fokbow
MF'er
Wil het toch ff van me afschrijven,
Het begon zo goed; mooi weer,lekker rijden, kneedowns, stepjes a/d grond (GSX-R 750...), etc. Maar ik kwam er helaas achter dat een bocht uit-accelereren toch iets heel anders is dan 'plat' door de bocht gaan.
Besloot aan het einde in mijn eentje nog even een mooie oprit bij A'foort te pakken (A1 Bunschoten richting A'dam). Mooie doordraaier en er leek niets aan de hand te zijn. Totdat ik besloot aan het einde van de bocht, terwijl ik dus nog (te) schuin hing, al op het gas te gaan. Achterkant breekt uit, vind weer grip en motor slaat over naar de andere kant en we glijden beide verder ...........
Het ging allemaal erg snel en het enige wat ik nog kon denken was shittttt........Schoof gelukkig niet de rijbaan op en zag de motor verder over de invoegstrook glijden.
Ik kon gelukkig meteen weer opstaan en rende naar de motor om deze aan de kant te zetten (***zus wat is zelfs zo'n Gixxer dan zwaar zeg...).
Een paar automobilisten stopten en vroegen hoe het ging. Ging aardig (kon nog lopen etc) en ik verontschuldigde mij tegenover hun (...ze waren misschien nog wel meer geschokken dan ik.... iemand vertelde me dat hij erg geschrokken was omdat hij niet kon uitwijken omdat hij net ingehaald werd...).
De motor startte en rolde ook nog. Tegen het verkeer in de oprit afgetuft en eerst maar eens een saffie opgestoken om bij te komen en de schade te bekijken.
Zo op het eerste gezicht alleen veel kuipschade. Ruitje, spiegels, topkuip en linker zijkuip + stepjes, knippers en hendels. Rechterkant ziet er nog goed uit, alsmede de tank etc. Kon prima naar huis tuffen. Alles lijkt het nog 'gewoon' goed te doen. Alleen wel erg beschamend om zo door de stad terug te rijden en een kleine tien keer voor een verkeerslicht moet wachten..... Gelukkig zat mijn donkere vizier er nog op...
Helm, pak etc. hebben ook goed hun werk gedaan. Ik ben blij dat ik echt altijd met de hele rotzooi aan rijd. Behalve spierpijn heb ik wel een beetje last van een voet en een hand (allebei een beetje dik). Dit komt denk ik omdat ik nog (geen) echte race laarzen en handschoen (aan) had. Tip dus voor een ieder; gewone toer laarzen en handschoen beschermen prima tegen glijden, maar niet tegen stuiteren zeg maar .............
Ben gelukkig all-risk verzekerd, dus materieel komt het allemaal wel weer goed (..jammer echter van de no-claim...). Ben er zelf ook goed vanaf gekomen (kan me nog een filmpje herinneren van een vergelijkbare situatie dat degene dus doorglijdt de weg op onder een voorbijrijdende auto...).
Denk dat ik qua sportieve rij-ambities nu mijn grens wel zo'n beetje bereikt heb (... en erover..) Beetje vlot rijden en bochtjes pikken oke, maar echt hard gaan en een bocht uitknallen laat ik voor de toekomst maar zitten. Ik geloof het zo wel. Ik wordt er als Rossie en Vrinden ook niet voor betaalt!
Greetingz,
Fokbow
Het begon zo goed; mooi weer,lekker rijden, kneedowns, stepjes a/d grond (GSX-R 750...), etc. Maar ik kwam er helaas achter dat een bocht uit-accelereren toch iets heel anders is dan 'plat' door de bocht gaan.
Besloot aan het einde in mijn eentje nog even een mooie oprit bij A'foort te pakken (A1 Bunschoten richting A'dam). Mooie doordraaier en er leek niets aan de hand te zijn. Totdat ik besloot aan het einde van de bocht, terwijl ik dus nog (te) schuin hing, al op het gas te gaan. Achterkant breekt uit, vind weer grip en motor slaat over naar de andere kant en we glijden beide verder ...........
Het ging allemaal erg snel en het enige wat ik nog kon denken was shittttt........Schoof gelukkig niet de rijbaan op en zag de motor verder over de invoegstrook glijden.
Ik kon gelukkig meteen weer opstaan en rende naar de motor om deze aan de kant te zetten (***zus wat is zelfs zo'n Gixxer dan zwaar zeg...).
Een paar automobilisten stopten en vroegen hoe het ging. Ging aardig (kon nog lopen etc) en ik verontschuldigde mij tegenover hun (...ze waren misschien nog wel meer geschokken dan ik.... iemand vertelde me dat hij erg geschrokken was omdat hij niet kon uitwijken omdat hij net ingehaald werd...).
De motor startte en rolde ook nog. Tegen het verkeer in de oprit afgetuft en eerst maar eens een saffie opgestoken om bij te komen en de schade te bekijken.
Zo op het eerste gezicht alleen veel kuipschade. Ruitje, spiegels, topkuip en linker zijkuip + stepjes, knippers en hendels. Rechterkant ziet er nog goed uit, alsmede de tank etc. Kon prima naar huis tuffen. Alles lijkt het nog 'gewoon' goed te doen. Alleen wel erg beschamend om zo door de stad terug te rijden en een kleine tien keer voor een verkeerslicht moet wachten..... Gelukkig zat mijn donkere vizier er nog op...
Helm, pak etc. hebben ook goed hun werk gedaan. Ik ben blij dat ik echt altijd met de hele rotzooi aan rijd. Behalve spierpijn heb ik wel een beetje last van een voet en een hand (allebei een beetje dik). Dit komt denk ik omdat ik nog (geen) echte race laarzen en handschoen (aan) had. Tip dus voor een ieder; gewone toer laarzen en handschoen beschermen prima tegen glijden, maar niet tegen stuiteren zeg maar .............
Ben gelukkig all-risk verzekerd, dus materieel komt het allemaal wel weer goed (..jammer echter van de no-claim...). Ben er zelf ook goed vanaf gekomen (kan me nog een filmpje herinneren van een vergelijkbare situatie dat degene dus doorglijdt de weg op onder een voorbijrijdende auto...).
Denk dat ik qua sportieve rij-ambities nu mijn grens wel zo'n beetje bereikt heb (... en erover..) Beetje vlot rijden en bochtjes pikken oke, maar echt hard gaan en een bocht uitknallen laat ik voor de toekomst maar zitten. Ik geloof het zo wel. Ik wordt er als Rossie en Vrinden ook niet voor betaalt!
Greetingz,
Fokbow