Mijn eerste highsider.......

fokbow

MF'er
15 apr 2004
131
0
amersfoort
Wil het toch ff van me afschrijven,

Het begon zo goed; mooi weer,lekker rijden, kneedowns, stepjes a/d grond (GSX-R 750...), etc. Maar ik kwam er helaas achter dat een bocht uit-accelereren toch iets heel anders is dan 'plat' door de bocht gaan.

Besloot aan het einde in mijn eentje nog even een mooie oprit bij A'foort te pakken (A1 Bunschoten richting A'dam). Mooie doordraaier en er leek niets aan de hand te zijn. Totdat ik besloot aan het einde van de bocht, terwijl ik dus nog (te) schuin hing, al op het gas te gaan. Achterkant breekt uit, vind weer grip en motor slaat over naar de andere kant en we glijden beide verder ...........

Het ging allemaal erg snel en het enige wat ik nog kon denken was shittttt........Schoof gelukkig niet de rijbaan op en zag de motor verder over de invoegstrook glijden.

Ik kon gelukkig meteen weer opstaan en rende naar de motor om deze aan de kant te zetten (***zus wat is zelfs zo'n Gixxer dan zwaar zeg...).

Een paar automobilisten stopten en vroegen hoe het ging. Ging aardig (kon nog lopen etc) en ik verontschuldigde mij tegenover hun (...ze waren misschien nog wel meer geschokken dan ik.... iemand vertelde me dat hij erg geschrokken was omdat hij niet kon uitwijken omdat hij net ingehaald werd...).

De motor startte en rolde ook nog. Tegen het verkeer in de oprit afgetuft en eerst maar eens een saffie opgestoken om bij te komen en de schade te bekijken.

full


Zo op het eerste gezicht alleen veel kuipschade. Ruitje, spiegels, topkuip en linker zijkuip + stepjes, knippers en hendels. Rechterkant ziet er nog goed uit, alsmede de tank etc. Kon prima naar huis tuffen. Alles lijkt het nog 'gewoon' goed te doen. Alleen wel erg beschamend om zo door de stad terug te rijden en een kleine tien keer voor een verkeerslicht moet wachten..... Gelukkig zat mijn donkere vizier er nog op...

Helm, pak etc. hebben ook goed hun werk gedaan. Ik ben blij dat ik echt altijd met de hele rotzooi aan rijd. Behalve spierpijn heb ik wel een beetje last van een voet en een hand (allebei een beetje dik). Dit komt denk ik omdat ik nog (geen) echte race laarzen en handschoen (aan) had. Tip dus voor een ieder; gewone toer laarzen en handschoen beschermen prima tegen glijden, maar niet tegen stuiteren zeg maar .............

Ben gelukkig all-risk verzekerd, dus materieel komt het allemaal wel weer goed (..jammer echter van de no-claim...). Ben er zelf ook goed vanaf gekomen (kan me nog een filmpje herinneren van een vergelijkbare situatie dat degene dus doorglijdt de weg op onder een voorbijrijdende auto...).

Denk dat ik qua sportieve rij-ambities nu mijn grens wel zo'n beetje bereikt heb (... en erover..) Beetje vlot rijden en bochtjes pikken oke, maar echt hard gaan en een bocht uitknallen laat ik voor de toekomst maar zitten. Ik geloof het zo wel. Ik wordt er als Rossie en Vrinden ook niet voor betaalt!

Greetingz,

Fokbow
 
sh*t men... gelukkig ben je all-risk verzekerd :Y
Zou een beste schadepost zijn anders...
helm en pak en die zooi alleen al is een vermogen waard :X
pfffh over mzzl gesproken :)
 
Damn, gelukkig heb jezelf niks, behalve een beschadigd ego misschien. Succes met oplappen van je bike!

Gr "SB"
 
Risico van de grens opzoeken... Maargoed van je fouten moet je leren. Volgende keer zal het vast beter gaan. Gelukkig heb je zelf dan niks! Succes met het opbouwen van de fiets.
 
kolere man,normaal reageer ik niet zoveel,maar ik herken het een beetje -O- Gelukkig niet het laatste maar meer van nog ff een afritje pakken en de bochtjes oefenen.Doe het ook vaak maar ga langzaam op het gas (R6) als ik weer recht op kom ,om dan als de motor recht staat volgas te geven.Maar ik ben ook wel een keer aan de beurt,maar het zei zo,als het een beetje kuip werk is dan moet dat maar.
Maar liever niet natuurlijk,wordt hier weer wakker van.

Maar ging je te vroeg/veel op het gas of ging je te plat???

Succes met t herstel van je motor en je vertrouwen
 
@ iedereen,

Bedankt voor de reacties! Met de motor zal het wel weer goedkomen (...alhoewel deze nooit meer 'dezelfde zal zijn...). Zelf zal ik denk ik over een weekje nergens meer last van hebben gok ik.

Het leukste echter van motorrijden tot nu toe was echter het 'sportieve' rijden en doelen hebben om te halen (kneedown, stepjes, sneller een bocht in, etc.). Voor mijzelf en mijn vriendin lijkt het me het beste als ik mijn sportieve ambities op straat) maar de boel laat. Ben echter benieuwd hoe dat zal gaan. Denk dat ik me goed kan inhouden, maar of de lol dan nog wel zo groot is ......

@ Bladerunner: heb idd je filmpje al eens gezien en d8 al dat dat daar was.

@ VaraVriend (AKA BIGBROTHER): oude koeien ... :) ? Nee zonder dollen, ben blij met deze confrontatie en zet me idd aan het denken.

@ Kim001: de helm heeft idd mijn schedel gered, maar heeft toch een pijnlijke nek en toch wel wat hoofdpijn niet voorkomen ...

@ Haywire: dank voor het welkom :( Wat is de volgende club?

@ BennieL: omdat anderen zich hier eventueel in herkennen schrijf ik dit ook en laat het een wijze les zijn (..moraalriddermodus on...). Het was denk ik een combinatie van te plat en te veel op het gas. Uit voorzorg was ik de bocht al in de 3e versnelling ingegaan (ipv 2e). Oke... misschien dan toch te plat.... want denk ook niet dat ik het gas in 1 keer helemaal open gehengst heb. Ik was ervoor al steeds bezig om juist plat de bocht door te gaan, als doel min of meer . Ben er nu dus achter gekomen dat dat niet echt de bedoeling is (:

Kneedowns en andere ongein zijn middelen om een doel (hard tuffen) te bereiken en geen doel op zich(..zelf opgelegde moraalriddermodus off...)!

Genoeg, ga weer leukere stukjes hier lezen.....

Fokbow
 
Gefeliciteerd Fokbow, je weet nu waar de grens ligt, en je hebt zelf niet al te veel pijn. Zoals je zelf zegt, geluk dat je goed verzekerd bent. Motor zal dus wel weer goed komen, zoals ik 't zie op de foto heeft het frame iig nix geleden. Dus vooral tupperware-schade, kijk eens op Ebay en zo. was dus vooral een leermoment, je weet nu ècht waarvoor een motorpak dient. Succes met 't opknappen.

Edit: "weer grip vinden" betekent meestal dat je in een (schrik)reactie (heel emnselijk, zou ik waarschijnlijk ook doen)je gas dichtgedraaid hebt. Als je begint te schuiven (ik weet dat ik makkelijk lullen heb), moet je dus niks veranderen, met meer gas maak je een schuiver, met minder gas wordt het een highsider (les 1 uit de cursus "hoe maak ik een highsider") :+
Verander je niks, maak je een powerslide. En da's pas stoer 8-)
 
Laatst bewerkt:
@ iedereen,

Bedankt voor de reacties! Met de motor zal het wel weer goedkomen (...alhoewel deze nooit meer 'dezelfde zal zijn...). Zelf zal ik denk ik over een weekje nergens meer last van hebben gok ik.

Het leukste echter van motorrijden tot nu toe was echter het 'sportieve' rijden en doelen hebben om te halen (kneedown, stepjes, sneller een bocht in, etc.). Voor mijzelf en mijn vriendin lijkt het me het beste als ik mijn sportieve ambities op straat) maar de boel laat. Ben echter benieuwd hoe dat zal gaan. Denk dat ik me goed kan inhouden, maar of de lol dan nog wel zo groot is ......



@ Haywire: dank voor het welkom :( Wat is de volgende club?


Fokbow

De goldwing club? Je wil je inhouden nou dan kan je net zo goed een goldwing kopen .

Je doet zelf toch zo gek... dan moet je ook maar de risico's aanvaarden. Ik ben er zelf is met een highslider vanaf gegaan. Wou Supermoto style de bocht in duiken maar jah de achterkant kreeg weer grip en daar vloog ik door de lucht.
 
De volgende club is de houten jassen club. Eenmalig entree, daarna nooit weer je jas uit. ;)

Wees blij dat je er hiermee van afkomt. Laat t een waarschuwing zijn.

Succes met je herstel en snel weer :] :] op een manier waarvan jij weet, tot hier en niet verder. Enjoy!
 
He man, knap kut. De reparatie v/d motor zal wel goed komen, evenals evt. genezing bij jou, maar bij het zien van het andere topic, met je thunderace, begon ik toch mijn twijfels te krijgen. [lwm]*Zoals je zelf al zegt moet je volgens mij de race-ambities beperken tot op het circuit en op de openbare weg rustig aan doen.[/lwm]

Gelukkig dat je er zo vanaf gekomen bent! En dat er mensen stopten.. ik vloog van het klaverblad en ze reden gewoon door..

Succes!

*LevensWijsheidModus
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Fokbow, je weet nu waar de grens ligt,
Edit: "weer grip vinden" betekent meestal dat je in een (schrik)reactie (heel emnselijk, zou ik waarschijnlijk ook doen)je gas dichtgedraaid hebt. Als je begint te schuiven (ik weet dat ik makkelijk lullen heb), moet je dus niks veranderen, met meer gas maak je een schuiver, met minder gas wordt het een highsider (les 1 uit de cursus "hoe maak ik een highsider") :+
Verander je niks, maak je een powerslide. En da's pas stoer 8-)
Jij lult er wel erg gemakkelijk over!

Ook met het gas er nog op kan de achterband gaan happen door bijvoorbeeld een hobbeltje. En wie weet had de plek waar de achterband wegbrak verminderde grip door olie oid.. Door het gas dicht kun je hem vaak wel redden, maar aanvoelen wanneer je niet meer terug kunt is zelfs voor een coureur zeer moeilijk te bepalen.
Als je een MotoGP hebt met meer dan 200pk kun je gemakkelijk een powerslide maken misschien, maar ook die gaan nog wel eens onderuit.

@ Fokbow: Je mag erg blij zijn dat je er het er zo goed vanaf gebracht hebt. En zie maar dat goede kleding van levensbelang is! :Y
Succes met het herstel van alles.
 
Edit: "weer grip vinden" betekent meestal dat je in een (schrik)reactie (heel emnselijk, zou ik waarschijnlijk ook doen)je gas dichtgedraaid hebt. Als je begint te schuiven (ik weet dat ik makkelijk lullen heb), moet je dus niks veranderen, met meer gas maak je een schuiver, met minder gas wordt het een highsider (les 1 uit de cursus "hoe maak ik een highsider") :+
Verander je niks, maak je een powerslide. En da's pas stoer 8-)

die had ik dus in toscane afgelopen vakantie en ik kan je melden dat je daarna ook gewoon met je hart in de keel op een vangrail gaat zitten om ff een tijdje aan zelfreflectie te gaan doen.

het begon als een lekkere doordraaier die naar het einde toe opende dus ik lekker meer gas geven om de hellingshoek gelijk te houden. toen stapte de achterkant uit en die bleef daar. (gelukkig waren mijn reflexen door de hitte denk ik een beetje afgezwakt anders had ik hier ook een verhaaltje oven een high sider geschreven)
 
Nou Fokbow, en de laatste hoop ik!? Het was inderdaad een mooi dagje. Toch ff nog een stukje rijden, spontane actie, altijd leuk. Lekker gereden inderdaad (het gemiddelde lag best hoog dacht ik... :-)) en vervolgens jij rechtdoor en ik naar links naar huis. Alles goed, totdat je de volgende dag 'doodleuk' zegt, heb 'm plat gelegd.... een highsider.... What de fu**???!! Het was dus echt waar. K** man! Vandaag de gixxer maar eens naar de doktor brengen en hopen dat de no-claim straks wat meevalt . Sterkte met je fysieke en mentale herstel!

Heb per ongeluk een nieuw topic aangemaakt. Mijn exuses!!! Ik reageer niet zo vaak, dan krijg je dat... nogmaals excuus! Moderator??
 
Terug
Bovenaan Onderaan