Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb pas drie lessen gehad, maar wil alvast kijken naar een geschikte motor waar je lekker met zijn tweeën op kan. Wat is wijsheid?
Welk type zit je met zijn tweeën lekkerder, tourmotor? Las ergens al, niet één met verhoogde zitvlak voor de bijrijder.Behalve eerst zelf uitzoeken wat voor type motor je wilt.
Wat voor budget je hebt.
Wat je doeleinden zijn.
Wat jouw lengte is en die van jouw partner.
Ik zou voor een rooie gaan die zijn sneller
Ik hoef géén racemotor. Vind de vrijheid vooral lekker. En zitcomfort dus.Gewoon eerst even bedenken wat je ermee wilt doen, wat voor rijstijl je hebt (moeilijk na drie lessen) en waar je voorkeur naar uitgaat. Daarna kun je beginnen met lijstjes maken van motoren, pros en cons verzamelen en afstrepen.
Een tip, begin niet met een te dure of nieuwe fiets. kan dat je ergens spijt van krijgt is zeker aanwezig
Bmw f650gs en versys ben ik nu aant bekijken. Weet je welke beter is?Gewoon eerst even bedenken wat je ermee wilt doen, wat voor rijstijl je hebt (moeilijk na drie lessen) en waar je voorkeur naar uitgaat. Daarna kun je beginnen met lijstjes maken van motoren, pros en cons verzamelen en afstrepen.
Een tip, begin niet met een te dure of nieuwe fiets. kan dat je ergens spijt van krijgt is zeker aanwezig
Welk type zit je met zijn tweeën lekkerder, tourmotor? Las ergens al, niet één met verhoogde zitvlak voor de bijrijder.
Tussen de 2000-4000 denkk.
Lekker leuke steden bezoeken.
180 cm en 165cm
Bmw f650gs en versys ben ik nu aant bekijken. Weet je welke beter is?
Ga een grote motorzaak in en ga proefzitten
Bmw f650gs en versys ben ik nu aant bekijken. Weet je welke beter is?
Een BMW 1200GSIk hoef géén racemotor. Vind de vrijheid vooral lekker. En zitcomfort dus.
Een BMW 1200GS
Ik zou geen 800 versie of nog minder halen. Zeker niet als je met z'n 2 gaat rijden. Tenzij je de snelwegen mijdt of gewoon netjes 100 rijdt. Dan kan het prima denk ik.
Nu is die 1200 misschien wel meteen top of the hill. Een Africa Twin of andere all road variant misschien?
Ik heb van de week gezien dat je in de file met een Hayabusa heel goed met de voetjes bij de grond kan komen zodat je nóg langzamer kunt filteren. Aan de andere kant is 't ook nog eens een hele snelle machine, dus erg veelzijdig.Hayabusa of H2
Er staat nergens dat die dat niet kan of wel?Dit vind ik nou weer grote onzin. Een 600 of een 800 heeft kracht zat om met twee personen te rijden. Ik had een diversion 600 uit '98, met zijn tweeen deed hij gewoon 200 km/u op de snelweg. In de Vogezen en Alpen kon hij ook een stuk harder dan dat ik durf te rijden, ook met passagier. Je moet alleen wat meer touren houden.
cc's zeggen niks over de motor. Mijn thundercat (600cc) + passagier heeft er totaal geen moeite mee op de snelweg. Sterker nog; ze moet zich soms goed vasthouden. Mijn XT600 (ook 600cc) is in mn eentje al niet leuk op de snelweg.Een BMW 1200GS
Ik zou geen 800 versie of nog minder halen. Zeker niet als je met z'n 2 gaat rijden. Tenzij je de snelwegen mijdt of gewoon netjes 100 rijdt. Dan kan het prima denk ik.
Nu is die 1200 misschien wel meteen top of the hill. Een Africa Twin of andere all road variant misschien?
Een R1200GS is geen beginnersmotor. Veel te lomp zwaar en veel te duur als je hem laat vallen. Ook al komt het koppel zo lekker vroeg.
Dat weet ik en dat heb ik ook nergens gezegd of wel?Normaal reageer ik niet op dit soort topics, omdat er al tussen de 40000 en de 200000 van zijn en het altijd neer komt op het volgende:
, maar soms moet ik toch echt even wat uit de weg helpen:
- Haal je rijbewijs
- Koop gewoon wat je leuk vind
- Verkoop dat na een paar jaar weer voor wat je echt wilt
cc's zeggen niks over de motor. Mijn thundercat (600cc) + passagier heeft er totaal geen moeite mee op de snelweg. Sterker nog; ze moet zich soms goed vasthouden. Mijn XT600 (ook 600cc) is in mn eentje al niet leuk op de snelweg.
PK's zeggen ook niks. Mijn XT600 met 40pk heeft er een stuk meer moeite mee om 120 te rijden dan de 250cc (20pk ongeveer) van iemand die ik ken.
Tourmotoren zijn niet altijd het beste in toeren. Een sportieve motor kan soms comfortabeler zijn.
Meer vermogen is niet altijd leuker. 40 pk open trekken kan leuker zijn 140pk.
Een allroad is niet de beste motor. Ja ze zijn veelzijdig en doen heel veel dingen prima, maar eigenlijk niks heel goed.
Een R1200GS is geen beginnersmotor. Veel te lomp zwaar en veel te duur als je hem laat vallen. Ook al komt het koppel zo lekker vroeg.
Zie je nu wat je aangericht hebt???Ik heb pas drie lessen gehad, maar wil alvast kijken naar een geschikte motor waar je lekker met zijn tweeën op kan. Wat is wijsheid?