Mijn eerste machine

faceman88

Rookie
1 jun 2017
3
0
Weert
Hallo Allemaal,

De eerste maanden heb ik rondgereden op een Honda Shadow 750. Ik wilde graag wat sportiefs, iets betrouwbaars en met een comfortabele zit

Na wat proefgereden te hebben op een Hornet, Fazer en een ducatie monster uitgekomen bij mijn VFR800 uit 2000 .

Lekker veel vermogen, een super zitpositie en de looks van een sportfiets.

Tot nu toe al 1500km met een glimlach gereden.

Enige minpunt wat me is opgevallen, de motor houd niet zo van hele lage toeren, voor bepaalde bochten binnen de bebouwde kom moet je soms terug naar zijn 1e versnelling of 2e versnelling. De motor wil bij een te hoge versnelling een beetje horten en stoten. Iemand hier ervaring mee of tips voor?
18519597_10208654203744967_8654023699316018178_n.jpg

Wie kan mijn vertellen of er zwakke punten zijn die ik in de gaten moet houden?

Kortom, hartstikke blij met mijn eerste fiets en hopelijk een hoop fijne veilige kilometers.

Gr

Tom
 
wat zijn lage toeren? een vier cilinder is veel hoogtoeriger vaak dan een Vtwin.
 
1500 a 2500. Als je in zijn 2 zit onder de 25km per uur.
dan merk je dat hij het wat minder leuk vind om weer weg te trekken haha

Hoor je vaker over de vfr van begin jaren 2000 maar zo laag in toeren heb je niks te zoeken met een hoogtoerige V4, lekker boven 4000 houden dan voelt ie zich veel fijner :)

anders een harley kopen :+
 
Ik heb ook zo'n Honda V4, maar die gaat vanaf 2000 rpm als een speer.
 
1500 a 2500. Als je in zijn 2 zit onder de 25km per uur.
dan merk je dat hij het wat minder leuk vind om weer weg te trekken haha

Ik ken niet precies het karakter van een V4, maar ik weet wel dat mijn 4 in lijn het niet leuk vind als je hem in dat toerengebied houdt. Mijn paralelle 2 cilinder vind het daar overigens ook niet leuk. Een motor moet je vaak een stuk hoger in de toeren gebruiken of je moet echt totaal geen vermogen vragen zoals bij stapvoets rijden.

Als ik rij, hou ik toeren meestal boven de 3000 tot 3500 rpm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan