Mijn eerste motorbekeuring

Ton

MF'er
24 sep 2001
143
0
Rijswijk
De eerste bekeuring is binnen na zo'n 56.000 km in 3,5 jaar en nog niet eens één voor te hard rijden. Lees en wees net zo verbaasd als ik;

Op zaterdag 6 november reed ik in Leidschendam en was op weg naar een fellow biker. De weg richting de Damlaan was afgesloten i.v.m. werkzaamheden. De Damlaan, daar moest ik dus helemaal niet zijn, maar wèl in de wijk die ervoor ligt. Volg de borden "A" en die leiden je dan naar de Damlaan stond er op een bord . . . niet echt een optie dus.

De bewuste afgesloten weg bestond uit 2 banen en was afgesloten met één rood/wit hek met zo'n bekend verbodsbord erop. Ach als motorrijder kan je wat makkelijker minder legale handelingen veroorloven dan met een auto en hoppa, ik was in no time bij het juiste adres. Stukje fietspad met alarmverlichting aan een stukje door het zand, het ging prima. De weg terug kon ik legaal via een secondaire weg doen tot een kruising zo'n 300 meter verwijderd van het punt alwaar het eerder genoemde verbodsbord stond.

Een politiebusje had een automobilist aangehouden en met 2 agenten waren zij bezig. Ik plopte rustig over de reeds gereedgekomen weg richting het alweer werkende stoplicht toen een derde agent achter het busje vandaan kwam. Hand omhoog en stoppen.
"U mag hier niet rijden"
"Uh, ja, dat niet natuurlijk, maar alles is af op deze 300 meter en aangezien ik ècht de weg hier niet weet was dit de beste oplossing, de kortste route terug naar de snelweg."
"Toch moet ik u bekeuren."
"Tja, voor mij hoeft het niet hoor!"
"Die automobilist verderop krijgt ook een bekeuring en dan kan ik het niet maken om u er geen een te geven."
"Mwah, zeggen we niks tegen die automobilist, we praten wat en dan hoef je geen bekeuring te geven wat mij betreft."
Helaas ging die vlieger dus niet op.

"U bent niet verplicht tot antwoorden, maar waarom heeft u het verbod genegeerd?"
"Tja, ligt voor de hand, ik ken de weg niet en daarbij is het asfalt klaar, de strepen en pijlen staan erop en zelfs de stoplichten werken zoals het hoort. Kennelijk heeft men afgelopen vrijdag gewoon vergeten de borden weg te halen."
"Ja daar lijkt het inderdaad op. U kunt bezwaar maken tegen de bekeuring."
"Tja, heeft dat enige zin?"
"Nou u heeft anders wèl goede argumenten . . . " (Huh???)
Nadat de agent klaar was met het schrijven zei hij tot mijn verbazing: "Nou rijdt u dat laatste stukje maar door, u bent toch al op de helft . . ." (Huh???)

De uitsmijter kwam toen ik mij verder gereed maakte om weg te rijden; zijn collega kwam aangelopen en vroeg;
"En?"
Het antwoord luidde; "Ik laat meneer verder rijden want het is hier toch al klaar." (Huh???)
Resultaat 45 euri, het vertrouwen in de veldwachters hier tot onder het vriespunt gedaald.

See ya,
BikerTeeCee
(DragStar 1100 Classic)
 
gefeliciteerd :?

wel vaag, maar vriendelijk dattie je op een bezwaarschrift wijst. lijkt wel oftie een aantal boetes moet halen, en dat het hem niet uitmaakt of je nou wel of nie bezwaar aantekent ...
 
Yo Jr.

Je mag me feliciteren als mijn bezwaar erkent wordt :) Dit is zo'n beetje de tekst die ik ga gebruiken denk ik. Het is écht de woordenwisseling die gevoerd is ter plekke.

See ya,
BTC
 
De eerste bekeuring is binnen na zo'n 56.000 km in 3,5 jaar en nog niet eens één voor te hard rijden. Lees en wees net zo verbaasd als ik;

Op zaterdag 6 november reed ik in Leidschendam en was op weg naar een fellow biker. De weg richting de Damlaan was afgesloten i.v.m. werkzaamheden. De Damlaan, daar moest ik dus helemaal niet zijn, maar wèl in de wijk die ervoor ligt. Volg de borden "A" en die leiden je dan naar de Damlaan stond er op een bord . . . niet echt een optie dus.

De bewuste afgesloten weg bestond uit 2 banen en was afgesloten met één rood/wit hek met zo'n bekend verbodsbord erop. Ach als motorrijder kan je wat makkelijker minder legale handelingen veroorloven dan met een auto en hoppa, ik was in no time bij het juiste adres. Stukje fietspad met alarmverlichting aan een stukje door het zand, het ging prima. De weg terug kon ik legaal via een secondaire weg doen tot een kruising zo'n 300 meter verwijderd van het punt alwaar het eerder genoemde verbodsbord stond.

Een politiebusje had een automobilist aangehouden en met 2 agenten waren zij bezig. Ik plopte rustig over de reeds gereedgekomen weg richting het alweer werkende stoplicht toen een derde agent achter het busje vandaan kwam. Hand omhoog en stoppen.
"U mag hier niet rijden"
"Uh, ja, dat niet natuurlijk, maar alles is af op deze 300 meter en aangezien ik ècht de weg hier niet weet was dit de beste oplossing, de kortste route terug naar de snelweg."
"Toch moet ik u bekeuren."
"Tja, voor mij hoeft het niet hoor!"
"Die automobilist verderop krijgt ook een bekeuring en dan kan ik het niet maken om u er geen een te geven."
"Mwah, zeggen we niks tegen die automobilist, we praten wat en dan hoef je geen bekeuring te geven wat mij betreft."
Helaas ging die vlieger dus niet op.

"U bent niet verplicht tot antwoorden, maar waarom heeft u het verbod genegeerd?"
"Tja, ligt voor de hand, ik ken de weg niet en daarbij is het asfalt klaar, de strepen en pijlen staan erop en zelfs de stoplichten werken zoals het hoort. Kennelijk heeft men afgelopen vrijdag gewoon vergeten de borden weg te halen."
"Ja daar lijkt het inderdaad op. U kunt bezwaar maken tegen de bekeuring."
"Tja, heeft dat enige zin?"
"Nou u heeft anders wèl goede argumenten . . . " (Huh???)
Nadat de agent klaar was met het schrijven zei hij tot mijn verbazing: "Nou rijdt u dat laatste stukje maar door, u bent toch al op de helft . . ." (Huh???)

De uitsmijter kwam toen ik mij verder gereed maakte om weg te rijden; zijn collega kwam aangelopen en vroeg;
"En?"
Het antwoord luidde; "Ik laat meneer verder rijden want het is hier toch al klaar." (Huh???)
Resultaat 45 euri, het vertrouwen in de veldwachters hier tot onder het vriespunt gedaald.

See ya,
BikerTeeCee
(DragStar 1100 Classic)


zag je het busje niet staan ????

Ik kan me er zo aan ergeren ,,, mede weg gebruikers het ik wel geacepeerd dat (te)veel niet weten wat ze doen....

Maar ze sluiten rustig hele wegen af zonder na te denken wat de gevolgen zijn....
men moet rekening houden met aanwonende kan je daar niks mee ???

heb wel mee gemaakt dat ik ergens heen moest ,, de weg lag open ,, door de weekse dag , goed weer geen wegenbouwer te zien kilometers om moeten rijden met een vage omleiding ,, kom ik op het gebied van een andere gemeente ,,, halverwege daar het zelfde ,, dus tijdens een omleiding in een omleiding ,,, :( ik bellen na een hoop geleuter,,, men wilde eigenlijk niet rekening houden met de werkzaamheden die vlak bij elkaar gehouden werden .........
 
Bezwaar schrijven!!!!
Ik moet u bekeuren. Hij moet helemaal niets, ja of hij heeft zijn aantal nog niet gehaald.......Bijna december dus.....
 
Het busje zag ik staan, maar had zoiets van kennelijk door rood licht of te hard gereden, zet hem daar maar neer handelen we de bekeuring rustig af. Geen moment is er bij me opgekomen dat de chauffeur een bekeuring kreeg aangemeten voor dezelfde overtreding die ik dus had began. Dit geeft al aan hoe "normaal" de verkeerssituatie eruit zag '(

En ja, al 21 jaar Pink Floyd fan :)

See ya,
BTC
 
Waarschijnlijk telt de bekeuring ook voor het quotum als
het bezwaarschrift wel goedgekeurd wordt?
Dus dan zijn alle partijen weer blij, toch?
 
ja zoals in vele verhalen komt toch naar voren dat de meeste agenten niet echt de meest slimme mensen zijn :X

waarschuwing voor jou en dat koekblik had genoeg geweest denk ik wel..
(zoon zelfde boete had ik op me scooter op een fietspad in onbekend gebied)
gelukkig heb ik nu een motor *D


zonde van de 45 euro mjah niks aan te doen, ik heb keertje 95 moeten betalen omdat ik door oranje reed (en net op rood sprong toen ik er doorheen ging :X :X :X :X :X stelletje miereneukers)
 
Jaaaaaaaah,
we gaan hier naar zero tollerance })

Wat 1km te hard op een stuk traject controle,
betalen moet je 8-)

maaruhm lullig voor je kan er weinig aan doen he (op je bezwaar schrift in jouw geval na)
 
Van harte gefeliciteerd met je eerste bekeuring!

full


Ik denk dat in jouw geval een bezwaarschrift niets zal uitmaken. Het is niet relevant of die weg nou wel of niet klaar was (niet aan jouw of agent om over te oordelen). Feit is dat je een verbodsbord hebt genegeerd.
 
Hm,

Waarom zal er dan ooit een bezwaarschift proces zijn bedacht. In basis heb je gelijk, maar de wereld is nu eenmaal niet zwart/wit. Er is altijd een grijs vlak en naar mijn idee kan dit best zo'n grijs vlak zijn.

BTC
 
Ik zou ook bezwaar maken, daarbij ook in het bezwaar opnemen dat de desbetreffende politieagent die je bekeurde je dit ook geadviseerd heeft en dat hij zich kon voorstellen dat jij zo over de situatie dacht als je deed en dat je er wel dacht te mogen rijden.

Eindelijk eens een vriendelijke (niet arrogante) en dienstbare politieagent die je ook nog eens adviseerd over de mogelijkheid van bezwaar maken. :}
Meestal moeten ze hun quotum aan PV's halen en hebben ze aan begrip voor de situatie en redelijkheid een "broertje dood".

tsssssss...is het nu echt zo duidelijk hoe ik over de meeste agenten denk? :X
 
Ha Ton,
ja helaas wordt het steeds moeilijker om de sneakie collegas van Baksteen op te merken/te omzeilen/of in jouw geval...lief aan te kijken.
Staan ze niet onder een donker viaductje, danwel zitten ze in een auto met pech! :) ( mijn geval), of hebben ze de apparatuur in bossages staan of in de groene/grijze bak.
Ik werd voor het eerst in 23 jaar ( helaas.... eindelijk !! ) bij Zoetermeer gekiekt.
Ik hoop dat ik er leuk op sta.... :+
Ik weet niet of Baksteen deze post ook leest....
Hoe kun je zo een kiekje bemachtigen????
Mijn eerste in 23 jaar, wil ik toch inlijsten....
Kostte gelukkig ook maar 30 euries, maar toch....

O ja,.. :} PF-fan... :}
 
Laatst bewerkt:
Ha Ton,
ja helaas wordt het steeds moeilijker om de sneakie collegas van Baksteen op te merken/te omzeilen/of in jouw geval...lief aan te kijken.
Staan ze niet onder een donker viaductje, danwel zitten ze in een auto met pech! :) ( mijn geval), of hebben ze de apparatuur in bossages staan of in de groene/grijze bak.
Ik werd voor het eerst in 23 jaar ( helaas.... eindelijk !! ) bij Zoetermeer gekiekt.
Ik hoop dat ik er leuk op sta.... :+
Ik weet niet of Baksteen deze post ook leest....
Hoe kun je zo een kiekje bemachtigen????
Mijn eerste in 23 jaar, wil ik toch inlijsten....
Kostte gelukkig ook maar 30 euries, maar toch....


Simpel,bezwaar maken,om duidelijke bewijzen vragen......

en hoppa daar krijg je de foto :(

(ik heb al drie foto's,waarvan de laatste een kopie van de origenele was)

Suc6!
 
Nou ach, ze zijn in ieder geval wel consistent. Gewoon wachten tot het bonnetje komt. Bezwaarschrift aantekenen je verhaal doen en dan hoef je echt niet te betalen. Die lui kunnen gewoon niet anders aangezien je toch een overtreding maakte. Niets aan te doen. Wel netjes dat hij je op de mogelijkheid (met succes) wijst om een bezwaarschrift in te dienen.
Heb het zelf andersom meegemaakt. Ik wel een bekeuring en de volgende enkel een waarschuwing. Toen werd ik wel ff vriendelijk link.
 
De politie in Dordrecht krijgt een beloning van ruim VIJFHONDERDDUIZEND (500.000) euro omdat ze hun quota bekeuringen gehaald hebben :? :? :?
Zou dat misschien iets te maken hebben met de graagte dat men bekeuringen uitschrijft ??
Zou ik ook een beloning krijgen als ik meer dan 5 bekeuringen heb ?
 
De politie in Dordrecht krijgt een beloning van ruim VIJFHONDERDDUIZEND (500.000) euro omdat ze hun quota bekeuringen gehaald hebben :? :? :?
Zou dat misschien iets te maken hebben met de graagte dat men bekeuringen uitschrijft ??
Zou ik ook een beloning krijgen als ik meer dan 5 bekeuringen heb ?

:? Laten we proberen het positief te bekijken !! De politie is er voor ons welzijn en zal wellicht die 5 ton zo gebruiken dat het ons ten goede komt.
toch? O-)
 
Tjsa Ton, toch beter opletten de volgende keer want een 1100 Dragstar keer je niet zomaar volgens mij en wat betreft het door mogen rijden, hij kan je moeilijk de berm doorsturen en dan over de stoep laten rijden...in dit geval is doorrijden de snelste oplossing de overtreding te doen ophouden..dus niet verder janken maar gewoon opletten en volgens mij sta jij ook niet boven de wet toch....
 
Terug
Bovenaan Onderaan