Mijn eerste CRT op Assen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ieniemienie

Die hard MF'er
11 mrt 2002
440
0
Wageningen
Ja, ja.... vandaag was het zo ver.... mijn eerste keer Assen....

De eerste sessie liep voor mij niet helemaal naar wens. Het bleek dat in mijn groepje van zeven rijders, ik de ENIGE was die nog nooit op het circuit gereden had.
De eerste twee rondes gingen mij veel te hard. Ik kon het niet bijhouden en ik baalde.
Ik had geen zin om op te geven, dus: Rijden, rijden, rijden... En ik heb de groep nog redelijk bij kunnen houden.
Ik stapte af met een kut gevoel, het gaat me te hard en hier heb ik geen lol in.
Toen hoorde ik uit betrouwbare bron dat ik het helemaal niet zo slecht had gedaan. 2.15 is voor de eerste keer een redelijke tijd.

Met wat meer vertrouwe en de mentaliteit van: ik ga gewoon lekker rijden en bekijk het allemaal maar, ben ik de tweede sessie in gegaan....
Dit ging stukken beter....Ik heb zelfs een R1 op een ronde achterstand gezet. Heb hem uitgeremd bij de Nationale bocht *D
Okee, okee, ik geef het toe; die jongen kon echt niet rijden.... maar toch!
In deze sessie heb ik ongeveer 2.12 gereden, behoorlijk stoer, al zeg ik het zelf....

De tijd naar de derde sessie begon op te schieten en ik had allerlei ideeën hoe ik nog wat sneller zou kunnen.
Maar toen........ Een dodelijk ongeval op het circuit :(
Een jongen was gevallen en er is iemand over zijn hoofd gereden ;(

De rest van de dag is het rijden stop gezet....

Echt shit, ik hoop dat het voor niemand van ons een bekende was
 
dit staat op http://www.dvhn.nl .......

Dode op TT-circuit bij rijvaardigheidstraining

assen - Een 25-jarige man uit Zwolle is donderdagmiddag verongelukt op het TT-circuit in Assen. De man was met een groep motorrijders bezig met een rijvaardigheidstraining, toen hij in de Meeuwenmeerbocht ten val kwam. Een motorrijder achter hem kon de man niet meer ontwijken en reed over zijn nek heen. Het slachtoffer was op slag dood.

De man die het slachtoffer raakte, viel eveneens en is met lichte verwondingen naar het Wilhelminaziekenhuis in Assen overgebracht. Het ongeluk gebeurde voor de ogen van de voltallige TVM-schaatsploeg, die de middag op het circuit had willen benutten voor een paar rondjes racen in auto's. Op de baanmonitor zagen zij tot hun afgrijzen de Zwollenaar vallen en vervolgens overreden worden. Zwaar aangeslagen besloten de schaatsers direct naar huis te gaan.
 
"Maar toen........ Een dodelijk ongeval op het circuit
Een jongen was gevallen en er is iemand over zijn hoofd gereden " ;(

verschrikkelijk! het zal je of een bekende maar gebeuren......Hopen dat je verder wel genoten hebt van de dag, lijkt me ook gaaf om een keer circuit te rijden........ eerst maar wat ervaring op doen
 
Hopen dat je verder wel genoten hebt van de dag, lijkt me ook gaaf om een keer circuit te rijden........ eerst maar wat ervaring op doen

Ik heb wel een leuke dag gehad.... enne op 29 mei mag ik nog een keer :}
Ik had me voor twee dagen ingeschreven met het idee dat er wel één zou afvallen, maar nee.... mag dus snel nog en keer *D
 
kijk maar uit je doppen, reden jullie dan zo kort op elkaar dat die ene over de andere gereden is? :?
 
Dodelijk ongeval... ;(

13 juni ga ik mijn eerste circuitervaring (Lelystad) opdoen, deze berichten drukken je altijd met de neus op de feiten. Maar goed, hier is in eerdere topics al over gesproken...
 
kijk maar uit je doppen, reden jullie dan zo kort op elkaar dat die ene over de andere gereden is? :?

Dat heet nu circuitrijden, dan zijn de snelheden wat hoger en de tussenafstanden wat kleiner. Is wel verschrikkelijk k*t dat dit gebeurd is. Je gaat er stiekum toch vanuit dat het jou niet overkomt.

Ik doe op 31 mei de CRT op Assen. Ik hoop maar dat de regels niet al te veel aangescherpt worden.
 
F**K das echt klote zeg....... '( dat wens je niemand toe......

Blij dat je zon lekkere dag hebt gehad! wil het geleerde de volgende keer wel es in praktijk zien op de Baars ofzo ;)

Mzll
 
Blij dat je zon lekkere dag hebt gehad! wil het geleerde de volgende keer wel es in praktijk zien op de Baars ofzo ;)

Kom wel weer eens langs buurten ;)
Heb de vorige keer op de Baars niet echt gereden omdat ik half Nederland al had gezien.
 
Dodelijk ongeval... ;(

13 juni ga ik mijn eerste circuitervaring (Lelystad) opdoen, deze berichten drukken je altijd met de neus op de feiten. Maar goed, hier is in eerdere topics al over gesproken...
je rijdt toch ook op de openbare weg, daar worden er wel meer van de sokken gereden.
 
Vandaag dus er goed van afgekomen bij een frontale botsing met een auto (valt allemaal wel mee maar zag wel errug heavy uit mijn vrije vlucht).
Ik dacht dat het op een circuit een stuk veiliger was maar nu dit gelezen te hebben... ;(
 
Héél ;) Ieniemienie's verhaal........

Echt shit, ik hoop dat het voor niemand van ons een bekende was
Niks mis met jouw tijd (je hebt een R1 zoek gereden!
wavey.gif
) Ik reed niet zoveel beter. '(
Wel vreemd dat ze blijkbaar bij jou bij iedere sessie tijdmetingen deden; bij ons alleen bij sessie #4 Toevallig, volgens mij, niet mijn snelste. Die twee gasten waar ik toen mee was komen ook uit Zwolle; kan wel een bekende van hun zijn; morgen even bellen.
 
je rijdt toch ook op de openbare weg, daar worden er wel meer van de sokken gereden.

Voormalig huisgenoot MSN'de mij vanavond dat voor ons studentenhuis in Voorburg een motorrijder van de sokken is gereden vanavond.
Binnen de bebouwde kom maar die vent schijnt er echt erg aan toe te zijn geweest (in zijn trainingsbroek |( )
Schijnt dat iemand zijn tanden aan het zoeken was op straat...

[edit]
Ik zie zojuist dat Maverick vandaag ook is gecrashed in Leidschendam-Voorburg (zie hier) maar ik neem aan dat dit een andere crash is aangezien Maverick weer veilig thuis zit... (Ongeluk dat ik beschreef was aan/op de Parkweg)


en ja.. ik weet dat we niet voor ieder ongeluk een topic openen
[/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voormalig huisgenoot MSN'de mij vanavond dat voor ons studentenhuis in Voorburg een motorrijder van de sokken is gereden vanavond.
Binnen de bebouwde kom maar die vent schijnt er echt erg aan toe te zijn geweest (in zijn trainingsbroek |( )
Schijnt dat iemand zijn tanden aan het zoeken was op straat...

[edit]
Ik zie zojuist dat Maverick vandaag ook is gecrashed in Leidschendam-Voorburg (zie hier) maar ik neem aan dat dit een andere crash is aangezien Maverick weer veilig thuis zit... (Ongeluk dat ik beschreef was aan/op de Parkweg)


en ja.. ik weet dat we niet voor ieder ongeluk een topic openen
[/edit]
Ex-klasgenote/vriendin van mij is ook bijna dood gereden op de Parkweg; linke weg!
 
Dat is wel extreem beroerd '( . Dat zat op de circuitdag niet in mijn achterhoofd. Volgende keer wellicht wel. Meeuwenmeer is ook wel een erg beroerde plek om er af te gaan. Maar dan ook nog de pech te hebben dat er iemand juist tegen je hoofd aanrijdt...

iig succes met je volgende circuitdag.
 
Laatst bewerkt:
Jee, wat een naar verhaal.. Op de weg gebeurd het inderdaad erg vaak (ongelukken), maar dan nog..
Zoiets hoop je nooit mee te maken..

Hopelijk heb jij toch nog iets kunnen leren van je korte circuit-dag.. Maar wat een triest einde van zo'n leuke dag.
 
Dat is wel extreem beroerd '( . Dat zat op de circuitdag niet in mijn achterhoofd. Volgende keer wellicht wel. Meeuwenmeer is ook wel een erg beroerde plek om er af te gaan. Maar dan ook nog de pech te hebben dat er iemand juist tegen je hoofd aanrijdt...

iig succes met je volgende circuitdag.
Waar is dat trouwens "Meeuwenmeer"; ik ken alleen de "Gert & Hermien-bocht" en die snelle naar links direct daarvoor, waar die gast eraf is gegaan.
 
De eerste snelle knik naar rechts na mandeveen/duikersloot. Ik zal er wel ff een plaatje bij zoeken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan