Mijn eerste bandenvraagje

Voor de rsv sportief gebruik en toch iets of wat levensduur:

  • Micheling pilot powers

    Stemmen: 14 73,7%
  • Dunlop d208 gp 's

    Stemmen: 1 5,3%
  • Pirelli Supercorsa's, de hardere dan

    Stemmen: 1 5,3%
  • Iets anders,wat dan?

    Stemmen: 3 15,8%

  • Totaal aantal stemmers
    19
Status
Niet open voor verdere reacties.

Duccer 1098

MF veteraan
In memoriam
21 feb 2003
7.768
2
Belgie
Daar ik dringend neiuwe banden nodig heb(de vorige eigenaar heeft de bandjes mooi vierkant getourd,heb er nog 2000 km mee kunne doen maar 't is nu wel echt erg sturen) zat ik met volgende twijfels:

heb zowel een voor als achterband nodig (want die michelin pilot sport geeft mij anders ook niet veel vertrouwen vooraan :( )
achter ligt er een dunlop 207 op en da's ook al niet veel voor een 1000 twin heb ik gemerkt

ik wou uitzien voor een michelin pilot power set ( naar wa leeswerk en ervaringen gedaan te hebben zou ik toch wel willen overwegen)
hoe is de grip en levensduur,geeft hij goed vertrouwen bij het omlegge of wilt hij nogal eens rap uitbreken?

of de dunlop d208gp dan wel,de d207 is veel te nerveus op die twin,op de 250 had ik er niet zo'n last van alhoewel de d208(gewone dan) wel beter scoorde.
zelfde vragen als voor de michelin

supercorsa's zien der mij ook wel leuk uit ,welke sc is de hardere omdat ik weet da ik anders snel terug bij de bandenboer ga staan want die rsv vreet echt wel banden
hoe lang kan je met de hardere sc rond gaan bij sportief gebruik maar geen circuit en zou ik dan niet beter opteren voor een van bovenstaande.

graag het advies van de twinrijders met ervaring met deze 3 bandensoorten
 
Van de banden die je opsomt heeft enkel de pilot power nog iets of wat levensduur, ik zou dan ook voor die band gaan of een bridgestone BTo12,
BTo14 maar en vette twin is altijd een bandenvreeter!
 
iets vergeten maar toch al bedankt voor de reaktie.
hij zou niet te rond/nerveus moeten sturen (bedoel dan dat hij precies gaat invallen in een bocht)de mpp had daar toch wel last van meende ik gelezen te hebben,is da ook zo of neem je dan een lagere band die wat minder rond van vorm is of hoe zit dat

nu zijn de maten voor : 120-70-17 en achter : 180-55-17
 
Pilot Powers nemen, ik heb ze op de SV liggen en de slijtage valt mij erg mee! De ligging is super en eenmaal in de lijn in de bocht gaatie er niet meer vanaf! :}
Vanwege de vorm zul je ze ook niet al te snel vierkant rijden *D , probeer ze en je krijgt 110% geen spijt ervan 8-)


Supercorsa is goed op droog wegdek, maar eenmaal nat is het 'levens'gevaarlijk...D208 gaat snel glijden in de bochten, de pilot sport warmen lastiger op, en bt014 slijt f*cking snel.

suc6
 
die er nu op liggen zijn ook echt geen kl*ten waard, ik ben ff wat revieuws aan't lezen en de pilot power begint mij toch meer te overtuigen
de sc is ook alleen maar een keus als ik er toch minstens 6000 km mee kan maken,in de regen rijden doe ik toch niet :)

hoe zit 't met sturen als je achteraan een 190 monteert? dan ga je toch een iets vlakkere band krijgen niet?
net als vooran een iets lagere band of zit ik ergens verkeerd,kwil vooral geen band die echt in gaat vallen,heb je zo al rap in kortere bochten met zo'n rsv
 
hoe zit 't eigelijk met de levensduur van de pirelli dragon corsa,zijn die te zacht of toch maar beter een mpp set
 
van die bt's heb ik eigleijk nog nie veel goeie ervaringen gehoord,slijtvast zijn ze wel ma kwil toch een band die veel vertrouwen geeft en niet nerveus is
't is ook zo moeilijk als je meerdere merken gaat nemen als vergelijkingsmateriaal :s
 
010 is kut, die slijt vreemd af op de voorband.
020 is wel goed en slijtvast, maar voor het serieuze gumwerk niet een echte aanrader. De 012 zijn erg zacht en gaan niet lang mee. De Corsa's zijn goede banden, zat grip alleen heb ik er zelf geen ervaring, en heb de PP boven de Corsa's gekozen, vooral omdat ik ook wel es op een vochtig (hoeft geen regen te zijn) wegdek rij.

In jou geval gaat het dus om de
Supercorsa VS PP qua slijtage (want als regen/vocht geen rol speelt kan je net zo goed de supercorsa nemen, maar weet alleen niet hoe die slijt tov de PP )
Ik zou de PP nemen, zit je altijd goed *D
 
de volgende die ik probeer zijn ook de pilot powers
overal waar je gaat zie je ze meer en meer, zelfs op circuit :)
je hoort er overal niets anders dan goed over
dus ik zou voor de pilot sports gaan
nu nog gewoon de vraag, neem je een 180 of een 190
wat neem jij? ;)
 
een 190 ben juist ff bij felix & jos wa info gaan vragen en ze raden de mpp ook aan,niet veranderen op de weg van profielhoogte vanvoor wel de vering eens goed laten afregelen,als'k werner eens tegenkom op zolder es wa info vragen :)
ff wachten tot ik weer wa budget heb want 370€ voor een setje banden....
't is te hopen dat 't wa is en nie tegenvalt qua duurzaamheid.
 
Juist een setje MPP's besteld voor op mijn SP-ke :+
Bijlange geen 370€ voor betaald zenne 8-)
Ohja , heb ze in de maten 120/70/17 en 190/50/17 besteld !!

En om nog maar eens de discussie aan te wakkeren : Een 180/55/17 is NIET aan te raden op een 6 inch achtervelg !!

@ topicstarter : zal volgende week wel ervaring posten ( eerst lekker :] )
 
Gewoon diabloo'tjes echt super bandjes. Rij nu voor een diablo corsa en een diablo achter. 9k mee gereden inclusief 3 circuit dagen.

Voor mij niks anders meer :z

Zoek eens op diablo.
 
Juist een setje MPP's besteld voor op mijn SP-ke :+
Bijlange geen 370€ voor betaald zenne 8-)
Ohja , heb ze in de maten 120/70/17 en 190/50/17 besteld !!

En om nog maar eens de discussie aan te wakkeren : Een 180/55/17 is NIET aan te raden op een 6 inch achtervelg !!

@ topicstarter : zal volgende week wel ervaring posten ( eerst lekker :] )

aha den peter si leefde gij nog?

jaja, post eens u ervaringen, ben ook van plan eens mpp te steken en ook 190 vanachter!
 
Ik heb pilot powers onder mijn Mille liggen en de grip is goed alleen de levens duur zal een wel wat minder zijn :]

Succes
 
Dat van die diablo corsa voor lijkt me toch wel geen slecht idee!! aangezien ik
op men smikkel gegaan ben tegen 140 omdat de gewoone diablo voorband echt niet genoeg gript .
 
ik heb nog iets veel beters gefikst se en geld uitgespaard
opgelegde mezeler rensports van uit de boxercup,een vriendin hare pa rijd daar in mee en die heeft heel zijne kleder nog vol steken,zelfs regencompounds,allemaal mooi rullen maar nog meer dan genoeg profiel,weet wel niet welke compound 't juist is maar ik ga mij daar wel 2 setjes kopen voor de helft van de prijs van 1 nieuwe achterband,die mpp komen der wel ne keer als die niet goed bevallen,mja voor da geld en daar ne circuitband voor....
 
ik heb nog iets veel beters gefikst se en geld uitgespaard
opgelegde mezeler rensports van uit de boxercup,een vriendin hare pa rijd daar in mee en die heeft heel zijne kleder nog vol steken,zelfs regencompounds,allemaal mooi rullen maar nog meer dan genoeg profiel,weet wel niet welke compound 't juist is maar ik ga mij daar wel 2 setjes kopen voor de helft van de prijs van 1 nieuwe achterband,die mpp komen der wel ne keer als die niet goed bevallen,mja voor da geld en daar ne circuitband voor....

jah, da heb ik ook liggen op mn r6
vaneigens zijn da goede banden alleen
ze gaan nie te lang mee, zeer zachte compount en in de regen moet ge daar nie mee rijden zulle
da zijn in feite echte circuitbanden e
 
da's ook nie de bedoeling eug ;)
mooi en warm weer,de mpp's gaan zo wie zo al heer worden en sneller slijten nu 't warm is
en als ik zo 2 setjes kan fiksen voor 100€ dan zit ik wel goed voorlopig
ik heb namelijk in sept een reisje naar ibiza op't programma staan(reis is al gesponsord ma daar op stap gaan...... ;( kost echt wel veel €uro's) en men inkomen is zo al niet te breed dus komt da wel ff goed uit.
 
da vraag ik mij ook af,monteren en uitbalanceren doe ik zelf(scheelt al wat en zo veel werk is da niet)

maar was +-370€ kwijt voor een setje mpp's met achteraan een 190 breed
da's dan den prijs uit de catalogus eh moet nog btw bij komen
ik vind da ezigelijk veel geld voor 5000 km rijplezier
dermaa da ik nu ik men centen goed kan gebruiken eerst opgelegde rennsports gebruiken gaan
 
Zeker de pilot powers nemen ik heb een TL1000R,
op zich een overeenkomst met jou Mille.
Superbanden!!! heb nu ongeveer 4000km afgelegd.
niks op aan te merken. goed mee diep te gaan
kwa prijs: voor(120):160euro en achter(190): 235euro
inclusief balanceren
 
Mocht je de BT014's nemen hou me effe op de hoogte
hoe ze rijden bij de bt014's kan je zelfs
een 200 als achterband nemen lijkt mij wel lachen!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan