Mijn eerst motorfiets....maar welke ?

Beste is gewoon veel rijden. Veel verschillende motoren. Vind je het niets gewoon verkopen en de volgende. Tot je iets hebt wat je fijn vind.

Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs en heb nu mijn 4e motor. En nu pas heb ik wat ik fijn vind. Gewoon go!

Rijden, ruilen / verkopen, en weer door! Anders kom je er nooit.
 
Beste is gewoon veel rijden. Veel verschillende motoren. Vind je het niets gewoon verkopen en de volgende. Tot je iets hebt wat je fijn vind.

Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs en heb nu mijn 4e motor. En nu pas heb ik wat ik fijn vind. Gewoon go!

Rijden, ruilen / verkopen, en weer door! Anders kom je er nooit.
Daar moet dan wel budget voor zijn :Y .
 
Daar moet dan wel budget voor zijn :Y .
Dan moet je je budget aanpassen. Hij gaat toch iets kopen? Koop je iets goedkoper met het oog op dat je mss iets anders gaat kopen. Is het wel wat je wilt koop je daarna iets duurder wat je had willen kopen.
 
Dan moet je je budget aanpassen. Hij gaat toch iets kopen? Koop je iets goedkoper met het oog op dat je mss iets anders gaat kopen. Is het wel wat je wilt koop je daarna iets duurder wat je had willen kopen.
Tja, het is een ook een manier.
 
ik heb een FJ 1200 gekocht voor 650,- met Superbike stuur ivm recht zitten.
Om te kijken of een zware 4cilinder iets voor mij was. Met het oog op dat ik mss een FJR 1300 wilde kopen.

Toen heb ik een vstrom DL1000 gekocht omdat hij wat kg lichter was, en leuk voor bospaadjes en met het advies van iemand dat 2 cilinders wat meer koppel hadden in lage RPM.. nou… bad Shit 💩. Elke rotonde dat je even relax nam omdat er net een auto voor je langs kwam en je kwam op 2000rpm moest hij terug in zijn 1. Helaas pinda kaas. Niet mijn ding.. dus geen 2 cilinders voor mij.

Dus hop naar de volgende. Moest lichter zijn dan de FJ1200, meer koppel onderin ivm soepel in lage rpm. En een stuur dat je recht zit.

Suzuki GSX 1250 FA
Dat was Ff lekker, 4 cilinder, koppel onderin. Lage rpm rete soepel. En 1 op 18 makkelijk.

Maar mocht wel iets meer pk’s want begon er al snel aan te wennen. Maar wil niet iets wat te veel verbruikt ivm woon werk.

Dus nu een GSX 1300R
5kg lichter, zelfde wielbasis bijna.
Superbike stuur er oplaten zetten..

Wow wat een verwennerij. Overal trekkracht.
Lekker breed zadel. En verbruik makkelijk 1 op 15.

Ik heb mijn fietsje gevonden, wie had dat verwacht. Na een jaar rijbewijs een Hayabusa?! Als woonwerk verkeer, omdat hij lekker trekt in lage rpm, redelijk zuinig voor zijn vermogen. En mega comfortabel is!

Het is dat hij niet rood is:)
 
Auto’s zelfde verhaal heb meer dan 20 auto’s gehad. Uiteindelijk reed ik saab en wilde niets anders meer.. laatste auto die ik zelf had was de 9-5 aero estate 2.3 turbo

Als je het kent… heerlijke budget auto! Met een gevoel als of je mega lux rijd.

Ivm veel thuis werken auto verkocht, nu hebben we nog maar 1 auto, de Mazda cx-5 prima auto. Als het niet glad is pak ik liever de motor 😆 ivm file en leuk met binnen door rijden als het zonnetje door komt.

Zal je topic verder niet meer kapen hoor:)
 

Bijlagen

  • 98B1B973-CB52-46B6-9AD2-581C99359379.jpeg
    98B1B973-CB52-46B6-9AD2-581C99359379.jpeg
    467,7 KB · Weergaven: 25
  • EE4ED8BE-E397-4355-A27B-D7DC2DFBBCB5.jpeg
    EE4ED8BE-E397-4355-A27B-D7DC2DFBBCB5.jpeg
    82,8 KB · Weergaven: 23
Beste is gewoon veel rijden. Veel verschillende motoren. Vind je het niets gewoon verkopen en de volgende. Tot je iets hebt wat je fijn vind.

Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs en heb nu mijn 4e motor. En nu pas heb ik wat ik fijn vind. Gewoon go!

Rijden, ruilen / verkopen, en weer door! Anders kom je er nooit.
En als je nou wel ineens de 'goede' motor hebt?
Ik heb mijn FZ750 nu 12jr. Nooit een reden gehad om 'm weg te doen en nu nog steeds niet.
Als er (voor mij) een min-punt te noemen is, dan is dat weinig koppel bij lage toeren.

In de Picos de Europa met super steil en ook scherpe stapvoets-bochten, was er bij lage snelheid (te) weinig trekkracht.
Enige manier om door de bocht te komen was in de 1. Dan neiging tot steigeren!
Maar dit heb ik alleen ervaren in de Picos. Andere gebergtes nooit problemen mee gehad.
Verder nog steeds tevreden met deze Yamaha.

Bij GSX 1300 meld je van overal trekkracht.
Ik heb ook nog een Blackbird 1100. Idd deze heeft koppel bij ieder toerental.
Het is bijna een automaat. In een stadje in 6 tokkelen en zonder schakelen tot <nee, niet goed> ver voorbij invordering.
 
En als je nou wel ineens de 'goede' motor hebt?
Ik heb mijn FZ750 nu 12jr. Nooit een reden gehad om 'm weg te doen en nu nog steeds niet.
Als er (voor mij) een min-punt te noemen is, dan is dat weinig koppel bij lage toeren.

In de Picos de Europa met super steil en ook scherpe stapvoets-bochten, was er bij lage snelheid (te) weinig trekkracht.
Enige manier om door de bocht te komen was in de 1. Dan neiging tot steigeren!
Maar dit heb ik alleen ervaren in de Picos. Andere gebergtes nooit problemen mee gehad.
Verder nog steeds tevreden met deze Yamaha.

Bij GSX 1300 meld je van overal trekkracht.
Ik heb ook nog een Blackbird 1100. Idd deze heeft koppel bij ieder toerental.
Het is bijna een automaat. In een stadje in 6 tokkelen en zonder schakelen tot <nee, niet goed> ver voorbij invordering.
ja daar had ik ook maar gekeken;) lijkt me dus ook een geweldige Tour machine.
 
Laatst bewerkt:
Toen heb ik een vstrom DL1000 gekocht omdat hij wat kg lichter was, en leuk voor bospaadjes en met het advies van iemand dat 2 cilinders wat meer koppel hadden in lage RPM.. nou… bad Shit 💩. Elke rotonde dat je even relax nam omdat er net een auto voor je langs kwam en je kwam op 2000rpm moest hij terug in zijn 1. Helaas pinda kaas. Niet mijn ding.. dus geen 2 cilinders voor mij.

Daar heb ik met mijn V-Strom (1050 XT) echt 0,0 last van. Er is altijd koppel aanwezig. :Y
 
Kijk bij elke optie dan ook of er voldoende aanbod in accessoires is. Voor mijn motoren had je nou niet bepaald keuze wanneer je een mooi setje koffers mee wilde nemen. Tassen zijn leuk maar het zijn nog lang geen koffers.
Wat dat snelweg betreft, zolang je zelf geen slappe dweil bent maakt dat niks uit. Mijn vrouw doorkruiste Duitsland op een gsr600 met een gangetje van 150-170kmu en die heeft geen nek noch het postuur van een mma vechter.
Het enige wat ik voor haar er aan veranderd had was (het/de) flyscreen voor een hogere.

53DCC0A8-7F41-4CB2-A7F9-B29A626FE893.jpeg

31B3782A-8AE1-4471-BD8A-259678FB9FC0.jpeg

Deze koffers zul je nooit meer op een honda cb1000r of gsr600 tegenkomen. 😂
 
Zeker niet verkeerd. Ik heb net gecheckt bij de zaak in de buurt en ja, ze hebben hem, dus ik ga erop ook een proefrit inplannen. Ben benieuwd naar de 3 cilinder ervaring
Dan ben je verkocht na de proefrit. Triumph triples zijn geweldig. En geen 13 in een dozijn motor, voor als dat je wat uitmaakt.
 
Ik heb gelest op cb650r - ik vond de kracht van de motorblok fijn, verder reed hij rustig, maar saai
Zelf ook vorig jaar gelest op een CB650R, vond 'm heerlijk rijden!

Snel, wendbaar (zowel in de stad als op de snelweg), redelijk licht van gewicht en ook mooi om te zien.

Uiteindelijk als eerste motor een MT-09 gekocht, net iets meer vermogen en hij is iets "slanker" waardoor hij nog makkelijker de slalom pakt. Voelde bij de proefrit direct vertrouwd aan.

Zeker geen spijt van! 🏍️
IMG_20230303_143937.jpg
 
Dat is ook meteen een lekkere motor waar je Ff mee vooruit kan!

3 cilinder, en zuinig! 1/20
Net even wat meer pit dan zijn kleine broertje, maar wel lekker licht 💡 onder de 200kg

Dat is de nieuwe generatie motor hè.

Geniet er van!
 
Kijk bij elke optie dan ook of er voldoende aanbod in accessoires is. Voor mijn motoren had je nou niet bepaald keuze wanneer je een mooi setje koffers mee wilde nemen. Tassen zijn leuk maar het zijn nog lang geen koffers.
Wat dat snelweg betreft, zolang je zelf geen slappe dweil bent maakt dat niks uit. Mijn vrouw doorkruiste Duitsland op een gsr600 met een gangetje van 150-170kmu en die heeft geen nek noch het postuur van een mma vechter.
Het enige wat ik voor haar er aan veranderd had was (het/de) flyscreen voor een hogere.

Bekijk bijlage 1858373
Bekijk bijlage 1858374
Deze koffers zul je nooit meer op een honda cb1000r of gsr600 tegenkomen. 😂
Wat maf die borden staan daar gewoon aan de verkeerde kant zeg ;-)
 
Ik zou dan gaan voor de MV Augusta Brutale 1000RR.
Wat een plaatje is dat. Kwijl loopt uit m'n mond.

Als ik het heel echt zou willen, dan zou ik 'm wel kunnen rijden.
Toch zijn er wel kanttekeningen te maken om deze motor te kopen.

1. Vooral probleem van mezelf want mijn buik past niet samen met de tank. Dan moet er eerst 25kg af.
2. Deze motor (alle MV's?)heeft toch niet de reputatie van betrouwbaarheid. Nee, op pech zit je niet te wachten.
3. Italiaanse fiets. Zijn alle onderdelen snel verkrijgbaar als er iets stuk gaat? Onderdelen natuurlijk voor de hoofdprijs.
4. Als je met deze motor op stap gaat, mag er wel een politie-patrouille vlak achter blijven rijden. Dat is niet om de vele te verwachten snelheids-bekeuringen uit te delen, maar om het boevengilde op afstand te houden. Anders kan je een thuisreis met de trein verwachten.

Conclusie: Voorlopig blijf ik maar rijden met mijn Japanse fietsen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan