uithaalde zodat wij onze motoren daar kwijt konden. :}

De volgende dag.

06.00 op. Das heel vroeg als je de halve nacht wakker lag van de hitte. Het zweet stroomde van je voorhoofd terwijl je gewoon stil lag. Dit beloofde wat voor de temperaturen tijdens de CRT zelf.

07.30 waren we present op het circuit. :P Wat een gevoel ! Eerst de briefing voor alle groepen waarna de "gevorderden" de zaal verlieten. Wij kregen nog een extra briefing en daarna was het wachten op 09.40.

Wij water drinken. (tyfus wat was het heet) en de meiden met de camera in de aanslag naar de tribunes toe.

Sessie 1: De eerste rondes op het circuit. :9~ Obgeloofelijk. Met het simpele gangetje van 120 door de bochten om het circuit te verkennen en nu liep ik al te genieten en te genieten.

Sessie 2 : Gangetje iets omhoog naar 140-150 en dit was nog gaver. Mooi in een groepje van 7 achter de marshall aan. Hier kwam mijn iets mindere ervaring wel naar boven. Ik lette zwaar op de rest terwijl deze zwaar relaxt op de motor zaten. Ik moest wat harder mijn best doen terwijl de rest meer in hun element kwamen.

Hierna was het lunchpauze. Maar de meiden kwamen maar niet opdagen. Specht en ik op zoek. We dachten dat ze in de 2 bochten zaten die je in ene kan nemen. (even de naam kwijt) Dus wij erheen lopen. halverwege er achter gekomen dat ze daar niet zaten dus maar weer terug. En tegelijkertijd knalt er eentje hard de grindbak in in de Ramshoek. Ambulance erbij en einde sessie (Grid Time ? ). Was goed afgelopen met hem als het goed was.

Sessie 3 : 2 rondes langzaam achter de groep 2 gereden. Deze had niet ons tempo en we zater er snel achter. En ineens was het groene vlag. Iedereen blaast door elkaar heen en het was volgas rijden voor jezelf. Dit had ik niet zo snel verwacht en samen met de chaos van de twee groepen was ik even de weg kwijt.

Resultaat ? De GT verkeerd inschatten met het remmen. Dus maar rechtdoor de grindbak in. Hierdoor raakte ik opgefokt als wat wat weer resulteerde in het te veel terugschakelen voor de Nationale in de ronde hierna. Met een dansend achterwiel ook hier maar de zekerheid gekozen en rechtdoor gegaan. Mezelf even vermanend toe gesproken dat ik hier was voor de fun. En niet om mezelf of mijn motor te verkloten!!!!

En dat hielp. De rondes daarna heerlijk gereden en het uitgeschreeuwd van pret toen ik elke keer wat harder kon over de veenslang en wat later kon remmen voor de bocht hierna.

Sessie 4 : De sessie met tijdwaarneming. (Voor het rijden nog even met mezelf gepraat over de fun. O-) ) En deze sessie was het gaaftst. Een paar mensen voorij gegaan en natuurlijk ingehaald alsof ik stil stond. :} Ik heb nog veel te leren.

Maar over de Veenslang voelde ik ineens een tik in mijn rug. Dat was heel raar. Dus ik voelde achter me met een hand. En daar kwam ik erachter dat mijn afdek kap van mijn buddy los op mijn motor lag. TEEEEEEERIINNNNNG ! Gelukkig het hoofd koel gehouden en de knippers naar rechts aangezet. Geremd en het gras in. Ik kwam stil op de verbindingsweg voor de ambulance en hier snel mijn buddy weer vast gezet.

Hoe dat gekke ding nou los kwam, ik weet het niet. Waarschijnlijk was hij tussen de sessies door niet goed gesloten door mij. Maar toen ik hem dicht deed tijdens de sessie zat hij ook gelijk weer echt dicht. Dus snel weer verder.

Helaas 2 rondes na mijn buddy-seat-incident kwam de vlag al. En daarmee een zeer geslaagd einde van deze dag.

Mijn snelste tijd was 2.00.46 en dus 46 honderste langzamer dan ik wou. (ik wou onder de 2 minuten gaan.) Maar dat maakt mij niet uit. Nooit geweten dat rijden op Assen zo gaaf zou zijn. Volgend jaar ga ik zeker nog 2x. En misschien nog wat Zandvoort ook. 8-)

http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.barlo/CRTdivx.avi (Kleine impressie van deze CRT)



[edit] Tyfus ! Wel een hele lap tekst geworden! )
[edit2] even de datum veranderd
 
Laatst bewerkt:
Mooi verhaal, je hebt je vast evenveel vermaakt als ik 19 juli bij mijn eerste keer Assen. :)
 
hoi
Gsx-reinier.
ik heb je filmpje binnen maar het blijft steken bij "debbie"..geluid gaat wel door.

heb het met mediaplayer,powerdvd en bsplayer geprobeert.
 
hoi
Gsx-reinier.
ik heb je filmpje binnen maar het blijft steken bij "debbie"..geluid gaat wel door.

heb het met mediaplayer,powerdvd en bsplayer geprobeert.


Vaag.. Hier geen problemen. Misschien is er wat fout gegaan bij het uploaden. File is gedelete en ik upload hem nu voor de tweede keer.

Probeer het over 15 minuten nog eens zou ik zeggen.
 
Tis maar goed,dat je na de eerste dag eerst hebt geslapen :P .
Want na zo,n ervaring gelijk de baan op te gaan,phoe B| .
Maar wel een leuk verhaal.
Zie je wel ergens in de speeltuin ;) .
Btw,zijn er geen picc's?


Nop.. Tenminste niet van mij. Er waren wel een paar foto camera`s mee maar de video nam de meeste tijd in beslag. En mooier dan Ad Kieviet kan je ze toch niet krijgen met een Sony Cybershot. Dus dat wordt even wachten.......
 
Hallo Reinier,

Mooi verslag van gemaakt Reinier !! Was idd een leuke dag om naar te kijken, ik zit er over te twijfelen om een keer aan zo`n CRT-dag mee te doen ;) .

Alleen ik kan het filmpie idd ook niet openen, heb alleen geluid en geen beeld (Windows Media Player, BSplayer).

Greetz,

SV_Wim (die nu geen SV meer heeft maar een CBR600RR) eigenlijk moet ik mijn naam veranderen.
 
Opnieuw geupload. Zelf gedownload en getest. Filmpje doet het nu wel.

(en anders hoor ik het graag)

Ennuh Wim volgende keer gewoon mee.

psst : Mogelijkheid tot eenmalige nickname wijziging!?

Hallo Reinier,

Heb het filmpje net gedownload alleen doet ie het nog niet goed :? . Welke afspeler gebruik jij eigenlijk misschien dat het daar aan zou kunnen liggen.

Ik zal mijn nickname ook nog ff wijzigen , alleen heb ik dat al een keer gedaan, hopelijk is het niet zo dat het eenmalig is :) .

Greetz,
Wim.
 
Leuk verhaaltje! :)

Ik ben zelf ook nog lang geen held op het circuit, maar mijn 1e keer op het circuit was ook een CRT dag op Assen en ik heb de videoopnames van mezelf nog hoe ik sta te glunderen na die laatste sessie met tijdwaarneming :]

Ik weet nog dat ik de eerste paar sessies echt moeite had om de groep bij te houden (kwam ook omdat ik helemaal achteraan begon en dat scheelt ook best veel), maar dat het de 2e sessie al veel beter ging en vanaf de 3e sessie echt lekker. Ook ik heb toen bij de nationale een "foutje" gemaakt en ben daar rechtdoor gegaan (ok, niet helamaal rechtdoor, want ik moest wel over het gras enzo). Niet gevallen of niks dus kon gewoon verder *D

Maar goed, Assen is gewoon ff wennen. Je hoeft amper te remmen op Assen en de gemiddelde snelheid is superhoog! Het is het snelste circuit dat ik ken :9

Ter vergelijk: ik reed toen een beste tijd van 1.57 (op mijn GSXR600).
30 seconden eraf en ik kan aan wedstrijden beginnen :P
 
@SV_Wim ik gebruik gewoon media player en bij mij doet hij het. T zal wel. Tis nu te heet om me er druk over te maken. '(


Weet je wat. Emule :

ed2k://|file|CRTgodverdommeSVCD.mpg|78502396|AFA5F477B65BB839FCF11A553002A429|/
Zo moet ie het ook doen.

@Powergixxer : Zo denk ik dus ook. Maar eerst die 30 seconden eraf :)

 
@Reinier, het filmpje doet het, ik heb hem nu in VLC video player geopend en daar doet ie het wel in :) .
Gaat ik nu ff het filmpie bekijken.

Greetz,
Wim.
 
[me]GSX-Reinier begint steeds iets trotser te worden op zijn filmpjes..... :) [/me]

Oh ja, dat was ik nog vergeten te vermelden:

Mooi filmpje GSX-Reinier! O-)

Goeie muziek-keuze ook; het had een 1 van mijn eigen filmpjes kunnen zijn *D

Was alleen wel een beetje groot, maar goed de kwaliteit wel beter daardoor natuurlijk ;)

:}
 
Ik was een dagje later, 5 augustus. Ook lekker warm, en lekker genoten.
Mijn ontmaagding op Assen resulteerde in een 1.47.5, nu de tweede keer een
1.46.1. Nog 15 keer deze progressie, en ook in kan gaan racen. Trouwens,
met 200+ de Veenslang afjagen op een Tuono zorgt toch wel voor veel windhappen!
Dit jaar denk ook nog een keer Zolder, niveau 2, zijn 7 sessies rijden!
 
Ik zie nu pas dat ik een typ fout gemaakt heb. ! !!!

Ik was er 5 augustus ! En in mijn groep zat er een TUONO rijder! !!!


Dennis... Is u dat ?
 
Leuk man! Ik was er ook die dag maar deed de Grid times. Ik was alleen iets sneller }) Maar dat is niet belangrijk. Veel belangrijker is dat je leert normaal te rijden. Dus goede lijnen en dan het tempo gaan opvoeren. Succes volgend jaar en pas op voor de verslaving ;)

Ik zie geen beeld bij je video. Ligt dit aan mij :?
 
Iedereen kan dat gekke ding openen met VLC media player.

Of een DIVX player. Of als je divx hebt geinstalleerd met media player.

Waarom hij het bij sommige mensen wel doet en bij sommige niet zou ik niet weten. Ik vind het al knap dat ik zoiets voor elkaar krijg.

En verslaving ? Ik heb al afgesproken dat we volgend jaar minimaal 2 keer gaan.
Da`s toch geen verslaving ? ;)
 
Ik had ze gezien op "dat andere forum"

Grappig. Jij gaat met de knie aan de grond door de Gt en ik rechtdoor door de grindbak.

Over verschillende rijstijlen gesproken.
:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan