Mijn eerste motor

full

Zonder gekheid: Ducati Monster 600 is héél erg leuk
 
Ik zou gaan voor een zxr400 daar kan je echt lekker op leren :] en is perfect voor kleinere mensen ...
 
Ik dacht te begrijpen dat je de CBR en de CB tot 4cm kon laten verlagen?

Je kan veel motoren verlagen of aanpassen. De vering aanpassen door deze in de kroonplaat (voorkant) te laten zakken is mogelijk. Aan de achterzijde kan het linksysteem bijna altijd wel aangepast worden. Je dient alleen rekening te houden met een ander stuurgedrag.
Beter is om het zadel aan te passen. Hier kan vulling verwijderd worden of ander materiaal toegepast worden. Op die manier win je ook enkele centimeters zonder dat dit ten koste van het stuur en rijgedrag gaat.

Het vermogen van een 600CC is tegenwoordig meer dan ruim voldoende, eigenlijk best wel veel om als beginners motor te gebruiken. Maar aangezien je op een sportief forum rondhangt, moet je dit voor lief nemen. Ik denk dat maximaal 80Pk al veel is om mee te leren sturen.

Persoonlijk zou ik dus zeggen:
- Bandit 600
- CB600
- CBR600
- Fazer600
zijn alle wel leuke motoren om te beginnen, maar ook om langer mee door te rijden.
Een 4 cilinder lijn motor vergeeft je meestal meer dan 2 cilinders in V-vorm.
Een 2 cilinder parallel kan ook. Maar over het algemeen hebben we het dan over de Kawa GPZ500, EX500, Suzuki GS500 e.d. Uitzondering is de Yamaha TDM.
Een V4 is krachtig onderin, als 750 of 800 lijkt het mij een zware jongen, zeker als je 1meter60 bent. Dan kan je beter kijken naar een VFR400R

Ga vooral proefzitten en mogelijk rijden als je een keuze uit een stuk of drie gemaakt hebt. Dit zegt meestal meer dan alle wijze woorden op dit forum.
De een vind een Bandit een fijne motor, de ander vervloekt hem juist.
Ook kunnen slechte ervaringen een mening behoorlijk beinvloeden.
Kijk naar testen op het internet en in motorbladen.
 
@Tygercat,

Ik zie dat je van leuven bent, ik heb zelf een Ducati M620i.e..
Een zeer mooie opstapper en vooral voor niet te grote mensen.
Op 3 en 4 mei is er opendeur bij Mototmania in Aarschot!!
Je moet daar beslist es gaan zien want als je eenmaal met een monster gereden hebt wil je niets anders meer!!!
Een echte karakterfiets!

Ciao Czy
 
O ja, hier even een foto van mijn Braziliaanse schone met haat Fazer. Zo klein als een smurf, maar ze rijdt het gros van de bullebakken eruit :)

0
 
Terug
Bovenaan Onderaan