Mijn eerste motor (bobber)

Er zijn helaas veel lieden/ bedrijfjes die een ouwe knakenfiets kopen, knikkerbusjes AMZ erover, custom encyclopedie stuurtje en uitlaatwrap en dan de fiets voor belachelijk €€€€ weer in de markt zetten.
Als dat jouw ding is...doen..
Zoals gezegd moet je er rekening mee houden dat het bij verkoop fors gaat tegenvallen.

Nou hoef je geen fiets te kopen op z'n waardevastheid uiteraard, het gaat erom dat jij rijdt wat je mooivindt.

Ik rij al enkele jaren naast m'n Japanners ook klassiek HD, en dat valt met 'moeten sleutelen' echt wel mee..dat is jaloursie-geleuter van een ander...bakerproat..
In de HD-wereld zitten veel versleutelaars, en een versleutelde Hallie is net zo slecht als een versleutelde BMW of Honda..
Domweg blèrpiepen op je brommer gooien zonder carburatie aan te pakken is een vaak gevonden oorzaak van veel leed, net als in te lage toeren rijden.

Koop wat je mooi vindt, maar ga zéker proefrijden; niets is waardelozer dan een mooie fiets die niet lekker rijdt.
 
Er zijn helaas veel lieden/ bedrijfjes die een ouwe knakenfiets kopen, knikkerbusjes AMZ erover, custom encyclopedie stuurtje en uitlaatwrap en dan de fiets voor belachelijk €€€€ weer in de markt zetten.
Als dat jouw ding is...doen..
Zoals gezegd moet je er rekening mee houden dat het bij verkoop fors gaat tegenvallen.

Nou hoef je geen fiets te kopen op z'n waardevastheid uiteraard, het gaat erom dat jij rijdt wat je mooivindt.

Ik rij al enkele jaren naast m'n Japanners ook klassiek HD, en dat valt met 'moeten sleutelen' echt wel mee..dat is jaloursie-geleuter van een ander...bakerproat..
In de HD-wereld zitten veel versleutelaars, en een versleutelde Hallie is net zo slecht als een versleutelde BMW of Honda..
Domweg blèrpiepen op je brommer gooien zonder carburatie aan te pakken is een vaak gevonden oorzaak van veel leed, net als in te lage toeren rijden.

Koop wat je mooi vindt, maar ga zéker proefrijden; niets is waardelozer dan een mooie fiets die niet lekker rijdt.

+1, volledig eens, en vergeet niet dat je met jouw prijsklasse een Harley kunt kopen en daarbij waarschijnlijk niets meer afschrijft …. het is maar wat je wil.
Ondanks dat je zelf niet kan sleutelen is er altijd wel iemand die je daarmee kan helpen, en laten we eerlijk zijn… er is geen merk ter wereld waar zoveel voor te krijgen is.
 
het lijkt wel alsof de motormarkt op zijn gat ligt.
iedereen houd zijn geld vast ivm corona.
mensen zijn bang geworden.
lijkt erop dat het rookgordijn van de MSM goed werkt.
diverse motoren zie ik de laatste tijd heen en weer schuiven tussen dealers, met soms prijsverschillen van honderden euro's.
hoop (particuliere)aanbieders klagen op de vele zinloze reactie's die men krijgt. en biedingen van handelaren etc..
zelf reageer ik altijd op motoren met een vraagprijs wat €500,- boven mijn max zit.
waarom, er kan altijd wat af. ik schat in wat de fiets kost as is. en baseer mijn prijs daarop.
 
Ik ben ook helemaal weg van de bobberstyle.
Mijn bobber (XVS650) heb ik van nlbobbers, dit is ook mijn 1e motor.
Qua prijs ben ik tevreden met wat ik heb aangeschaft.
Je kan natuurlijk ook een HD in die prijsklasse aanschaffen maar dat is nog geen bobber.
Een beetje HD-bobber is toch wel een stuk duurder.
T'is maar wat je voorkeur heeft een bobber of een merk😉

Nu ruim een jaar (en 7000 km) verder rij ik nog steeds met heel veel plezier èn bekijks(ook van de HD-rijders) op mn motor:t

Maar inderdaad ga eerst even rondkijken en proefritjes maken. En kijk wat je met je motor wil(toerritjes in nl of rondtoeren door EU)
Een rit van 2a3uur is goed te doen op de motor, maar een langere rit weet ik nog niet🤔
Ik neem aan dat de motor op de profielfoto de besproken motor is? Zo ja welke prijs moet je dan denken?
 
Ik neem aan dat de motor op de profielfoto de besproken motor is? Zo ja welke prijs moet je dan denken?
Het is inderdaad de motor op mn profielfoto.
Ze zijn wel aan de dure kant, beginnend vanaf 5500 tot .............. Die van mij was 6500 en ik geniet er iedere € van:):):):) en ben er superblij mee.

Nu, na een paar jaar rijervaring, zou ik het er niet meer voor uitgeven, zou dan toch iets verder sparen en voor een HD/Indian/Triumph gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan