Mijn eerste 1000km

Cloggy

Rookie
31 jul 2006
19
0
Haarlem
hallo allemaal , ik rij nu 2 weken op mijn nieuwe f800s (rood/zwart) en ben wel heel tevreden over deze machine , ik kan het niet met andere motoren vergelijken want ik heb op 17 jul jl mijn rijbewijs gehaald en 18 jul mijn bike opgehaald.

- ik moet erg wennen aan het feit dat de motor erg onrustig is binnen de bebouwde kom , bijna altijd in z'n 1 de bocht door .. maar daar raak je aan gewend. en zoals ik vaker las - de "klang" als je terugschakelt naar z'n 1 . naar z'n twee moet je goed schakeldruk houden anders schiet ie terug in z'n neutraal. in z'n 3 en 4 rijdt hij echt super wat een power. je kan heel lang door rijden in z'n 4 en dan 120/130 in z'n 5 en dan vergeet je eigelijk dat je nog 6 hebt. Het bochten werk gaat me steeds beter af en ik krijg steeds meer vertrouwen in de Bridgestone Batlax achterband. Hij rijdt redelijk zuinig ik heb nu 1100km gereden en vanochtend voor de 4e keer getankt. ik heb niet harder gereden dan 160km per uur omdat ik hem aan het inrijden ben en een paar keer per ongeluk boven de 6k toeren geweest. de verlichting is echt super , het dimlicht heeft een hele duidelijke (zeer brede ) straal. Qua bagage ben ik heel blij met mijn top-koffer, kan genoeg in voor woon/werk verkeer en geen last van zijwind en het kli/klak systeem van bmw is super. ik heb dus het baggage rekje van de ST want op die van S gaat de koffer niet. ik heb nog 2 zij-koffers in back-log bij de dealer voor wat langere tochten. ABS - nog geen idee wat het effect is , ik ga het wel een keer testen op een parkeer plaats. Handvatverwarming --> per ongeluk een keer aangezet .. en 't werd wel heel warm al in stand 1. (snel uitgezet :o ).

Het was best wel ff uitvogelen hoe ik nou het beste kan zitten, iets naar achter of met de ballen op de tank . Armen in een kleine hoek of gestrekt . ben er nu wel uit maar het testen ging wel gepaard met wat pijn in de polsen of tintelende fingers.

ik ben wel in voor leuke optionele gadgets zoals : andere uitlaat , al heb ik geen flauw idee hoe die klinken , van mij mag het gluid wel wat donkerder zijn of zwaarder al vind ik het tijdens het gas los laten of terug schakelen best wel cool. Ik snap er helemaal niets van waarom ze BMW het lelijke remvloeistof potje en hoog bovenop het stuur hebben geplaatst , ik zag laatst wat chrome of carbon achtige opties voor de K1200s --> d'r komt vast een goeie oplossing voor de F800s.

overall geef ik hem een vette 8 - maar ik kan hem niet vergelijken met een nadere motor uit dezelfde klasse - ben wel van mening dat ik over een jaartje of 2 wel overstap op de K1200S , die wilde ik in eerste instantie hebben .. maar rustig beginnen wat de conclusie.

ik hoop dat jullie er wat aan mijn eerste 1000km ervaring hebben !

Groeten Cloggy
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan