Mijn dank is groot meneer Mercedes!!!

heeft nix met stoer doen te maken, ik ken er ook die juist door de gordel gewond zijn geraakt, of zijn overleden, en nu kun je wel allerlei argumenten aandragen, is gewoon een bewuste keus van mij.
Kun je tegenwoordig kiezen dom te zijn.......!? :] Moet je daar nu nog moeite voor doen of gaat dat je vanzelf af??
 
Je vergeet nog te zeggen: Vervolgens maken de agenten een heftige U-TURN om achter deze achterlijke snelheidsduivel aan te gaan.

Jemig, laat die kabouter eens normaal commentaar geven |(

De bestuurder van de auto moet toch ook altijd (al) zijn stuurmanskunsten uit de kast trekken?

(ok, soms gaat het wel echt hard, zie het filmpje op motormeuk van die achtervolging bij Vaals :))
 
Dus jij wou zeggen dat de kans op letsel kleiner is als je geen gordel draagt dan wanneer je wél je gordel draagt?
Ik zal eens kijken of ik wat afbeeldingen kan vinden van voorruiten waar een gat in zit...


oh en allebei mijn oldtimers moet ik dus ook maar wegdoen omdat daar geen gordels in zitten...
En jullie rijden allemaal nog steeds op motoren zonder ABS tutututtu gevaarlijk hoor....
en niemand van jullie rijdt natuurlijk wel eens te hard, das ook een keuze .....

Nogmaals al jullie argumenten over het wel of niet dragen interesseert me dus geen reet, het ging in dit geval over een politiewagen die door het groen heen reed, en de struiken nog onder de auto had hangen
 
oh en allebei mijn oldtimers moet ik dus ook maar wegdoen omdat daar geen gordels in zitten...
En jullie rijden allemaal nog steeds op motoren zonder ABS tutututtu gevaarlijk hoor....
en niemand van jullie rijdt natuurlijk wel eens te hard, das ook een keuze .....

Nogmaals al jullie argumenten over het wel of niet dragen interesseert me dus geen reet, het ging in dit geval over een politiewagen die door het groen heen reed, en de struiken nog onder de auto had hangen

Was het een mercedes? Dat is waar dit topic over gaat ;). In een samenvatting van jouw verhaal zal geen struik voorkomen (en zelfs dat is al offtopic), het is gewoon een verhaal over hoe jij sluw onder een boete voor niet dragen van je gordel uitkomt. Dat verhaal mag je van mij best houden, maar het is niet waar we het hier over hadden :N
 
Is het niet zo dat de agent die de overtreding waarneemt, deze ook moet uitschrijven???
Klopt, mijn buurman is agent en kreeg vorig jaar op zijn kloten van zijn baas dat hij te weinig geschreven had!
Gisteren nog gepakt door een motoragent met lasergun 25km tehard=154 eurie '(
(het was niet mijn buurman)
 
Laatst bewerkt:
Kun je tegenwoordig kiezen dom te zijn.......!? :] Moet je daar nu nog moeite voor doen of gaat dat je vanzelf af??
Helaas kan dat niet.
Je wint het nou eenmaal niet van de grote moloch die zegt dat je hem wel moet dragen.

Enigszins snap ik dat ook wel.
Het is nou eenmaal een feit dat; alles wat niet met het voeruig is verenigd met dezelfde snelheid doorgaat mocht het voertuig abrubt tot stilstand komen.

Aan de andere kant is het zo dat bepaalde organen niet bestand zijn tegen hoge G-force en er ook met gordel de brui aan geven.
Een troost: Je ligt er altijd erg mooi bij in je kist, want je hoofd is niet beschadigd. :z

Ik denk dat het meer zoden aan de dijk zet als iedere bestuurder het boek verkeerstaak eens leest ( van Verjo ) en zich ook met de volle 100% inzet als hij/zij zich in het verkeer begeeft.

Wat zal dat een hoop leed schelen..............
 
Helaas kan dat niet.
Je wint het nou eenmaal niet van de grote moloch die zegt dat je hem wel moet dragen.

Enigszins snap ik dat ook wel.
Het is nou eenmaal een feit dat; alles wat niet met het voeruig is verenigd met dezelfde snelheid doorgaat mocht het voertuig abrubt tot stilstand komen.

Aan de andere kant is het zo dat bepaalde organen niet bestand zijn tegen hoge G-force en er ook met gordel de brui aan geven.
Een troost: Je ligt er altijd erg mooi bij in je kist, want je hoofd is niet beschadigd. :z

Ik denk dat het meer zoden aan de dijk zet als iedere bestuurder het boek verkeerstaak eens leest ( van Verjo ) en zich ook met de volle 100% inzet als hij/zij zich in het verkeer begeeft.

Wat zal dat een hoop leed schelen..............

Daarin hebben we exact dezelfde mening!! :]
 
Nogmaals al jullie argumenten over het wel of niet dragen interesseert me dus geen reet, het ging in dit geval over een politiewagen die door het groen heen reed, en de struiken nog onder de auto had hangen
is dus gewoon een kwestie van uitlokking geweest......beetje kinderachtig. :r

Voor wat betreft het niet dragen......verwacht van mij geen bijdrage aan je condoleanceregister. :]
 
Laatst bewerkt:
oh en allebei mijn oldtimers moet ik dus ook maar wegdoen omdat daar geen gordels in zitten...
En jullie rijden allemaal nog steeds op motoren zonder ABS tutututtu gevaarlijk hoor....
en niemand van jullie rijdt natuurlijk wel eens te hard, das ook een keuze .....

Nogmaals al jullie argumenten over het wel of niet dragen interesseert me dus geen reet, het ging in dit geval over een politiewagen die door het groen heen reed, en de struiken nog onder de auto had hangen

Nee, dat hoor je mij ook niet zeggen.
Ik wil alleen maar zeggen dat het veiliger is mét gordel dan zonder.
Voorbeeld:
Wanneer jij met 50 of zelfs maar 30 km/u tegen een boom rijdt 's of van een dijkje af rijdt nachts op een rustige weg, je knalt met je hoofd tegen de voorruit, raakt bewusteloos en door een forse hoofdwond verlies je veel bloed. Omdat je op een rustige weg reed is er niemand die je helpt, niemand heeft iets gezien. Einde verhaal...
Wanneer je wel je gordel had gedragen had de kans dat je tegen de voorruit was geklapt minimaal geweest en zou je na de 1e schrik zélf hulp in kunnen roepen of zelfs gewoon uit kunnen stappen.

Goed, genoeg offtopic geweest. Wat jij doet moet je zelf weten, ik probeer je alleen maar bewust te maken van de gevaren. :)
 
oh en allebei mijn oldtimers moet ik dus ook maar wegdoen omdat daar geen gordels in zitten...
En jullie rijden allemaal nog steeds op motoren zonder ABS tutututtu gevaarlijk hoor....
en niemand van jullie rijdt natuurlijk wel eens te hard, das ook een keuze .....

Nogmaals al jullie argumenten over het wel of niet dragen interesseert me dus geen reet, het ging in dit geval over een politiewagen die door het groen heen reed, en de struiken nog onder de auto had hangen

Denk je niet dat de wetgever daar rekening mee heeft gehouden?

http://www.leenapk.nl/page.php?page=apkweetjes
 
K heb het zelf meegemaakt een ongeluk met ongeveer 50 per uur in een auto. als ik geen gordel om had gehad, dan had ik een gebroken neus of erger....
 
Terug
Bovenaan Onderaan