Mijn eerste motor + even voorstellen

Cornelis123

Rookie
5 feb 2020
1
1
Hoi iedereen,
Ik ben Corné, momenteel 19 jaar oud en heb afgelopen week mijn A1 rijbewijs gehaald.... Heb eerst mijn auto gehaald, toen een half jaar schakelbrommer gereden (yamaha fs1) en toen begon het toch te kriebelen voor een motor... Dus met totaal 14 lesjes was ik geslaagd!

Nu ben ik aan het kijken voor een eerste motor en mijn oog was gevallen op een yamaha Mt 125, ik had een pracht exemplaar zien staan op marktplaats voort 3250 uit 2014.
Weet niet of ik de link mag vermelden maar er staat maar 1 Mt 125 voor 3250 te koop dus hij is zo gevonden 🤪.

Nu vraag ik me af of dit een juiste prijs is, en of de motor zijn waarde een beetje behoudt? Ik wil als ik 21 ben voor A met code 80 gaan dus ik wil dan wel iets anders kopen... Maarja, zonde als ik 'm dan voor de helft nog kwijt kan uiteraard!

Laat maar weten, alle tips, suggesties en info is welkom!

Groet,
Corné
 
Welkom Corne, gefeliciteerd.
Ik kan je niet adviseren of koffiedik kijken over huidige en toekomstige prijzen maar ik ga er wel vanuit dat als er absurde prijzen gevraagd worden die wel opvallen... en met motoren is het toch ook vaak: wat een gek er voor geeft.... zowel aankoop als verkoop...
 
Als ik zo zie waar wat nieuwere voor te koop staan vind ik de prijs wat aan de hoge kant ik denk dat 3000,- een meer
reëlere prijs is zeker omdat het hier om een particuliere motor gaat waar je geen garantie op krijgt.
 
Ha Cornelis,
Ik ken die kriebel. Die had ik zelf ook toen ik mijn rijbewijs haalde.
Ik heb toen bewust lang gewacht en alerts op Marktplaats, Autoscout etc gezet zodat ik meldingen kreeg als er een motor geplaatst werd waar ik naar zocht. Dat heb ik een half jaar gedaan voordat ik er een kocht. Het hielp me niet alleen met een idee krijgen van een redelijke prijs, maar ook wat men allemaal aan accessoires op zo’n machine zet, en wat men dat ook waard vindt. En wat je zelf dus nog zou kunnen doen en wat dat dan gaat kosten.
Het behoed je ook voor impulsaankopen.
En veel googlen naar wat voor problemen zo’n type kan hebben. En verschillen in jaartallen. Soms is een jaartje jonger net weer een veel meer verbeterde versie. (Wel niet quickshifter, betere vering betere firmware etc etc) Allemaal van die dingetjes die als je ze aftermarket moet laten fixen best een hoop geld kunnen kosten.
Succes met je zoektocht (en het beheersen van je impuls ;-) )
 
Ha Cornelis,
Ik ken die kriebel. Die had ik zelf ook toen ik mijn rijbewijs haalde.
Ik heb toen bewust lang gewacht en alerts op Marktplaats, Autoscout etc gezet zodat ik meldingen kreeg als er een motor geplaatst werd waar ik naar zocht. Dat heb ik een half jaar gedaan voordat ik er een kocht. Het hielp me niet alleen met een idee krijgen van een redelijke prijs, maar ook wat men allemaal aan accessoires op zo’n machine zet, en wat men dat ook waard vindt. En wat je zelf dus nog zou kunnen doen en wat dat dan gaat kosten.
Het behoed je ook voor impulsaankopen.
En veel googlen naar wat voor problemen zo’n type kan hebben. En verschillen in jaartallen. Soms is een jaartje jonger net weer een veel meer verbeterde versie. (Wel niet quickshifter, betere vering betere firmware etc etc) Allemaal van die dingetjes die als je ze aftermarket moet laten fixen best een hoop geld kunnen kosten.
Succes met je zoektocht (en het beheersen van je impuls ;-) )
Kon ik dat geduld maar opbrengen_O-
 
Mn vriendin had haar mt125 particulier verkocht voor 3250€ met 21.000km op de teller. Die zat wel vol met opties zoals akrapovic uitlaat handvat verwarming tail tidy etc etc... Motor is altijd prima bevallen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan