Mijn eerste motor

Bloem1961

Rookie
18 sep 2013
1
0
Hallo ,
Ik ga mijn 1e motor kopen en denk sterk aan een Honda VFR 750F. Tuurlijk een ocassion want ik ga eerst een leerperiode in en ervaring opdoen. Nu zag ik er een van 1991 met 98.000 km voor ca. Euro 1.000,00

Wie kan mij meer vertellen over betrouwbaarheid, onderhoud e.d. over de 750 VFR F.

Alvast bedankt.
 
Hallo ,
Ik ga mijn 1e motor kopen en denk sterk aan een Honda VFR 750F. Tuurlijk een ocassion want ik ga eerst een leerperiode in en ervaring opdoen. Nu zag ik er een van 1991 met 98.000 km voor ca. Euro 1.000,00

Wie kan mij meer vertellen over betrouwbaarheid, onderhoud e.d. over de 750 VFR F.

Alvast bedankt.


een kmstand van 98.000 op een VFR is niets om van te schrikken, er zijn er genoeg die de 200.000 halen. Kijk wel naar het onderhoud, want dat gaat wel steeds meer tellen als een motor ouder wordt en meer kms maakt.

enige "echte" zwakke punt is de spanningsregelaar, mocht die het opgeven dan moet je die vervangen, en dan zal je er nooit zomaar meer last van hebben.

VFR's staan bekend als makkelijk te rijden, vlotte, comfortabele motoren die weinig gebreken hebben. 1000 euro is een nette prijs, maar let wel op dat het onderhoud goed is gedaan en dat er niets (ernstigs) mis mee is.

heb er zelf veel op gereden en zijn erg leuke motoren met een fijn blokje :)
 
nadeel van elke motor uit 1991 is wel dat ie wél oud is, maar niet belastingvrij. Daarom goedkoop in de aanschaf, maar niet goedkoper in verzekering en belasting, en wél kans dat er het een en ander aan groot onderhoud moet komen. Vooral als ie bijna 100k heeft gereden kan ik me voorstellen dat de cilinders eens uitgehoond moeten worden ofzo..
EDIT: dat is een wilde gok, bedenk me net dat een sport toer blok inderdaad waarschijnlijk nog niet echt toe is aan een revisie :)

verder weet ik niet zoveel specifiek van de vfr :)

ik heb er ook zo eentje trouwens, een bijna oldtimer met veel km
 
Laatst bewerkt:
Welkom op M-F *O*

Let behalve het hele lijstje "waar op te letten als je een gebruikte motor koopt" ook op de uitlaatbochten en de collector onder het blok.
 
Top motoren. Mijn eerste en huidige motor is ook een VFR 750 uit 94. Dus net een type nieuwer. Kogelvrij blok en het rijdt super.
 
Mag ik hem dan deze keer inkoppen? *O* *O* *O*
Jij gaat natuurlijk voor de:

H A Y A B U S A

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Laat ik er ook nog eens 1 doen, vooral de zwarte en zilvergrijze kunnen veel kilometers aan.

Wel het goede merk trouwens.
 
98.000 km is niet veel voor een VFR als hij goed is onderhouden. Op het VFR forum is de vaste kreet in dat geval: " hij is net ingereden" Ziet de fiets er netjes uit, banden en ketting etc in orde, dan kan je hem rustig kopen. Ik rij zelf op een nog oudere VFR en die loopt ook nog steeds probleemloos. Als je heel specifieke vragen hebt, kan je ze misschien beter stellen op het VFROC forum. Daar zit heel veel kennis voor wat betreft de VFR. Vraag bij twijfel of iemand met ervaring met je mee wil, de motor die je op het oog hebt te bekijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan