Mijn eerst motorfiets....maar welke ?

En de Triumph Trident 660 , de mijne heb ik ingeruild en kost nu €7500 bij de dealer wel alles er op en er aan.
En was twee jaar oud met ik dacht 25.00 km
En nee ik heb geen aandelen daar😉.
😂😂😂..mss...maar ik moet eerst weten of ik voor 2 of 4 cilinders ga
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Jongens, jullie zijn top. Bedankt voor alle tips. Tussen de les motor met 94pk en Z900 met 125pk was voor mij een merkbaar verschil.
Ik ga nog op beide Kawasaki's rijden en dan mijn beslissing nemen, voor nu weet ik dat ik lachend op Z650 en geconcentreerd op Z900 reed, dus...
Maar mss kwam dat door het fpute exeplaar van Z900 waar de linke spiegel ronddraaide en gas hendel niet terug veerde.
Ben heel benieuwd welke het geworden is tzt. Foto’s zijn altijd leuk!
 
Precies, daar is een lichtere motor juist leuker. En, ja, ik realiseer me de ironie dat ik dat zeg als eigenaar van een cruiser van 280 kilo.
Daarom heb ik een R3 afgetraind tot 162 kilo volgetankt naast de S1000RR (zonder cat en met carbon wielen, dus ook al licht is met 192 kilo bruto). :Y
 
Je rijgt hem alleen moeilijk gestart, aan je avatar te zien.
Gelukkig zit hier een electrische starter op.
Op de CR500 niet, maar dat ding was ook maar iets meer dan honderd kilo en zestig pk. :)
 
🙈 veel te groot voor mij. Ik snap dat ik hem niet hoef te tillen, maar duwen zou soms moeten. Ik weeg maar 50 kilo en kan nog niet mijn eigen gewicht op de banchpress liften😂
Duwen: beetje gasgeven als je er naast loopt :Y.
 
  • Haha
Waarderingen: Mags
Daarom heb ik een R3 afgetraind tot 162 kilo volgetankt naast de S1000RR (zonder cat en met carbon wielen, dus ook al licht is met 192 kilo bruto). :Y
163kg...dat is net een veer..maar ik zelf wil ik liever niet plat op de tank te moeten leggen
 
Kijk, dat is het grote punt. Heeft OP genoeg ervaring / gevoel om dat onder controle te houden, ook tijdens onverwachte gebeurtenissen en omstandigheden?



Ze moet zelf haar keuze maken, maar ze vraagt in dit topic om meningen, en ik heb de mijne gegeven. Ik gaf mijn eigen motor alleen als voorbeeld aan dat je voor goed snelweg gebruik geen 100+ pk nodig hebt. Iedereen geeft maar aan 'jaaa koop gelijk de grote' zonder over de veiligheid na te denken. Als ze genoeg zelfvertrouwen heeft dan wens ik haar alle geluk, maar ik wou even een stem van matiging zijn in de vloed van 'koop gelijk die grote'.
Ik heb ook mijn mening gegeven onder mom van: vaak ben je bang…. :]
 
Bij ons in de garage staat er ook en ninja 650 en het rijdt fantastisch en qua verbruik is het zeer goed te doen ,fijne stuur motor.
Nu lees ik ook dat je naar Frankrijk, Oostenrijk wil en ik weet niet hoeveel km ervaring je met een nakedbike heb maar qua wind bescherming is het misschien i het begin niet de ideale fiets om gelijk grote afstanden te doen maar dit is persoonlijk.
Misschien ook een optie om eens op een Versys 650 te testen , niet het zelfde qua uiterlijk maar rijdt wel super en misschien wat ontspannender .
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Bij ons in de garage staat er ook en ninja 650 en het rijdt fantastisch en qua verbruik is het zeer goed te doen ,fijne stuur motor.
Nu lees ik ook dat je naar Frankrijk, Oostenrijk wil en ik weet niet hoeveel km ervaring je met een nakedbike heb maar qua wind bescherming is het misschien i het begin niet de ideale fiets om gelijk grote afstanden te doen maar dit is persoonlijk.
Misschien ook een optie om eens op een Versys 650 te testen , niet het zelfde qua uiterlijk maar rijdt wel super en misschien wat ontspannender .
Probleem is dat een Versys er niet uitziet :/ .
 
Jongens, jullie zijn top. Bedankt voor alle tips. Tussen de les motor met 94pk en Z900 met 125pk was voor mij een merkbaar verschil.
Ik ga nog op beide Kawasaki's rijden en dan mijn beslissing nemen, voor nu weet ik dat ik lachend op Z650 en geconcentreerd op Z900 reed, dus...
Maar mss kwam dat door het fpute exeplaar van Z900 waar de linke spiegel ronddraaide en gas hendel niet terug veerde.Nou
Nou, ik zou het dan wel weten, gewoon lekker een jaartje of twee lachend rijden. Op vakantie en touren in frankrijk heb je genoeg om je op te concentreren als alleen de motor. Door ervaring achter gekomen en dan rijd ik maar een ouwe bmw 800cc uit '87 je rijd vaak binnen door, kronkelweggetje, door bergen, bergweggetje genoeg om mee bezig te zijn. en geloof me in het begin vergis je je best nog wel eens in een bochtje ( of twee ) een lichtere motor is dan beter te corrigeren zeker als beginnend bestuurder. Dit denk ik, maar goed wie ben ik :+ ?
 
Ik bedoel zoiets?
3 cylinders licht wendbaar, navigatie Quik shifter
1678134375767.jpeg
 
Blijft altijd een persoonlijke keuze. Maak wel een wat langere proefrit. Het zadel van de 650 is wat dun en de twee cilinder is een vrij beweeglijk blok. Het kan best zijn dat je je hier aan gaat irriteren. Minimaal half uurtje proefrijden met rotondes, snelweg en wachten bij rood stoplicht.
Ook zaken zoals zadel hoogte en zithouding goed uittesten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan