Mijn eerste crash

Suc6 met herstellen en hoop dat van de motor nog wat te maken is, dat de schade aan het frame meevalt.

Bert
 
Bedankt voor alle hartverwarmende reacties, ik word er helemaal week van :P ...

Ik ga van de week op mijn gemak kijken wat de schade precies is en zodra ik mijn knie en nek weer fatsoenlijk kan bewegen ga ik kijken of ik er nog iets van kan maken.
Een voordeeltje ik ben nu niet meer bang om aan de motor te sleutelen, hij is toch al naar de klote :+
 
Mazzel dat je zo goed bent weg gekomen.

Voor alle newbie's onder ons, je kan niet alles op een dag leren, gun jezelf de tijd.

ps: ook niet in 1 week, 1 maand of 1 jaar.
Je heb maar 1 leven.
 
Foei zeg, wat een verhaal.
Idd te gek dat je het hier heb kunnen tikken/navertellen.

Veel sterkte met je lijf en het gedoe met de fiets.
 
Jammer van je motor, maar gelukkig weer één die er zelf niet al te slecht van af gekomen is. Vangrail doet trouwens inderdaad auw (ik kan het weten, al had ik meer plastic tussen mij en de vangrail zitten).

Succes, en doe het kalm aan, eerst zelf effe opknappen.

Is dit nu al nummer drie dit weekend? Milad en Turboteunis waren ook al gevallen (kan het effe niet terugvinden). Plus nog een paar tijdens MFCD?. Beetje oppassen allemaal anders houden we geen motorrijders meer over.
 
Laatst bewerkt:
Ik zat de laatste dagen met de motorclub in Luxemburg en het was de bedoeling dat ik zaterdagmiddag weer naar Nederland zou rijden om mee te kunnen naar de MFCD, helaas is dat hele feest niet doorgegaan :( .

Vrijdagmiddag ben ik met een groepje een ritje gaan maken. Ik had net een mooi leren pak gekocht met kneesliders dus ik had er zin an :P . De dag ervoor al wel de steuntjes aan de grond gereden, maar ik bleef nog recht op de motor zitten.
Deze avond waren de omstandigheden perfect, lekker weer, mooie weg en scherpe bochten. Na een paar kilometer had ik al voor het eerst mijn knie aan de grond en dat is zo'n geweldige kick dat ik dat steeds harder wilde. En toen ging het goed fout |( .

Voor mij doemde een haarspeldbocht naar links op, op een weg die de berg afliep. Ik ging er hard in (zoals ik dat al eerder deed) en reed de steuntjes en mijn knie dik aan de grond :] . Toen merkte ik echter dat ik daarmee de bocht niet zou gaan redden en voordat ik het wist lag de motor ramvast onder de vangrails en werd ik gelanceerd. Ik heb niet geremd en ben niet onderuitgegleden, maar ben gewoon met de motor zo plat als ik kon de vangrails ingereden.

Ik heb mijn knie gekneust op de vangrails, mijn nek gekneust (ziet er lekker eng uit) op de vangrails en mijn rechter elleboog heeft een bult die er eerder nog niet zat. Verder nog wat schrammen hier en daar en ik ben zo stijf als het maar kan. Ik stond onmiddelijk na het ongeluk weer en maakte me druk om mijn motor. Nadat iedereen me zei wat een nare klap ik gemaakt had zakte dat besef in en ben ik maar gaan liggen (dat was de enige manier om te voorkomen dat ik zou flauwvallen ;) ).

De motor komt dinsdag weer naar Nederland maar ligt in puin (we moesten de vangrails demonteren om hem eronderuit te krijgen) '( , ik ben WA verzekerd dus ik ga kijken of ik er een naked bike van kan maken (als het frame tenminste niet te krom is).

Conclusie: Vrijdag eerste kneedown en eerste all-down in mijn motorcarriere. Ik heb er in ieder geval een stoer verhaal bij, maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn ...

(Ik moet geloof ik al blij zijn dat ik gewoon hier weer thuis achter de computer zit. Doktor zei dat ik heel dicht bij een gebroken nek ben geweest en de mensen die mee waren hebben nog even over de rand van de vangrails gekeken. Als ik naar beneden was gevallen had ik hier nu ook niet zo vrolijk gezeten)

Gefeliciteerd met de zeer goede afloop. Vangrails geven verdomd weinig mee. Zou je eigenlijk rekening mee moeten hadden als je zo'n bocht neemt.

Maar goed, zo te lezen valt de schade erg mee. Je motor boeit niet, dat is maar materiaal en is vervangbaar.
 
Laatst bewerkt:
Mazzel dat je zo goed bent weg gekomen.

Voor alle newbie's onder ons, je kan niet alles op een dag leren, gun jezelf de tijd.

ps: ook niet in 1 week, 1 maand of 1 jaar.
Je heb maar 1 leven.

Da's de reden dat ik nog flinke glimrandjes heb. Sinds november mijn huidige motor en in de winter niet echt veel gereden. Hoop nu met beleid langzaam de glimrandjes te verkleinen.

Beterschap rEPLICa.
 
als ik al die crashes hier overloop, zou 'k bijna ('k zeg wel bijna }) ) schrik krijgen binnen 3 !!! uurtjes, na't afhalen van m'n voorlopig rijbewijs, voor de eerste keer op m'n CBR'tje te kruipen

in alle geval, replica, veel beterschap !


-------------
3 hours and counting down !!
 
Je hebt inderdaad geluk gehad met de afloop van de crash. Heel veel beterschap en ik hoop dat je snel weer kan rijden!
 
tjonge jonge jij hebt echt geluk gehad hoor.
ik wens je in iedergeval veel beterschap toe en nog vele veilige km in de toekomst... geen gekke dingen meer doen joh,dat is een kneedown het niet waard kun je beter een paar 'glimrandjes'hebben..hoewel het af en toe wel uitdaagd

BETERSCHAP,

sander
 
Laatst bewerkt:
Schrik!
Toen ik hoorde dat je niet meekon met de MFCD dacht ik dat het vooral aan de schade aan je motor lag (meeste crashes hier zijn toch (gelukkig) alleen gevalletjes spierpijn, lichte kneuzing & deuken in motor en ego...)
Klinkt alsof je erg veel geluk hebt gehad... Zeker met je nek... Blij dat het nog relatief goed is afgelopen... Bocht uit + hoge snelheid + vangrails = meestal ernstige verwondingen / einde motorrijder... Dus geluk bij een ongeluk...

Klote dat je motor kaduuk is, maar blij dat jij nog (zo goed als) heel bent... Mooie basis voor een streetfighter, zo'n FZR... Ziet ze wel vaker... Wel opletten dat je framepje nog goed (en recht!) is... Maar biedt zeker mogelijkheden.... Misschien dat NuX je nog wat info kan geven? Was zelf dacht ik ook bezig met het idee van een streetfighter...

Iig beterschap & succes met je fiets...
 
Terug
Bovenaan Onderaan