Mijn eerste motorbekeuring

Tjsa Ton, toch beter opletten de volgende keer want een 1100 Dragstar keer je niet zomaar volgens mij en wat betreft het door mogen rijden, hij kan je moeilijk de berm doorsturen en dan over de stoep laten rijden...in dit geval is doorrijden de snelste oplossing de overtreding te doen ophouden..dus niet verder janken maar gewoon opletten en volgens mij sta jij ook niet boven de wet toch....

De situatie leek daar eerder op uitlokking enne het straatje keren had ter plekke prima gelukt. Alleen doe je dat niet meer als de agent zijn hand al heeft opgestoken. De smoes dat je dacht dat ie naar je zwaaide had vast niet gewerkt :)

Enne . . . janken? . . . . de tendens van het stukje is toch ècht anders bedoeld hoor!

See ya
 
Há,

Wat denk je ... nog steeds niks gehoord :)

Zouden het er tóch twee in opleiding zijn geweest?

See ya,
BikerTeeCee
 
@Ton,
Je schrijft het best leuk op man.

Er zit een hoop humor in je verhaal en als je werkelijk zo de discussie met die agent gevoerd heb, zou je eigenlijk geen bekeuring meer moeten krijgen.

Vooral die zin:
"Toch moet ik u bekeuren."
"Tja, voor mij hoeft het niet hoor!"
L :+ L

Ik hoop dat ze je vergeten te bekeuren, je verdient beter :}
 
Thanks mate,

enne ... ja het gesprek is werkelijk zo gegaan :]

Het zal ook zéker mijn bezwaarschrift gaan vormen en áls het dan voor de rechter moet komen ga ik een vergelijk trekken; de situatie was als een doos vol met snoep zonder deksel erop dat voor een kind van een jaar of 6 staat waarbij je zegt "ik ben even weg voor een uurtje en je mag géén snoepje pakken"

Nou als het dan nog niet kwijtgescholden wordt zeg ik mijn abonnenment op :) :)

Dank voor je compliment.

Groetjes,
BikerTeeCee
 
die rakkers staan momenteel onder druk

kunnen moeilijk een andere baan krijgen, en als ze dit jaar nog een biefstukje willen eten met kerst, dan moeten ze bekeuringen uitschrijven.

Als je zo'n rakker ziet gewoon direct rustig aan, ze staan momenteel op scherp.
 
die rakkers staan momenteel onder druk

kunnen moeilijk een andere baan krijgen, en als ze dit jaar nog een biefstukje willen eten met kerst, dan moeten ze bekeuringen uitschrijven.

Als je zo'n rakker ziet gewoon direct rustig aan, ze staan momenteel op scherp.
Wat een dom gel*l |( :r |(

Wat nou moeilijk een andere baan krijgen, da's onmogelijk, met zo'n opleiding zouden ze geeneens bordenwasser in een cafetaria met puntzakjes mogen worden |( |(
 
Eigenlijk ligt de zaak toch heel simpel. Je doet bewust iets wat niet mag. Dan loop je het risico dat je een prent krijgt. Krijg je die niet (meestal), dan heb je geluk. Krijg je hem wel, dan heb je pech............ Discussie overbodig.
Enne..., nee ik werk niet bij die club.
 
Eigenlijk ligt de zaak toch heel simpel. Je doet bewust iets wat niet mag. Dan loop je het risico dat je een prent krijgt. Krijg je die niet (meestal), dan heb je geluk. Krijg je hem wel, dan heb je pech............ Discussie overbodig.
Enne..., nee ik werk niet bij die club.

Stel je voor: je woont in voormalig Tibet en bent monnik. Op een dag verandert de regering, wordt de wet aangepast en mag je je religie niet meer belijden. Maar dat doe je al jaren en gaat dus door met mediteren, in je tempeltje zitten en bidden. Je wordt opgepakt en 'verdwijnt'. Logisch, je doet iets dat niet mag, dus pech..... discussie overbodig? Dacht het niet.

"Ja, maar dat is heel wat anders" hoor ik je roepen. Toch niet, beide zaken zijn in de basis <quote> heel simpel <quote>, je doet iets dat niet mag en wordt bestraft.

Slik toch niet alles voor zoete koek, blijf scherp en verzet je tegen a-sociaal gedrag van die pennenlikkertjes met die idiote bonnetjes.
 
Moraal van het verhaal: De wegenbouwer die te lui is om de borden weg te halen zou een vette prent moeten krijgen.
 
Stel je voor: je woont in voormalig Tibet en bent monnik. Op een dag verandert de regering, wordt de wet aangepast en mag je je religie niet meer belijden. Maar dat doe je al jaren en gaat dus door met mediteren, in je tempeltje zitten en bidden. Je wordt opgepakt en 'verdwijnt'. Logisch, je doet iets dat niet mag, dus pech..... discussie overbodig? Dacht het niet.

"Ja, maar dat is heel wat anders" hoor ik je roepen. Toch niet, beide zaken zijn in de basis <quote> heel simpel <quote>, je doet iets dat niet mag en wordt bestraft.

Slik toch niet alles voor zoete koek, blijf scherp en verzet je tegen a-sociaal gedrag van die pennenlikkertjes met die idiote bonnetjes.

Een grondwettelijk recht op vrijheid van godsdienst is idd heel wat anders dan het naleven van een simpele verkeersregel, zoals je zelf al zegt. Art. 1 van de Grondwet zegt dat alle mensen in gelijke gevallen gelijk worden behandeld. Dat is hier netjes gebeurd. En als hij gebruik maakt van zijn recht tot bezwaar en de rechter ziet redelijkheid in zijn argumenten dan schrapt hij misschien de boete. Feit is dat heel veel mensen heel hard roepen dat regels gehandhaafd moeten worden, behalve als die regels op henzelf van toepassing zijn. Als ik op mijn brik te hard rij (doe ik maar zelden, daarom rijd ik een brik) of ik laat mijn zoontjes bij 30 graden even zonder helm (maar wel in de gordel) in het zijspan meerijden, dan zeur ik niet als daar iets van gezegd wordt of ik een prent krijg. Typisch geval van ESDB (Eigen Schuld Dikke Bult). Overigens, de meerderheid van die pennenlikkertjes met die idiote bonnetjes staat dagelijks tot aan zijn knieën in de maatschappelijke shit en doet zijn best daar iets aan te doen. En ja, klootzakken heb je in ieder beroep. Ook jouw collega-informatici zullen niet allemaal even sympathiek zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan