mijn DR'etje..

Hmm grrrr mompel :(

Even een vraagje Max, ik heb pas een dr650se gekocht, hetzelfde typje als jou, maar ben op zoek naar wat verbeteringen voor het beestje. Ben nu bezig om het blok een beetje lucht (en benzine) te geven, ding was zo geknepen! Heb een Sebring demper gekocht en dynojet stage 2 (voor de europese markt) gemonteerd.
Nu wil ik graag weten wat voor carb. instellingen jij hebt. Welke sproeier, airbox aangepast enz. Ik vond na het installeren van de dynokit een verbetering in gasrespons, maar bij volgas houdt hij nog in. Doe je het gas iets dicht dan gaat hij nog weer een beetje harder vooruit... (denk dat hij toch wat arm loopt)
beetje klapperen bij gas dicht enz.

Ook ben ik nog op zoek naar een carterbeschermplaat onder het blok. Had je die van jou nu zelf gemaakt? Alle info is welkom, ik weet het, ik vraag nogal veel, maar veel info over deze bike is er in nederland niet! B|

Alvast bedankt! :}
 
Laatst bewerkt:
Iemand trouwens ervaring met de Continental TKC80. Ik rij nu op metzeler enduro 4, maar die zijn niet echt lekker in het zand. Gaan de conti's on road ook rdelijk wat kilometers mee of is dat beroerd? Iemand nog andere suggesties?
 
Veel BMW GS-ers rijden erop, dus lijkt me meer geschikt voor de wat zwaardere motoren. Ik heb nog een DR600 carterplaat liggen, interesse?
 
Iemand trouwens ervaring met de Continental TKC80. Ik rij nu op metzeler enduro 4, maar die zijn niet echt lekker in het zand. Gaan de conti's on road ook rdelijk wat kilometers mee of is dat beroerd? Iemand nog andere suggesties?

TKC is geen offroadband. Hoogstens een straatband met noppenuiterlijk.

Wat voor carterplaat zoek je? Ik heb de originele DR 650 carterplaat liggen. Als je een SP 43B hebt, moet dat passen. Heb ook nog een zware versie liggen (4mm alu), die geschikt is voor het echte werk.

Edit: Die passen dus niet.. Wel goed lezen Klei... :z

Ik reed met originele demper met een 156 hoofdsproeier, meen ik. Daar liep ie heel behoorlijk mee. Rest niks aangepast.
 
Laatst bewerkt:

Neh, oke niet echt een off-road band, maar een stonemaster of een 6-days is binnen no time toch kaal als je ook een keer woon werk verkeer doet, of valt dat mee? Hij kan inderdaad niet op tegen een echte noppenband, maar heeft toch net iets meer nop dan de meeste andere banden die het wat langer op straat uit houden?
Welke banden rij jij het meest mee dan, Klei? Ook wel op straat? Hoe is de verdeling, 30% road 70% offroad wat je rijd? :]
 
Ik rij nu veel met een Stonemaster, en die gaat met mijn rijstijl ongeveer 3000 km mee. Ik rij bijna niet, behalve off-roadritjes ed.
Vertanding is nu 16-48, origineel 16-42. Die is niet echt vergelijkbaar met de SE, zover ik weet. Loopt nu maximaal 135 ongeveer, en das hard zat. Ik rij iets van 50% onverhard, veel "verbindingswerk" naar speelterreintjes toe enzo.

Ik koos denk ik voor een Pirelli MT 21. Goedkope band, die redelijk lang meegaat op straat. En gewoon goed rijdt, zeker 2x beter dan de Stonemaster. En is nog goedkoper ook (en zeker goedkoper dan de TKC) met een setprijs van omstreeks 90 Euro..
 
Terug
Bovenaan Onderaan