Mijn eerste motor!

Ollie440

Rookie
11 jun 2004
23
0
Zwolle
Ik ben momenteel op zoek naar een leuk beginnersmotortje (wat eigenlijk inhoudt goedkoop.. ;) , maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten :?

Het liefste zou ik deze willen, maar daarvoor is mijn budget nog niet toereikend genoeg... But I'll keep on dreaming :z
full

Heb momenteel mn oog laten vallen op een Suzuki GS550e uit '77 (oldtimer, leek me wel makkelijk in verband met wegenbelasting en verzekering)
Ziet er natuurlijk niet al te blits uit, maar dat hoeft ook nog niet, als het maar rijdt :]

Wie kan mij helpen?
Waar moet ik op letten, wat zijn goede beginners, tops en flops en last
but not least (drumgeroffel)
waar ben jij op begonnen en wat zijn je ervaringen ermee??

het verschil tussen een brutale en gs550 uit de middeleeuwen is nihil, toch? ;)

Ik ben trouwens begonnen op een vfr400r.
gooien en smijten ermee, maar ik heb nu iets 'beters'. zie sig :)

ow en als je naar die motor gaat kijken, neem iemand mee met verstand ervan. of laat bij de dichtst bijzijnde motorzaak hem ff checken.

nihil?
mmmmm...
vrouwtjes vallen natuurlijk meer op het uiterlijk, maar ik zou toch denken dat de MV een goede motor is... toch?

Hoe dan ook, jouw motor ziet er inderdaad cool uit!
De helm ook, Airoh, wou ik ook halen, maar ben uiteindelijk toch voor de shark gegaan, zat net iets beter.

nihil?
mmmmm...
vrouwtjes vallen natuurlijk meer op het uiterlijk, maar ik zou toch denken dat de MV een goede motor is... toch?

Hoe dan ook, jouw motor ziet er inderdaad cool uit!
De helm ook, Airoh, wou ik ook halen, maar ben uiteindelijk toch voor de shark gegaan, zat net iets beter.

thanks!

Koop jij serieus een motor voor de vrouwtjes? :o :P
De airoh zit mij perfect, maar ja, dat is natuurlijk voor iedereen anders.

ohoh

ik ben een beetje verkeerd begrepen.... :?
ik ben het vrouwtje

aha!
*D

|( tuurlijk, die domme mannelijke vooringenomenheid |( .

Over wat voor een motor aan te schaffen is hierover al heel veel geschreven. ff zoeken dus.
Afgaande op jouw 'beroep' en jouw vermelde keuze, vermoed ik dat je budget enige beperkingen kent (je ambitie veel minder, das goed).

Ik zelf ben des tijds op een Honda CB 550 begonnen.

*D

|( tuurlijk, die domme mannelijke vooringenomenheid |( .

Over wat voor een motor aan te schaffen is hierover al heel veel geschreven. ff zoeken dus.
Afgaande op jouw 'beroep' en jouw vermelde keuze, vermoed ik dat je budget enige beperkingen kent (je ambitie veel minder, das goed).

Ik zelf ben des tijds op een Honda CB 550 begonnen.

Het budget is inderdaad het grootste probleem, maar het maakt me inderdaad niet zoveel uit hoe het eruit ziet, als het maar rijdt.
Ik heb deze susuki op ebay gezien voor bijna 300euri.
Lijkt me toch behoorlijk goedkoop....
Maar ik vraag me af of het wel mogelijk is om voor die prijs een goedlopende motor te kopen??

Het budget is inderdaad het grootste probleem, maar het maakt me inderdaad niet zoveel uit hoe het eruit ziet, als het maar rijdt.
Ik heb deze susuki op ebay gezien voor bijna 300euri.
Lijkt me toch behoorlijk goedkoop....
Maar ik vraag me af of het wel mogelijk is om voor die prijs een goedlopende motor te kopen??

pas goed op he... goedkoop is vaak duurkoop.
al kan je met 300 euro voor een motor niet echt veel verliezen.

is een suzuki gs500e niks voor je? een van de beste beginners motoren, en lekker goedkoop in aanschaf en onderhoud. gemiddelde prijs is rond de 1500 euro.

gs500e7.jpg

is een suzuki gs500e niks voor je? een van de beste beginners motoren, en lekker goedkoop in aanschaf en onderhoud. gemiddelde prijs is rond de 1500 euro.

(Afbeelding)
:^

(Afbeelding)

Daar ben ik inderdaad ook bang voor.
Maar ik heb de Suzuki gs500 of 550 ook genoemd in mijn eerste berichtje ;z
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=16911&item=2481621182&rd=1

Maar die is uit 77. Beetje oud? Of telt dat niet zo als bij auto's ivm seizoen verbruik?

Daar ben ik inderdaad ook bang voor.
Maar ik heb de Suzuki gs500 of 550 ook genoemd in mijn eerste berichtje ;z
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=16911&item=2481621182&rd=1

Maar die is uit 77. Beetje oud? Of telt dat niet zo als bij auto's ivm seizoen verbruik?
als je zelf niet kan sleutelen moet je wellicht toch een extra keer achter je oren krabben.
Enne de veiling is nog niet gesloten, die prijs zal nog wel een beetje hoger uitkomen.

Tip: Tijdje hier rond hangen, dan hoor je hier en daar nog wel eens wat en tenminste van van een wildvreemde.

als je zelf niet kan sleutelen moet je wellicht toch een extra keer achter je oren krabben.
Enne de veiling is nog niet gesloten, die prijs zal nog wel een beetje hoger uitkomen.

Tip: Tijdje hier rond hangen, dan hoor je hier en daar nog wel eens wat en tenminste van van een wildvreemde.

Ok!
Thanx for the tip!
Ik ga hier wel een beetje rondcruisen :]
Heb tenslotte ook nog geen haast, ben net begonnen met lessen.

:P oepsie!

je weet wel veel hoor!! EN je ziet er goed uit op je motor.... ;)
:}

maakt niet uit ;)

en die op ebay ziet er cool uit.
en als je wat geld erbij doet, kan je erik van lent even "huren"
deze beste man keurt hem van top tot teen voor je.
Is erg handig, aangezien veel mensen "verliefd" op een motor worden en de gebreken voor lief nemen, of niet zien.

http://www.erikvanlent.nl/

Hey

Ik heb een motor gekocht op marktplaats

ook een suzuki gs 500, bj 1992, km 18.000 en prijs 1200 euries....

hij ziet er nog helemaal topgaaf uit...misschien moet je marktplaats eens proberen (heb ik ook gedaan...en het is nog spannend ook bieden enz enz) :]

(zie mijn pic...)

Maar goed wat wil je ongeveer uitgeven voor een motor....(kan ik een oogje openhouden...) :)

Ik heb ook horen zeggen (door mannelijke figuren om me heen) dat het aantal km belangrijker is dan het bouwjaar.... :?

Laatst bewerkt:
ow footootje (lukt niet zo erg...)
http://groups.msn.com/Vivasmotormui...wPhoto&PhotoID=202[url] dan maar een linkje

Laatst bewerkt:
Hey

Ik heb een motor gekocht op marktplaats

ook een suzuki gs 500, bj 1992, km 18.000 en prijs 1200 euries....

hij ziet er nog helemaal topgaaf uit...misschien moet je marktplaats eens proberen (heb ik ook gedaan...en het is nog spannend ook bieden enz enz) :]

(zie mijn pic...)

Maar goed wat wil je ongeveer uitgeven voor een motor....(kan ik een oogje openhouden...) :)

Ik heb ook horen zeggen (door mannelijke figuren om me heen) dat het aantal km belangrijker is dan het bouwjaar.... :?

Zal ik zeker es doen. Ik zat zelf te denken aan max 1500
hopelijk minder ;)

Dat van die km lijkt me wel logisch ja, geeft aan hoeveel er daadwerkelijk mee gereden is.

Terug
Bovenaan Onderaan