Mijn Ducati Monster 6 maanden later ..

Ach, als je net van een lesfiets overstapt op zon stoer Monster, dan is 60 pk al heul veul vindt ik ;)

En als ik zo die super sporters af en toe bezig zie op de bospaadjes op hoog soeren, en op de posbank, dan lig ik soms echt in een deuk :+

Nee, doe mij dat Monster maar, met weinig pk's en veul koppel al weet ik bij dat laatste niet wat ik me er bij moet voorstellen, en dat vinnik ook niet echt boeiend, het rijdt als een laag vlieg masjien :P

En het stuurt als een mes door warme boter ....

Dussss, wat wil een mens nog meer :9
 
Effe een foto om de boel iet wat op te leuken :P

full
 
Foto was genomen op de terug weg naar huis via Hoog Soeren, vanaf de Foto Shoot van afgelopen zaterdag, die op de Posbank plaats vond ;)
 
Dat ik op de 620i ga vermogen te kort komen ivm men VTR zal ik zeker merken maar buiten snelheid en snel door een bocht te gaan is er nog zoiets als funfactor dat bij een monster hoog is. En aan de andere kant gebruik ik naast vrij sportieve ritten men bike ook als woon werkvervoermiddel en dan is het makkelijker wat minder verbruikende fiets te hebben. :9

gtz JapaneesHP

I know what you mean... maar "fun" is een subjectief begrip he? Ik heb 2,5 jaar ONTZETTEND veel fun gehad op mn M600, ook omdat het mn eerste was. Maar toen wilde ik toch iets meer power (of "koppel" he Phr3ak ;) ), dus dat is voor mij een groot deel van de fun factor, een gooi en smijtfiets + powerrrrrrrrr.......
Je zegt ook dat je je fiets ook gebruikt voor sportieve ritten. Ikzelf vind het wel prettig dat als ik met de grotere bikes (zoals VTR 1000 dus) meerijd, ik niet constant erg hard aan het gas moet hangen en in de touren moet gaan om het groepje (dat met 2 vingers in de neus rijdt) enigzins bij te houden, das voor mij dus geen fun.
Ik hoor nu eenmaal erg vaak dat mensen hun M600 / M620 verkopen omdat ze toch een stuk kracht missen... en ik kan me goed voorstellen dat dat ook het geval zou kunnen zijn als je van een VTR 1000 af komt.
Maarre: suit yourself! T was maar een tip hoor.
 
Of je koopt een los 900 blok en bouwt dit over... Heb ik ook gedaan.
Ik weet het, ik weet het, je hebt twee linkerhanden, maar er is altijd wel hulp in de buurt ...
 
Die prak laat er geen gras over groeien ;)
Veel plezier dr nog mee.

Die gele Firestorm van enigma was supergeil btw tijdens die meeting bij de posbank. :9
 
Ach, wat vermogen, t.o.v. van al die pk kanonnen dan heb je idd te weinig. Maar zoals Loeder afgelopen zondag achter mij aanreed in de groep van OBTT8 dan heb je vermogen zat.

Ik heb met mijn 750 "slechts' 64pk en vind ik hem nog steeds snel zat voor mij. Rij de hele week niet, zoals ik dan, stap er zaterdags weer op dan heb ik iets van: foei best snel nog.

Maar zoals eerder geschreven is probeer de diverse uitvoeringen, mijn gevoel zegt een 900 omdat je nu een VTR hebt.
 
Ohja, heb tot nu toe express dan wel onbedoeld geen modificaties toegebracht, vindt het persoonlijk nogal afgezaagd worden, dat heel Monster rijdend Nederland met een verkort kontje, carbon uitlaatjes, en noem het allemaal maar op rondt rijdt, daarom is de mijne op de knipperlichies na dan nog steeds 100% orgineel :P

Afgezaagd of niet, carboon uitlaten ( open termignoni ) is al een reden om een monster te rijden. Of in ieder geval mooi te vinden. Geven m.i. de motor het extra karakter, en asociaal mooi geluid :)
 
Afgezaagd of niet, carboon uitlaten ( open termignoni ) is al een reden om een monster te rijden. Of in ieder geval mooi te vinden. Geven m.i. de motor het extra karakter, en asociaal mooi geluid :)

Maarja, als heel Nederland al daar zowat mee rijdt, hoeft dat voor mij persoonlijk niet zo meer ;)

[me]Phr3ak gaat wel t.z.t. iets anders er op schroeve :9 [/me]
 
Ach, wat vermogen, t.o.v. van al die pk kanonnen dan heb je idd te weinig. Maar zoals Loeder afgelopen zondag achter mij aanreed in de groep van OBTT8 dan heb je vermogen zat.

Ik heb met mijn 750 "slechts' 64pk en vind ik hem nog steeds snel zat voor mij. Rij de hele week niet, zoals ik dan, stap er zaterdags weer op dan heb ik iets van: foei best snel nog.

Maar zoals eerder geschreven is probeer de diverse uitvoeringen, mijn gevoel zegt een 900 omdat je nu een VTR hebt.


*D
Was leuk, de OBT.......
 
zoals phr3ak rijd houd die duc het wel 500.000 km uit :} en door dat soort mensen krijgt duc een beter naam

8-)


over kawasaki mogen we ook wel een keer beginnen met geintjes maken want de mijne staat meer bij de dealer als bij mij :) ik ga ook maar een duc kopen :P


hoe is het trouwens phr3ak gaan we nog weer eens samen rijden als ik mijn motor weer terug heb :)
 
zoals phr3ak rijd houd die duc het wel 500.000 km uit :} en door dat soort mensen krijgt duc een beter naam

8-)


over kawasaki mogen we ook wel een keer beginnen met geintjes maken want de mijne staat meer bij de dealer als bij mij :) ik ga ook maar een duc kopen :P


hoe is het trouwens phr3ak gaan we nog weer eens samen rijden als ik mijn motor weer terug heb :)

Tsja, je hebt ook mensen die zuinig zijn op hun spullen :)

[me]Phr3ak is er dus zo eentje ;)
[/me]


Enne, om nou om de week bij een dealer te gaan zitten met welk soort merk motor dan ook zie ik niet echt zitten hoor O-)

En zo te merken jij wel, want wanneer leer je nou eens schakelen :?
 
Laatst bewerkt:
jaja VTR is dus ingeruild.
2 zaken
verbruik lag boven de 10 liter wat veel is als je de motor elke dag gebruikt.
omdat ik meer had verwacht van een V-twin.
Ik rijd dus veel liever 4 in lijn.

Dus... men nieuwe bike is een yamaha Fazer van '01 met 7900km
 
Phr3ak,

Goed ook eens te lezen van een ander dat je met een Duc probleemloos veel kan rijden. Mijn Duc heeft er 97.000 op zitten en kan nog wel even mee..........

Cheers, Ron
 
Phr3ak,

Goed ook eens te lezen van een ander dat je met een Duc probleemloos veel kan rijden. Mijn Duc heeft er 97.000 op zitten en kan nog wel even mee..........

Cheers, Ron

Jah, idd ;)

Maar naar 14.000 km is het einde nog steeds niet in zicht hoor, gewoon een kwestie van op tijd benzine er in mikke :)
 
Even een klein updateje sinds de laatste post van mij :)

Ben nu 22.xxx km verder en er zitten ondertussen al een nieuw setje tandwieltjes + bij behorende ketting er onder, ook is er wederom een nieuwe achterband eronder gekomen aangezien de vorige nieuwe achterband een schroef in de band had gekregen '(

Nu aan het begin van het nieuwe motor seizoen een groot beurtje uit laten voeren, en dan zijn we er weer klaar voor :)
 
:] :] :] :] :] :] :] :] goed bezig 22dzd km in 1seizoen



 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan