Mijn eerste motor (SRAD): HELP!

Farid

Rookie
17 sep 2006
4
0
Utrecht
Hallo ouwe rotten in het motorvak,

Ik ga binnen nu en een maand mijn eerste motor kopen na twee jaar lang huren,kwijlen en lenen. Ik ben van plan een SRAD te halen aangezien dit een sexy en niet al te dure fiets is. Waar ik nu tegenop loop is dat ik echt GEEN idee heb waar ik op moet letten bij het kopen van een SRAD (of welke motor dan ook :9 ). Bij een auto is het kapje omhoog etc maar bij een motor zou ik naast de banden,veringen,ketting, remmen etc niet weten wat ik controleren kan en vooral HOE. Ik twijfel ook of ik beter een 600 of een 750 halen kan en welk bouwjaar het beste is. Er zullen hier vast eigenaars van een SRAD zijn die hier ervaring in hebben.

Ik weet niet wat ik verder nog vermelden moet zodat jullie me verder kunnen helpen?

Ik hoop op wat hulp want je eerste motor die na een week al uit elkaar valt wil niemand :?

Alvast bedankt!

Farid
 
:?

Er kunnen bij die dingen toch zaken zijn waar je extra op moet letten omdat die bijvoorbeeld veel kapot gaan :?

:^ beetje rare reactie!

Tja verschil tussen de 600 en 750 moet je denk ik even ervaren. 600 moet je meer op toeren houden en de 750 heeft iets meer koppel. Het is maar wat je prettig vind. Persoonlijk vind ik de 750 beter rijden. Kijk anders eens in het gsx-r topic misschien kunnen ze je daar verder helpen.
 
dr zijn wel een aantal zaken om rekening mee te houden.

De SRAD 600 is t/m 99 allemaal carburateur
bij de SRAD 750 is 96/97 carburateur, en 98/99 injectie.
Naar de verhalen schijnen er nogal wat probleempjes te zitten in de eerste injectie types (bouwjaar 98 dus).

Ik weet dat er een modificatie is geweest aan de brandstof pomp (iig bij de 750), waardoor er een groene OK sticker op het frame moet zitten.
 
dr zijn wel een aantal zaken om rekening mee te houden.

De SRAD 600 is t/m 99 allemaal carburateur
bij de SRAD 750 is 96/97 carburateur, en 98/99 injectie.
Naar de verhalen schijnen er nogal wat probleempjes te zitten in de eerste injectie types (bouwjaar 98 dus).

Ik weet dat er een modificatie is geweest aan de brandstof pomp (iig bij de 750), waardoor er een groene OK sticker op het frame moet zitten.

Dat is info waar ik wat aan heb inderdaad. Bedankt! Nou nu zoeken en kopen dan maar :) en binnenkort ff showen hier.
 
dr zijn wel een aantal zaken om rekening mee te houden.

De SRAD 600 is t/m 99 allemaal carburateur
bij de SRAD 750 is 96/97 carburateur, en 98/99 injectie.
Naar de verhalen schijnen er nogal wat probleempjes te zitten in de eerste injectie types (bouwjaar 98 dus).

Ik weet dat er een modificatie is geweest aan de brandstof pomp (iig bij de 750), waardoor er een groene OK sticker op het frame moet zitten.

er zijn geen problemen met de injectie
heeft alleen last van het 'aan/uit'-effect, maar kapot gaat het niet
2 modificaties (beide aan het '99 model)
Nokkenaskettingspanner en brandstofpomppakking
tenzij deze bij eerdere modellen al vervangen zijn zullen deze er niet op zitten
 
En even opletten bij de 600's dat ze niet van het circuit afkomen! Er is in die tijd een raceklasse geweest van die dingen en als je pech hebt is ie behoorlijk afgetrapt of krom...
 
Terug
Bovenaan Onderaan