Mijn eerste motor

JAKnl

MF'er
22 jan 2009
226
0
Utrecht
Een goedendag,

ik ben een jonggeboren MF bezoeker en ik zou graag jullie mening willen horen over een geschikte motor.
Namelijk.....mijn eerste aankoop! Ik heb mijn theorie gehaald en ben bezig met lessen (moest eerst mijn theorie omdat ik net 18 ben en geen autorijbewijs heb).

Ik kijk graag vooruit naar het moment dat ik lekker kan touren. Mijn middelbare schoolcarrière loopt als het goed is eind mei af en dan heb ik lekker een jaartje rust om (motor) ervaring op te doen.


Ik zat eerste te twijfelen, maar omdat ik simpel weg geen duizenden euro's over heb op mijn leeftijd, ben ik er nu ongeveer wel uit. Het wordt een low-budget bike;)

Ik heb de volgende in gedachte(andere opties? Kom mhaa)>>>
>Suzuki GSF Bandit 400
>Honda cb1
>Kawasaki ER5
(of als iemand voor een redelijke prijs een Hornet heeft staan is die van harte welkom *O* :} )

Wat zijn jullie ervaringen met deze motoren? En welke is het beste qua prijs/kwaliteit/prestatie enz.

Ik hoor het graag!

PS: als je dit hebt gelezen kan je weer optimistisch de avond in! Je bent namelijk nog steeds een levend wezen op deze aarde;)
 
1. Waarom post je dit niet in het algemene forum/25kw en wel in techniek vragen en antwoord?
2. Wat is je budget? er schijnt nogal veel verschil in prijs te zitten tussen een nieuwe en een tweedehands motor van de door jouw genoemde modellen.
3. je verwachtingspratroon is zeer van belang bij de keuze van je motor. Wat wil je ermee? wil je veel rijden en het hele jaar erop rijden, of wil je hem als erbij en ben je een zomerrijder?
4. Wat is je toekomstperspectief? wil je na 3 jaar een andere motor kopen, of wil je de restrictie van je motor halen en doorrijden op je motor?

Als je het hele jaar door wil rijden is een Honda Ntv 650 met een 25kw setje ook wel wat...

Dus de vraag is, wat wil je ermee? keuze zat...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ER-5 en hij bevalt me nog steeds prima!! Veel motor voor weinig geld als je het mij vraagt. Prima op ervaring op te doen!

Succes met lezen
 
Kijk ook gewoon es bij de motoren die hier op MF te koop staan. Ik zie geregeld Diversion 600's langskomen voor echt lachwekkende prijzen, en dat zijn leuke motoren! Wel in de gaten houden dat je 25kw moet, weet zo effe niet of die er ook tussen zaten :)
 
Laatst bewerkt:
1. Waarom post je dit niet in het algemene forum/25kw en wel in techniek vragen en antwoord?
2. Wat is je budget? er schijnt nogal veel verschil in prijs te zitten tussen een nieuwe en een tweedehands motor van de door jouw genoemde modellen.
3. je verwachtingspratroon is zeer van belang bij de keuze van je motor. Wat wil je ermee? wil je veel rijden en het hele jaar erop rijden, of wil je hem als erbij en ben je een zomerrijder?
4. Wat is je toekomstperspectief? wil je na 3 jaar een andere motor kopen, of wil je de restrictie van je motor halen en doorrijden op je motor?

1>Zoals ik al zei, "ik ben tamelijk nieuw, mijn excuses voor het ongemak".
2>Mijn budget is rond de 2000 euro (MAX).
3>Zoals ik ook al zei ben ik beginnende rijder, dus het is inderdaad puur een
verwachtingspatroon als je hierom vraagt:
Ik wil graag het hele jaar erop rijden, dit houdt in dat het niet dagelijks is, maar wel
dat ik in de winter niet terug zou schrikken om hem een dagje mee te nemen.
Dus niet als "erbij", maar echt als een motor waar ik graag zoveel mogelijk mee weg
kan.
4>Daar kan ik weinig over zeggen, licht eraan hoe hij bevalt en of ik dan niet zwaarder
wil. Dat is mij nog te ver vooruit gekeken. Daarom ook een low-budget.
 
Ik heb een ER-5 en hij bevalt me nog steeds prima!! Veel motor voor weinig geld als je het mij vraagt. Prima op ervaring op te doen!

Succes met lezen

Als ik eerlijk mag zijn, vind ik de Bandit 400 optisch mooier. Maar omdat de ER5 een twee cilinder heeft spreekt het mij wel iets meer aan. (ik les op een twee cilinder en bevalt echt goed)

Dus dat is een moeilijke keuze vind ik zelf.
 
Wat dacht je van deze
full
 
Als je een mooie chopper wilt, staat er ook nog een glimmende 250cc chopper op marktplaats te koop voor 900 euro:

Sorry, ik heb op een soort chopper gereden en vind dit voor mij niet geschikt. Ik vind het simpel weg niet lekker zitten. Toch bedankt.
 
Haha, ik wil niet zeggen dat ik hem lelijk vind. Maar minder mooi dan een bandit 400 is hij wel. Vind ik dan....

Ook een min puntje vind ik de vering.....kan je daar iets aan doen? Het ziet er niet mooi uit, puur optisch bekeken dan.
Mmmm Ja kwestie van smaak natuurlijk. Ik heb hem ook niet op de looks gekocht hoor zeg ik je eerlijk ;)

Wat bedoel je met die vering?
 
Zijn er ook mensen die oudgeboren zijn ?

Haha, ik zat er al op te wachten. Voor jou dan de taart om te vieren dat je dan ook de persoon bent, die zijn gedachten begrenzer even naast zich liet liggen. ;)

Wel eens de film "The Curious Case of Benjamin Button" gezien?;)
 
Dat bedoel je. Nee daar is niets aan de doen tenzij je het hele frame verbouwt...

Tja, ik ben best bereid om het een en ander aan te passen...maar het frame veranderen gaat nog net een stapje te ver. Althans, op dit moment.

Maar hoe bevalt hij qua koppel en heb je hem ook op 25kw gereden en hoe beviel dat als dat zo is?
 
Haha, ik zat er al op te wachten. Voor jou dan de taart om te vieren dat je dan ook de persoon bent, die zijn gedachten begrenzer even naast zich liet liggen. ;)

Wel eens de film "The Curious Case of Benjamin Button" gezien?;)

:P

Film niet gezien, wel over gehoord. Overigens kan ik uit eigen ervaring een Suzuki GSX-600F aanraden. Prima fiets om het op te leren, heerlijk om te touren maar je kan er ook goed mee doorrijden als je een keertje wilt. Zijn tegenwoordig ook prima betaalbaar. Rond E 1200,- kun je een goed exemplaar wel vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan bij elke motor wel:P Maar je snapt hopelijk wel wat ik bedoel..?
Ja hoor...Alleen noem ik maar wat om je zoekveld wat breder te maken. het is tenslotte je eerste motor en gezien je budget zal het wel verlopig bij deze motor blijven...
Het is dan juist leuk als je er voorlopig niet op uitgekeken bent..
 
:P

Film niet gezien, wel over gehoord. Overigens kan ik uit eigen ervaring een Suzuki GSX-600F aanraden. Prima fiets om het op te leren, heerlijk om te touren maar je kan er ook goed mee doorrijden als je een keertje wilt. Zijn tegenwoordig ook prima betaalbaar. Rond E 1200,- kun je een goed exemplaar wel vinden.

Mhh, vind ik toch net een tikkie te oud. Qua model. De nieuwere zijn dan ook weer gelijk stukke duurder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan