Mijn eerste motor

Simon-vdh

Rookie
10 feb 2017
4
0
Hallo allen,

Ik sta op het punt mijn A rijbewijs te halen en ben tot de ontdekking gekomen dat er zoveel keus is in motoren. Ik blijf zoeken en kom er moeilijk uit waar ik nou goed aan doe, vandaar dit topic, zou graag wat hulp kunnen gebruikt.

Budget: wenselijk tussen de 3.000 en 4.000 euro. Maar heb voor een goede koop uitloop tot 5.000 euro.

Gebruik: Zowel woon werk verkeer (20 km) als ontspannen ritjes op een mooie zondag.

Uiterlijk: Zoveel mogelijk zwart. Ik ben zelf erg gecharmeerd van choppers, nu lijkt het hebben van veel chroom mij niet ideaal aangezien ik hem dagelijks ga gebruiken voor woon werk verkeer.

Vermogen: Niet te laag aangezien ik mij A rijbewijs haal. Denk zelf aan 750 of meer. Ik les namelijk om een BMW GS 800 en dat bevalt prima.

Nu kwam ik zelf uit bij de triumph speedmaster. Lijkt in verhouding minder chroom te hebben tov bijvoorbeeld een honda Shadow. Maar in wat ik zoek en kan vinden komen deze vaak boven mijn budget uit.

Help heren en dames, waar doe ik goed aan. En is het hebben van een chopper wel ideaal voor woon werk verkeer. En zijn er motoren en modellen die in zijn looks richting een chopper gaan maar wel meer bij mij passen?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Als het woon werk 20 km over de snelweg is, is het misschien handig na te denken of je door de file moet/gaat rijden. Een brede chopper is daar misschien niet ideaal voor.
Daarbij nadenken of je naast woon werk misschien nog een keer op vakantie wilt gaan op de motor, dan is zijtassen bijvoorbeeld handig.

Als dit laatste niet van toepassing is, is een chopper prima om ww mee te rijden. Misschien vind je de Suzuki Intruder ook wel wat.
 
Hallo Simon, welkom op M-F.

En aangezien dit een "welke motor moet ik kopen" topic is en ook nog op vrijdag gestart zal ik hem maar gelijk inkoppen:

Je moet een Hayabusa kopen. Dat is een ideale beginnersmotor en zeer geschikt voor woon-werk verkeer. Geen rooie want die zijn sneller en niet geschikt voor een beginnende rijder. :P
 
Ziet er mooi uit hoor, en als dit de motor is die je wil, en hij valt iets buiten budget: zoek nog even verder of spaar nog even verder. Neem wat je mooi vindt!
 
De F800GS is niet echt chopperish :9

Mijn tip; staar je niet dood op vermogen. Een 600/650cc motor is als je begint echt meer dan zat. Er zijn best een aantal motoren te vinden rond jouw budget waar je echt heel prima op kunt starten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een SV650, CBF600 of een ER6. Zit hier en daar ook nog eens ABS op, wat ook toch wel aan te raden is.
 
Dankjewel voor je goedbedoelde advies Erik, ben er erg blij mee... moet zeggen dat een Hayabusa mij te saai is.
 
De F800GS is niet echt chopperish :9

Mijn tip; staar je niet dood op vermogen. Een 600/650cc motor is als je begint echt meer dan zat. Er zijn best een aantal motoren te vinden rond jouw budget waar je echt heel prima op kunt starten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een SV650, CBF600 of een ER6. Zit hier en daar ook nog eens ABS op, wat ook toch wel aan te raden is.

Nee klopt idd, heeft niks weg van een chopper. Maar rijdt wel heerlijk. Vandaag dus dat het vermogen wel bevalt.
 
Honda Magna, redelijk chopper uiterlijk en toch nog best wel wat power.
 
Terug
Bovenaan Onderaan