Mijn eerst motorfiets....maar welke ?

Nee, nog geen 3 cilinder gereden.....ik reed op Suzuki Gladius, Honda CB 650R, Z650 voor A2 en z900. Morgen ga ik op z650 met volle vermogen proefrit maken, en ja...ik gebruik deze berichten puuuur als mening.....uiteindelijk moet ik het uiteraard toch zelf uitzoeken
Ben benieuwd hoe het gaat morgen.
Maar ik zou ook zeker een triple proberen.
En nog eens iets….hij moet ook mooi zijn he!
Als je niet meer omkijk na het parkeren is het tijd voor een ander haha
 
  • Leuk
Waarderingen: Lert
Ben benieuwd hoe het gaat morgen.
Maar ik zou ook zeker een triple proberen.
En nog eens iets….hij moet ook mooi zijn he!
Als je niet meer omkijk na het parkeren is het tijd voor een ander haha
Z650 reed heeeeeeel goed....en zit fijner dan z900
Ik heb de triple nog niet uitgeprobeerd, maar als het alleen gaat om tussen de Z's te kiezen, dan ga ik voor Z650
 
Laatst bewerkt:
Z650 reed heeeeeeel goed....en zit fijner dan z900
Ik heb de triple nog niet uitgeprobeerd, maar als het alleen gaat om tussen Z's te kiezen, dan ga ik voor Z650
Klinkt als een goede keuze, de 650 is gewoon wat lichter en zeker voor een beginnende rijder erg fijn.
En geloof me, die ben je echt niet zomaar ontgroeit, wat ik al zei, heel hard rechtdoor kan iedereen ;)

Probeer nog even ergens een Trident te rijden, dan heb je dat ook gehad en kan je een goede keuze maken.
In vergelijk van met de z650 voelt de zit iets hoger, z650 zit je meer 'in' de motor.
Het blokje van de Trident loopt onder in toeren iets soepeler maar wil wel graag wat meer toeren maken waar de z650 van onderuit meteen alert is.
Ik weet niet waar je woont maar bij Blom in Leusden hebben ze diverse Trident's staan om te bekijken/rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mags
Klinkt als een goede keuze, de 650 is gewoon wat lichter en zeker voor een beginnende rijder erg fijn.
En geloof me, die ben je echt niet zomaar ontgroeit, wat ik al zei, heel hard rechtdoor kan iedereen ;)

Probeer nog even ergens een Trident te rijden, dan heb je dat ook gehad en kan je een goede keuze maken.
In vergelijk van met de z650 voelt de zit iets hoger, z650 zit je meer 'in' de motor.
Het blokje van de Trident loopt onder in toeren iets soepeler maar wil wel graag wat meer toeren maken waar de z650 van onderuit meteen alert is.
Ik weet niet waar je woont maar bij Blom in Leusden hebben ze diverse Trident's staan om te bekijken/rijden.
Ik ga zeker nog de Trident uitproberen, Leusden is hier om de hoek - goede tip

Ik vind het juist heel fijn hoe ik op de z650 zit, idd zo 'in' de motor...op de z900 was het ook zo, maar het voelde meer als ik mijn nek moest uit rekken om over de stuur te kunnen kijken 🤣 🙈 ...maar goed.... misschien over een paar jaar denk ik er anders over
 
Ik ga zeker nog de Trident uitproberen, Leusden is hier om de hoek - goede tip

Ik vind het juist heel fijn hoe ik op de z650 zit, idd zo 'in' de motor...op de z900 was het ook zo, maar het voelde meer als ik mijn nek moest uit rekken om over de stuur te kunnen kijken 🤣 🙈 ...maar goed.... misschien over een paar jaar denk ik er anders over
🤔
 
Zonder dollen, zou dan toch ook even bij een Ducati Monster gaan kijken als je dat wat vindt. Zit je ook een soort van in de motor.
 
De meeste kogelvrije motor de Z650.
Wat meer karakter en design de Triumph 660.
Hier op nog meer de Ducati.. en nauwkeurig onderhoud. :)
 
Ik vind de monster ook altijd een lange zit hebben, ver voorover en de afstand naar het stuur vrij groot. (ik ben net 1.73)

Je punt dat je hem niet zo mooi vindt telt voor 3!
 
Al op een street triple gereden?

heel er leuk speleding.
Onderin lekker koppel waardoor hij rustig maar ook sportief en hoogtoerig te rijden is.

mijn vrouw is ongeveer net zo lang als jij, en past er perfect op (zonder verlagen, ze wilde goed met haar voeten bij de grond komen zonder verlagen).

i-zvk49js-X2.jpg


i-Kkz3pCV-X2.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Mags
20220731_140650.jpg307001716_510623991062731_6536743412816436526_n.jpg20220606_122833.jpg
20221005_092033.jpg

Koop je een Suzuki SV650
Jou portemonnee zal blij zijn. Intussen worden de oudere modellen zelfs iets meer waard.
Het enige probleem dat reeds verholpen is, is een afschilferende toerenteller.
Wil je er mee leren? topmotor.
Circuitinitiatie? topmotor
Op reis? Zet een windschermpje en je hebt een goede metgezel.
Geen afschrijving, hopen goedkope onderdelen. Sterk, zuinig en niet te lelijk.
Vind je voor 1500€.

Voor de ervaren rijder is de voorvork niet goed genoeg.

my 2 cents.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mags
Terug
Bovenaan Onderaan