mijn doe het zelf rekkie..

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
Heb net mijn rekkie klaar, en wilde het toch ff "trots"laten zien, daar is het forum per slot van rekening ook voor, en misschien breng ik andere VFR'rijders op ideeen, tis wel een stuk goedkoper...
Ooh...ff vooropgesteld...elk rek is lelijk...maar dat wisten jullie al :+


Bijlage: rek2.JPG
 
Solly lui :+ ben ff aan het klooie vanavond...zucht...

full
 
nou ik vind dat je het mooi gedaan heb.... en ach.. zo lelijk is het niet en het zeker functioneel en je hebt geen gekloot met spinnen of zo meer.
Well Done!!

Ach, tis puur ff voor de vakantie, en vertik het zoals velen hier die zelf een rekkie gemaakt hebben er vet geld voor te dokken...vandaar dus..maar bedankt voor je compliment :+
 
Jaaah, slim van je man, die pennetjes erdoor voor ff snel verwijderen...had ik nog nie aan gedacht... :+

Die pennen is pure noodzaak, anders kan het rekje niet gemonteerd worden. De enige bevestigingspunten zitten nl. onder het zitje. Maar is idd ook gemakkelijk, als ik op de plaats van bestemming ben, ligt het rekje er binnen 5 seconden af en ziet de motor er meteen een stuk beter uit.

Geen bagage meenemen op Duc?
 
Ziet er heel netjes uit. (stuk mooier afgewerkt dan de mijne :) ) Ik heb voor de vakantie ook zo'n rekje gemaakt omdat ik het ook vertik om de belachelijke prijs ervoor te betalen (115 euro). Het zijn tenslotte maar een stuk of 6 buisjes met 10 laspunten ofzo. Nu ben je voor iets van 15 euro aan materiaal klaar.
 
Ondanks dat bagage rekjes dus altijd lelijk ogen op een mooie bike, zien deze rekjes er mooi uit...
Is zeker over nagedacht !!!
 
niet slecht maar zal er wel PU film tussen doen voor het beschdingen van de lak... PU film? ja dat is de rubberachtige plakfilm die bij porsche´s 911 op de achterspatbord word gemonteerd tegen steenslag, en in de instap dorpel..ik heb het op de tank als tankpad, je ziet er niets van
 
Is het rekje wel stijf genoeg (ook met gewicht er op) :?
Lijkt me dat is aan deze kant aardig dicht in de buurt van je lak komt.

Verder natuurlijk :}

Hij is stijf genoeg denk ik, alhoewel het altijd ff afwachten is, bovenrek is van RVS buis 13 x 1,5 en de zijkant is van platijzer 5 mm.
De sterkte zit hem meer in de bevestigingspunten dan in het rek zelf helaas.
Het lijkt inderdaad of hij aan de lak langs schuurt, maar dat komt omdat het rek op de foto los op de motor zat. Bij bevestiging heb ik aan de zijkanten ongeveer 2 cm over tussen rekje en lak van de zijkappen :+
 
ziet er niet verkeerd uit.
Bedenk wel dat de bagage kan gaan schuiven onder het rijden, zou aan de kant van je kont nog een ophoginkje maken, kan de bagage niet van t rekje af schuiven.

VFRiendelijke groetuh
Speedy, ook met rekje op de vakantie.
 
ziet er niet verkeerd uit.
Bedenk wel dat de bagage kan gaan schuiven onder het rijden, zou aan de kant van je kont nog een ophoginkje maken, kan de bagage niet van t rekje af schuiven.

VFRiendelijke groetuh
Speedy, ook met rekje op de vakantie.

gaat goed komen, ben langzaamaan spanbandexpert geworden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan