Mijn Ducati Monster 6 maanden later ..

Phr3ak

MF veteraan
5 nov 2003
17.391
1
49
Apeldoorn
Zo dan :)

Naar aanleiding van mijn eerste topic, waarin in melde een Ducati Monster 620 IE DD Matzwart gekocht te hebben ...

Topic: Mijn eerste Monster

Kan ik u mededelen dat we de 14.000 km al reeds gepasseerd zijn ;)

Dan nu even een kleine toelichting op waarom dan toch een Ducati, en waarom dan toch een Monster :)

1: Ben stront eigenwijs, hoe meer mensen zeggen GEEN! Ducati kopen ... des te meer ik de neiging kreeg er wel 1 te kopen :P

2: Een Monster vindt ik persoonlijk perfect rijden, al zal ik dat naar het idee van sommige zelf niet doen, laatste zal me an me reet oxideren :P

Wat is nu dan het moraal van het verhaal zult u miscien denken :?

Nou, kort maar krachtig, na zoveel KM's verder te zijn, heeft die stukgaatie, duwgaatie of verzin ze allemaal maar me nog NOOIT![/b/ in de steek gelaten 8-)

En dat terwijl er maar tot nu toe 1 klein onderhouds beurtje geweest is bij de 1500 km, vlak na het in rijden dus ;)

Ohja, heb tot nu toe express dan wel onbedoeld geen modificaties toegebracht, vindt het persoonlijk nogal afgezaagd worden, dat heel Monster rijdend Nederland met een verkort kontje, carbon uitlaatjes, en noem het allemaal maar op rondt rijdt, daarom is de mijne op de knipperlichies na dan nog steeds 100% orgineel :P

PS: Voor een foto verslag o.i.d. vanwaar ik zoal met MF of zonder MF geweest ben neem maar eens een kijkje op: http://www.phr3ak.nl

Ohja, heb nog steeds geen moment spijt van dat het toendertijd een Ducati is geworden, ondertussen hoeft het voor mij niet meer anders! :9

Gegroet, and see you some where on the road! 8-)
 

Phr3ak

MF veteraan
5 nov 2003
17.391
1
49
Apeldoorn
wordt het geen tijd om je kleppen te laten stellen? schijnt bij een duc erg belangrijk te zijn anders heb je binnenkort id een stukgaatie
Geen idee, voor zulke technische dingen heb ik helaas niet geleerd, maar die lui van StarTwin zeer zekers wel, die mogen dat dus lekker allemaal gaan uitzoeken van de week (grote beurt dus) ;)

Het wordt idd tijd voor je grote beurt....
Om de 10.000km is normaal.
Klopt ;)

Zit er dus al 4000 km er boven :X

Maar wordt van de week recht getrokken ;)
 

Smit

MF veteraan
23 apr 2003
11.846
1
Hardinxveld
Geen idee, voor zulke technische dingen heb ik helaas niet geleerd, maar die lui van StarTwin zeer zekers wel, die mogen dat dus lekker allemaal gaan uitzoeken van de week (grote beurt dus) ;)Klopt ;)

Zit er dus al 4000 km er boven :X

Maar wordt van de week recht getrokken ;)

Kijk uit met dat soort ongein he, "alles" wat je boven de 10.000 beurtjes rijdt, slijt extra snel. Ik zou me maar (aardig) precies houden aan die beurtjes hoor ;)
Maargoed, fijn dat je het zo naar je zin hebt met em 8-) ...
[me]smitjr twijfelde tussen een SV en een M600, en rijdt al tevreden 6000 km rond in 3 maandjes :} [/me]
 

JapaneesHP

MF'er
28 aug 2004
31
0
België
Tevreden is nog zachtjes uitgedrukt ;)

Hoi,

Moet zeggen ee monster blijft in mijn ogen toch ook de meest sportieve naked die er is.

Ik rijd op dit moment met een VTR 1000F. Deze bike is ook zalig ma het verbruik is ni echt zuinig te noemen: 10 a 11 liter. En dit is voor dagdagelijks gebruik wat veel met die hoge brandstofprijzen.
Ik had gedacht om me een 620i te kopen van 2002.
Heb hierbij wel wat vraagjes over die fiets.
eerst en vooral lijkt me het vermogen van 60pk en koppel van maar 53nm wel aan de lage kant. Hoe ervaar jij dit op de Duc?
2de punt rijdt die beetje zuinig bij gemiddeld tot sportief gebruik?

Alvast bedankt en nog veel rijgenot e

Gtz Japanees(mabyItalian)HP
 

PLR

meubilair
23 jan 2003
7.413
74
Uit betriuwbare bron heb ik vernomen dat heer Phr3ak geen meetings / tourtochten meer bezoekt daar zijn neus daar vol van zit... ;)

Of is de neus inmiddels alweer geledigd? :+
Wie dacht je dan wie dit tijdens de gistren verreden obt8 was?

 

Ronster S4

MF veteraan
13 mei 2003
1.289
0
43
Born
Hoi,

Moet zeggen ee monster blijft in mijn ogen toch ook de meest sportieve naked die er is.

Ik rijd op dit moment met een VTR 1000F. Deze bike is ook zalig ma het verbruik is ni echt zuinig te noemen: 10 a 11 liter. En dit is voor dagdagelijks gebruik wat veel met die hoge brandstofprijzen.
Ik had gedacht om me een 620i te kopen van 2002.
Heb hierbij wel wat vraagjes over die fiets.
eerst en vooral lijkt me het vermogen van 60pk en koppel van maar 53nm wel aan de lage kant. Hoe ervaar jij dit op de Duc?
2de punt rijdt die beetje zuinig bij gemiddeld tot sportief gebruik?

Alvast bedankt en nog veel rijgenot e

Gtz Japanees(mabyItalian)HP
Ikzelf heb een monster 600 en een 900 gehad, mijn vriendin een 620. Nu heb ik een monster S4 (916 dus). Ik denk (met mijn rij ervaring op de verschillende uitvoeringen) dat je beter wat zwaarder kan gaan als je van een VTR 1000 kan. Maak iig een aantal proefritjes, anders is volgens mij het risico op spijt dat je geen zwaardere hebt aangeschaft wel redelijk te noemen. De stap terug t.a.v. vermogen van VTR 1000 naar M620 is m.i. een beetje te groot.
 

JapaneesHP

MF'er
28 aug 2004
31
0
België
Ikzelf heb een monster 600 en een 900 gehad, mijn vriendin een 620. Nu heb ik een monster S4 (916 dus). Ik denk (met mijn rij ervaring op de verschillende uitvoeringen) dat je beter wat zwaarder kan gaan als je van een VTR 1000 kan. Maak iig een aantal proefritjes, anders is volgens mij het risico op spijt dat je geen zwaardere hebt aangeschaft wel redelijk te noemen. De stap terug t.a.v. vermogen van VTR 1000 naar M620 is m.i. een beetje te groot.

Dat ik op de 620i ga vermogen te kort komen ivm men VTR zal ik zeker merken maar buiten snelheid en snel door een bocht te gaan is er nog zoiets als funfactor dat bij een monster hoog is. En aan de andere kant gebruik ik naast vrij sportieve ritten men bike ook als woon werkvervoermiddel en dan is het makkelijker wat minder verbruikende fiets te hebben. :9

gtz JapaneesHP