Mijn eerst motorfiets....maar welke ?

Ik zou dan gaan voor de MV Augusta Brutale 1000RR.
Wat een plaatje is dat. Kwijl loopt uit m'n mond.

Als ik het heel echt zou willen, dan zou ik 'm wel kunnen rijden.
Toch zijn er wel kanttekeningen te maken om deze motor te kopen.

1. Vooral probleem van mezelf want mijn buik past niet samen met de tank. Dan moet er eerst 25kg af.
2. Deze motor (alle MV's?)heeft toch niet de reputatie van betrouwbaarheid. Nee, op pech zit je niet te wachten.
3. Italiaanse fiets. Zijn alle onderdelen snel verkrijgbaar als er iets stuk gaat? Onderdelen natuurlijk voor de hoofdprijs.
4. Als je met deze motor op stap gaat, mag er wel een politie-patrouille vlak achter blijven rijden. Dat is niet om de vele te verwachten snelheids-bekeuringen uit te delen, maar om het boevengilde op afstand te houden. Anders kan je een thuisreis met de trein verwachten.

Conclusie: Voorlopig blijf ik maar rijden met mijn Japanse fietsen.
...voor een Italiaan ziet MV Augusta Brutale 1000RR heel ingewikkeld (rommelig) en...... erg japans eruit naar mijn mening 🙂
 
Er is maar weinig mis met de 4 cilinder MV's op gebied van betrouwbaarheid.
Ze hebben een reputatie, maar volgens kennissen die er effectief mee rijden is die meer gecreëerd dan gegrond.
Grootste vrees is de stabiliteit van het bedrijf zelf en de daarbij horende beschikbaarheid van wisselstukken.
 
Laatst bewerkt:
Er is maar weinig met met de 4 cilinder MV's op gebied van betrouwbaarheid.
Ze hebben een reputatie, maar volgens kennissen die er effectief mee rijden is die meer gecreëerd dan gegrond.
Grootste vrees is de stabiliteit van het bedrijf zelf en de daarbij horende beschikbaarheid van wisselstukken.
Tegenwoordig een groot bedrijf uit China toch als grootste aandeelhouder?
Net als Bimota en Kawasaki.
 
Er is maar weinig mis met de 4 cilinder MV's op gebied van betrouwbaarheid.
Ze hebben een reputatie, maar volgens kennissen die er effectief mee rijden is die meer gecreëerd dan gegrond.
Grootste vrees is de stabiliteit van het bedrijf zelf en de daarbij horende beschikbaarheid van wisselstukken.
En zo staat het MV-juweeltje wekenlang werkloos in de schuur, omdat er 1 simpel onderdeeltje niet geleverd kan/ gaat worden.
Nee, ik ben niet de goede persoon die dat wil uitproberen.
 
Ach er schijnt nu bij bmw ook een pinnetje van hetbremhandel niet leverbaar te zijn en nu kunnen ze de 1000 niet afleveren en staan er een hoop stil , kan bij de beste gebeuren blijkbaar
 
Tja indien m’n budget echt onbeperkt was zou ik voor de looks en de techniek ook liever een MV Agusta Superveloce S willen dan een Honda CB750 of Kawa Z900.. kost wel 3x zoveel 😅
Kijk, ik hou over het algemeen niet van die crotchrocket sportmotorfietsen, maar die MV Superveloce S vindt ik echt wel mooi ja.

efBseOe.jpg

Die kleurstelling, dat buizenframe, die koplamp, die proporties, dat zadel ... Het klopt gewoon.
 
Kijk, ik hou over het algemeen niet van die crotchrocket sportmotorfietsen, maar die MV Superveloce S vindt ik echt wel mooi ja.

Die kleurstelling, dat buizenframe, die koplamp, die proporties, dat zadel ... Het klopt gewoon.
Prachtig, kost dat grapje?
 
Nieuw of tweedehands?
Ik zie er acht. ;)

Maar niet met deze wielen. :N
 
Laatst bewerkt:
Da's dan weer een MV die ik echt niet kan pruimen. Lijkt wel bejuweled. Doe mij maar een F3 800 of een eerste serie F4.
Maar ik ben duidelijk in de minderheid, gezien hun huidige cataloog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan