Mijn eerste klapper

Bijna dagelijks gebeurt het dat er mensen naar links of zelfs naar rechts komen en mij daarbij willen pletten. En dan rij ik al op de meest zichtbare plek (achter rechter achterwiel van de auto voor mij / in het rechter spoor ALS ik op de linkerbaan rij)waar je dus het langst zichtbaar bent in de spiegel. En in de blinde hoek blijf ik nooit hangen.

-maar- direct -naast- een auto wil wel eens gebeuren en veel automobilisten kijken vanuit hun ooghoek naar links. Een auto valt dan op, een motor een stuk minder. Het gevolg is dat ze vrolijk naar links komen.

Als je dat dan doorhebt als motor is er nog niks aan de hand, je bent klein, er is ruimte je kan gas geven of remmen (ik geef liever gas) en als de nood aan de man is kan je zelfs nog naast de auto blijven rijden tenzij het een hummer is. (links langs de vangrails). Als je als motorrijder echter ook niet doorhad dat die auto kwam (omdat die auto -net- rechts achter je zat bijvoorbeeld) en je dus niet zo scherp en alert was kunnen ze je op deze manier echt wel rammen ja.. Auto fout, motor had wat alerter moeten zijn waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Al lang geleden heb ik besloten dat het nooit handig is om naast een auto te blijven rijden.
Alleen voor inhalen maak ik een uitzondering, maar in principe is het het beste om naast de ruimte te blijven die zich tussen twee voertuigen in bevindt. Als die andere voertuigen bussen of nog erger, vrachtauto's zijn is het devies helemaal: gas erop, zo snel mogelijk voorbij en weer naast een 'loze' ruimte gaan rijden.

Volledig mee eens, ik rij ook op die manier. Wat niet wil zeggen dat het de fout is van TS want soms ontkom je er niet aan. Maar langer dan tien seconden naast dezelfde auto (of nog erger vrachtwagen) laat ik zo min mogelijk gebeuren. Zeker bij een vrachtwagen: er achter blijven, wachten tot de weg vrij genoeg is om er helemaal voorbij te komen en dan pas gaan.
 
iedereeen bedankt voor de hartverwarmende reacties. de onderhavige dame maakte inderdaad een bijzonder verzorgde indruk, en hoewel ik niet zou weten hoe je "schaamte" schrijft heb ik het maar daarbij gelaten. ( ochtendspits op de A9; dat doet een heer niet) O-)

Brommert gaat vandaag naar de makert, waarschijnlijk alleen maar plastic schade ( kan gauw met een Deauville 8-) ) En ik reed overigens vol in het zicht van de spiegel aan de rechterkant, mét groot licht.

En mijn Stebeltje doet het weer ( draadje van schrik losgelaten) Ik kan weer lawaaimaken.
 
iedereeen bedankt voor de hartverwarmende reacties. de onderhavige dame maakte inderdaad een bijzonder verzorgde indruk, en hoewel ik niet zou weten hoe je "schaamte" schrijft heb ik het maar daarbij gelaten. ( ochtendspits op de A9; dat doet een heer niet) O-)

Brommert gaat vandaag naar de makert, waarschijnlijk alleen maar plastic schade ( kan gauw met een Deauville 8-) ) En ik reed overigens vol in het zicht van de spiegel aan de rechterkant, mét groot licht.

En mijn Stebeltje doet het weer ( draadje van schrik losgelaten) Ik kan weer lawaaimaken.

grootlicht?

kom je de volgende keer langs mij zal ik je ook even de vangrail showen :r
 
Zie meer mensen met grootlicht rijden in de file e.d is mega irritant je kan nooit de afstand goed inschatten van die mensen. En dan gaat het soms ook wel eens bijna fout ja :N
 
scheisse man, heb je wel d'r contactgegevens?
en wat is een Stebel :?

Ondanks dat het een leuk meisje was, doet zijn Stebel het niet meer...


Eén keer raden wat een Stebel is. Hint: er kan een duitse pothelm op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan