mijn DR'etje..

Zeeuwse Klei

MF veteraan
28 mei 2004
4.691
1
Pearehat
Tja, iedereen die vaker in dit subforum komt zal 'm wel kennen. Ik heb hem gekocht om er in hoofdzaak mee over de straat te gaan rossen, maar de bagger ging steeds harder trekken. Uiteindelijk een keer geprobeerd en ik ben verkocht.

Bij aanschaf zaten er dan ook allroad bandjes aan, stom zicht maar je went er aan. Nu liggen er een stel crossbanden aan, omdat ie weer de bagger in moet, volgende week ofzo. Kan het niet helpen maar vind het ineens een 10 keer zo bruut apparaat (nouja, echt bruut is ie niet, eerder tam...)

Uiteindelijk al een hoop aan verbeterd, zodat ie in het terrein een stuk beter vooruit wil, zoals progressieve veren vóór, andere vorkolie, stuurverhogers, achterveer wat straffer gezet en nog een hoop fröbelwerk...


Over een poosje komen er nog een stel SM wielen bij, de eerste voorbereidngen zijn hiervoor al getroffen. Het tweede set wielen dat ik erbij heb past nu perfect, zodat ik op het gemakje het andere set kan ombouwen naar SM..
 
Hèhè....computer wilde ff niet meewerken, maargoed, hier is het plaatje dus:

full
 
Begint een beetje standaard kortzichtige opmerking te worden in elk topic.

(zeker bij iemand die ook graag in de blub wil knallen)

Hij oogt gewoon heel lekker vind ik :}
 
noppen roelen!! :9~
Waarom heb ik niet zo'n paadje in de buurt :( Ik weet gewoon helemaal nergens meer waar ik nu zonder last van de weg af kan :( :( :(
Ben van de week 3 uur aan het rijden geweest op zoek naar leuke paden, maar veel meer als gras en wat padjes naast het bos vind ik niet. En dat is al 30 km van huis weg ;(
 
noppen roelen!! :9~
Waarom heb ik niet zo'n paadje in de buurt :( Ik weet gewoon helemaal nergens meer waar ik nu zonder last van de weg af kan :( :( :(
Ben van de week 3 uur aan het rijden geweest op zoek naar leuke paden, maar veel meer als gras en wat padjes naast het bos vind ik niet. En dat is al 30 km van huis weg ;(

Dit paadje is ongeveer 1000 mtr lang en het enige onverharde weggetje in een omtrek van 4 km. Er ligt wel een crossterrein in de buurt, maar das puur mul zand en daar waag ik me liever niet teveel in met dat logge apparaat. Om eens leuke terreinen te vinden moet ik meestal ook al vlug 1-1,5 uur gaan rijden.. moet eerst Zeeland uit, wat al 0.5 uur duurt... '(
Pas in Brabant aan het verkennen geweest, maar al met het zweet in mijn bilnaad, was al het een en ander discutabel en soms een stukkie illegaal bij...
 
Mooie fiets!

Moet je een SM van maken man! (maar daar was je al mee bezig geloof ik ;) )

Tja, SuMo wielen zijn onderweg, maar is nog een berg werk aan. Op het gemakje eens wat aan gaan werken en verder verzamelen. Een echte SM zal het nooit worden met zijn 170 kg drooggewicht...een echte enduro ook niet...Verder kan ik me op straat meestal prima redden met en stel allroadbandjes, zit alleen iets vlugger aan de grens...


Trouwens, wat denken jullie, zouden een stel rood gespoten Excelletjes (zelfde kleur als het frame) onder het beestje een beetje mooi staan?
 
Laat ze dan gewoon voor een paar euro coaten :)


Heb nog 10 liter héél erg goeie 2 componenten epoxy staan, gaat Klei dus mooi gewoon zelf doen....

Edit: De coaters die ik hier in de buurt ken blijven trouwens met hun gore poten van m'n spullen af. Ik heb er nog eens een tijdje gewerkt, maar als je ziet hoe ze daar met de spullen omgaan die ze moeten coaten... :X Om dan maar niet te spreken van de baggerkwaliteit werk die ze afleveren. Kan ik beter zelf, aangezien ik niet van zakkers en kale plekken op vers spuitwerk hou...
 
Laatst bewerkt:
Ziet er netjes uit die fiets, je kan de velgen ook blank laten...zo slecht zien ze er niet uit hoor.
 
Hoppa, weer een plaatje, plaatjes kijken is toch leuker...
resultaat van een lange ochtend Brabants zand/bagger:
full
 
Dag Zeeuwse Klei,
Weet je toevallig of er after-market producten zoals grotere brandstoftanks en bagagerekken- en tassen te vinden zijn voor de DR 650 (bouwjaar 93)?
Deze zouden enkel gemonteerd worden voor de langere reizen.

Bagger ze ...
Pietro
 
Dag Zeeuwse Klei,
Weet je toevallig of er after-market producten zoals grotere brandstoftanks en bagagerekken- en tassen te vinden zijn voor de DR 650 (bouwjaar 93)?
Deze zouden enkel gemonteerd worden voor de langere reizen.

Bagger ze ...
Pietro


Ik moet eerlijk zegen dat ik geen idee heb. Eens kijken of ik een link kan vinden voor spullen. Vaak worden dergelijke zaken wel op Ebay.de aangeboden, maar helaas is er in Nederland nauwelijks wat voor te vinden.
Sofststuff (Jan Willem) rijdt met een DR 350 en heeft een Acerbis tank van iets van 22 (??) liter op. Waarschijnlijk op de site van Acerbis ook wel te vinden, alhoewel ik het niet zeker weet. Vaak ook flink prijzig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan