GSX-Reinier
Die hard MF'er
Een paar maanden geleden werd ik op gebeld door een van mijn maten met de vraag of ik ook mee ging naar een CRT. Nu wist ik het toen nog niet zo zeker, ik heb niet de ervaring die mijn de jongens in mijn groep hebben en ik had geen zin om tijdens zo`n dag in de grindbak met brancard te eindigen.
Maar na wat wikken en wegen ging de pen naar het inschrijfformulier. Naam, adres was nog wel makkelijk. Maar bij het kopje "rijbewijsnummer" kwamen de problemen. Mijn RBW was namelijk al een jaar vermist op mijn slaapkamer en de kansen om deze terug te vinden waren nihil. Mijn maten stuurden alles op en ik zou langs de politie gan om aangifte te doen en daarna een nieuw RBW te halen. Paar dagen later (ik had nachtdienst en sliep dus overdag) had ik nog geen RBW en was iedereen ingeschreven voor 5 augustus ipv de oorspronkelijke 6 aug. Kut Kut Kut nou moet ik ook nog vrij regelen. Gelijk de CRT gebeld. De situatie uitgelegd van mijn rijbewijs en mondeling (?) ingeschreven. Het nummer zou wel komen nadat ik mijn RBW weer had. Een paar collega`s vriendelijk aangekeken, gehusseld met wat nachtdiensten en ook vrij kunnen regelen.
[me]GSX-Reinier was eindelijk ingeschreven. En zou 5-8-2004
gaan CRT-en
[/me]
Inmiddels had ik in Roden een hotel geregeld voor ons 7 zodat we de dag van te voren op ons gemak naar Roden konden rijden. (anders was het om 4 uur `s nachts opstaan) En idd 4 augustus was het verzamelen en rijden.
Na 25 km ging het al fout. Rose zat achterop bij Specht en deze had de rugtas naar boven toe dichtgeritst. Dus ik rij als een na laatste en zie opeens iets uit de tas vliegen en rollen over de weg. Nelus gelijk tegengehouden (reed achter me) en gestopt. Maar de rest reed door.
Nelus en Debbie zouden doorrijden en de rest tegenhouden en ik zou de spullen opzoeken en verzamelen. Strak plan. Verkeerde uitvoering.
Iedereen stond 5 Km verder op mij te wachten en ik ben daar toen met een bloedgang voorbij gesjeest. Ik heb hun niet gezien en zij mij niet. Daarna heb ik elke afslag gepakt om te kijken of ze er stonden. Maar nee. Bij Bolsward (halverwege!) ben ik maar gestopt bij een bezinepomp waar ik mocht bellen. (mijn gsm zat bij de rest in de tas) Gelukkig stond de rest 1 Km van me vandaan waarna we samen verder konden. Eenmaal in Roden was het inchecken en de spullen neerploffen op de kamer. Pluim voor de hotel-eigenaar die voor ons zijn choppert de schuur uithaalde zodat wij onze motoren daar kwijt konden.
De volgende dag.
06.00 op. Das heel vroeg als je de halve nacht wakker lag van de hitte. Het zweet stroomde van je voorhoofd terwijl je gewoon stil lag. Dit beloofde wat voor de temperaturen tijdens de CRT zelf.
07.30 waren we present op het circuit. Wat een gevoel ! Eerst de briefing voor alle groepen waarna de "gevorderden" de zaal verlieten. Wij kregen nog een extra briefing en daarna was het wachten op 09.40.
Wij water drinken. (tyfus wat was het heet) en de meiden met de camera in de aanslag naar de tribunes toe.
Sessie 1: De eerste rondes op het circuit. Obgeloofelijk. Met het simpele gangetje van 120 door de bochten om het circuit te verkennen en nu liep ik al te genieten en te genieten.
Sessie 2 : Gangetje iets omhoog naar 140-150 en dit was nog gaver. Mooi in een groepje van 7 achter de marshall aan. Hier kwam mijn iets mindere ervaring wel naar boven. Ik lette zwaar op de rest terwijl deze zwaar relaxt op de motor zaten. Ik moest wat harder mijn best doen terwijl de rest meer in hun element kwamen.
Hierna was het lunchpauze. Maar de meiden kwamen maar niet opdagen. Specht en ik op zoek. We dachten dat ze in de 2 bochten zaten die je in ene kan nemen. (even de naam kwijt) Dus wij erheen lopen. halverwege er achter gekomen dat ze daar niet zaten dus maar weer terug. En tegelijkertijd knalt er eentje hard de grindbak in in de Ramshoek. Ambulance erbij en einde sessie (Grid Time ? ). Was goed afgelopen met hem als het goed was.
Sessie 3 : 2 rondes langzaam achter de groep 2 gereden. Deze had niet ons tempo en we zater er snel achter. En ineens was het groene vlag. Iedereen blaast door elkaar heen en het was volgas rijden voor jezelf. Dit had ik niet zo snel verwacht en samen met de chaos van de twee groepen was ik even de weg kwijt.
Resultaat ? De GT verkeerd inschatten met het remmen. Dus maar rechtdoor de grindbak in. Hierdoor raakte ik opgefokt als wat wat weer resulteerde in het te veel terugschakelen voor de Nationale in de ronde hierna. Met een dansend achterwiel ook hier maar de zekerheid gekozen en rechtdoor gegaan. Mezelf even vermanend toe gesproken dat ik hier was voor de fun. En niet om mezelf of mijn motor te verkloten!!!!
En dat hielp. De rondes daarna heerlijk gereden en het uitgeschreeuwd van pret toen ik elke keer wat harder kon over de veenslang en wat later kon remmen voor de bocht hierna.
Sessie 4 : De sessie met tijdwaarneming. (Voor het rijden nog even met mezelf gepraat over de fun. ) En deze sessie was het gaaftst. Een paar mensen voorij gegaan en natuurlijk ingehaald alsof ik stil stond. Ik heb nog veel te leren.
Maar over de Veenslang voelde ik ineens een tik in mijn rug. Dat was heel raar. Dus ik voelde achter me met een hand. En daar kwam ik erachter dat mijn afdek kap van mijn buddy los op mijn motor lag. TEEEEEEERIINNNNNG ! Gelukkig het hoofd koel gehouden en de knippers naar rechts aangezet. Geremd en het gras in. Ik kwam stil op de verbindingsweg voor de ambulance en hier snel mijn buddy weer vast gezet.
Hoe dat gekke ding nou los kwam, ik weet het niet. Waarschijnlijk was hij tussen de sessies door niet goed gesloten door mij. Maar toen ik hem dicht deed tijdens de sessie zat hij ook gelijk weer echt dicht. Dus snel weer verder.
Helaas 2 rondes na mijn buddy-seat-incident kwam de vlag al. En daarmee een zeer geslaagd einde van deze dag.
Mijn snelste tijd was 2.00.46 en dus 46 honderste langzamer dan ik wou. (ik wou onder de 2 minuten gaan.) Maar dat maakt mij niet uit. Nooit geweten dat rijden op Assen zo gaaf zou zijn. Volgend jaar ga ik zeker nog 2x. En misschien nog wat Zandvoort ook.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.barlo/CRTdivx.avi (Kleine impressie van deze CRT)
[edit] Tyfus ! Wel een hele lap tekst geworden! )
[edit2] even de datum veranderd
Maar na wat wikken en wegen ging de pen naar het inschrijfformulier. Naam, adres was nog wel makkelijk. Maar bij het kopje "rijbewijsnummer" kwamen de problemen. Mijn RBW was namelijk al een jaar vermist op mijn slaapkamer en de kansen om deze terug te vinden waren nihil. Mijn maten stuurden alles op en ik zou langs de politie gan om aangifte te doen en daarna een nieuw RBW te halen. Paar dagen later (ik had nachtdienst en sliep dus overdag) had ik nog geen RBW en was iedereen ingeschreven voor 5 augustus ipv de oorspronkelijke 6 aug. Kut Kut Kut nou moet ik ook nog vrij regelen. Gelijk de CRT gebeld. De situatie uitgelegd van mijn rijbewijs en mondeling (?) ingeschreven. Het nummer zou wel komen nadat ik mijn RBW weer had. Een paar collega`s vriendelijk aangekeken, gehusseld met wat nachtdiensten en ook vrij kunnen regelen.
[me]GSX-Reinier was eindelijk ingeschreven. En zou 5-8-2004
gaan CRT-en
[/me]
Inmiddels had ik in Roden een hotel geregeld voor ons 7 zodat we de dag van te voren op ons gemak naar Roden konden rijden. (anders was het om 4 uur `s nachts opstaan) En idd 4 augustus was het verzamelen en rijden.
Na 25 km ging het al fout. Rose zat achterop bij Specht en deze had de rugtas naar boven toe dichtgeritst. Dus ik rij als een na laatste en zie opeens iets uit de tas vliegen en rollen over de weg. Nelus gelijk tegengehouden (reed achter me) en gestopt. Maar de rest reed door.
Nelus en Debbie zouden doorrijden en de rest tegenhouden en ik zou de spullen opzoeken en verzamelen. Strak plan. Verkeerde uitvoering.
Iedereen stond 5 Km verder op mij te wachten en ik ben daar toen met een bloedgang voorbij gesjeest. Ik heb hun niet gezien en zij mij niet. Daarna heb ik elke afslag gepakt om te kijken of ze er stonden. Maar nee. Bij Bolsward (halverwege!) ben ik maar gestopt bij een bezinepomp waar ik mocht bellen. (mijn gsm zat bij de rest in de tas) Gelukkig stond de rest 1 Km van me vandaan waarna we samen verder konden. Eenmaal in Roden was het inchecken en de spullen neerploffen op de kamer. Pluim voor de hotel-eigenaar die voor ons zijn choppert de schuur uithaalde zodat wij onze motoren daar kwijt konden.
De volgende dag.
06.00 op. Das heel vroeg als je de halve nacht wakker lag van de hitte. Het zweet stroomde van je voorhoofd terwijl je gewoon stil lag. Dit beloofde wat voor de temperaturen tijdens de CRT zelf.
07.30 waren we present op het circuit. Wat een gevoel ! Eerst de briefing voor alle groepen waarna de "gevorderden" de zaal verlieten. Wij kregen nog een extra briefing en daarna was het wachten op 09.40.
Wij water drinken. (tyfus wat was het heet) en de meiden met de camera in de aanslag naar de tribunes toe.
Sessie 1: De eerste rondes op het circuit. Obgeloofelijk. Met het simpele gangetje van 120 door de bochten om het circuit te verkennen en nu liep ik al te genieten en te genieten.
Sessie 2 : Gangetje iets omhoog naar 140-150 en dit was nog gaver. Mooi in een groepje van 7 achter de marshall aan. Hier kwam mijn iets mindere ervaring wel naar boven. Ik lette zwaar op de rest terwijl deze zwaar relaxt op de motor zaten. Ik moest wat harder mijn best doen terwijl de rest meer in hun element kwamen.
Hierna was het lunchpauze. Maar de meiden kwamen maar niet opdagen. Specht en ik op zoek. We dachten dat ze in de 2 bochten zaten die je in ene kan nemen. (even de naam kwijt) Dus wij erheen lopen. halverwege er achter gekomen dat ze daar niet zaten dus maar weer terug. En tegelijkertijd knalt er eentje hard de grindbak in in de Ramshoek. Ambulance erbij en einde sessie (Grid Time ? ). Was goed afgelopen met hem als het goed was.
Sessie 3 : 2 rondes langzaam achter de groep 2 gereden. Deze had niet ons tempo en we zater er snel achter. En ineens was het groene vlag. Iedereen blaast door elkaar heen en het was volgas rijden voor jezelf. Dit had ik niet zo snel verwacht en samen met de chaos van de twee groepen was ik even de weg kwijt.
Resultaat ? De GT verkeerd inschatten met het remmen. Dus maar rechtdoor de grindbak in. Hierdoor raakte ik opgefokt als wat wat weer resulteerde in het te veel terugschakelen voor de Nationale in de ronde hierna. Met een dansend achterwiel ook hier maar de zekerheid gekozen en rechtdoor gegaan. Mezelf even vermanend toe gesproken dat ik hier was voor de fun. En niet om mezelf of mijn motor te verkloten!!!!
En dat hielp. De rondes daarna heerlijk gereden en het uitgeschreeuwd van pret toen ik elke keer wat harder kon over de veenslang en wat later kon remmen voor de bocht hierna.
Sessie 4 : De sessie met tijdwaarneming. (Voor het rijden nog even met mezelf gepraat over de fun. ) En deze sessie was het gaaftst. Een paar mensen voorij gegaan en natuurlijk ingehaald alsof ik stil stond. Ik heb nog veel te leren.
Maar over de Veenslang voelde ik ineens een tik in mijn rug. Dat was heel raar. Dus ik voelde achter me met een hand. En daar kwam ik erachter dat mijn afdek kap van mijn buddy los op mijn motor lag. TEEEEEEERIINNNNNG ! Gelukkig het hoofd koel gehouden en de knippers naar rechts aangezet. Geremd en het gras in. Ik kwam stil op de verbindingsweg voor de ambulance en hier snel mijn buddy weer vast gezet.
Hoe dat gekke ding nou los kwam, ik weet het niet. Waarschijnlijk was hij tussen de sessies door niet goed gesloten door mij. Maar toen ik hem dicht deed tijdens de sessie zat hij ook gelijk weer echt dicht. Dus snel weer verder.
Helaas 2 rondes na mijn buddy-seat-incident kwam de vlag al. En daarmee een zeer geslaagd einde van deze dag.
Mijn snelste tijd was 2.00.46 en dus 46 honderste langzamer dan ik wou. (ik wou onder de 2 minuten gaan.) Maar dat maakt mij niet uit. Nooit geweten dat rijden op Assen zo gaaf zou zijn. Volgend jaar ga ik zeker nog 2x. En misschien nog wat Zandvoort ook.
http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.barlo/CRTdivx.avi (Kleine impressie van deze CRT)
[edit] Tyfus ! Wel een hele lap tekst geworden! )
[edit2] even de datum veranderd
Laatst bewerkt: