thepolarbear
MF'er
- 9 apr 2016
- 247
- 0
- Onderwerp starter
-
- #376
Dat is dus een viltring. Die zijn in alle soorten en maten te koop. Als je daar op googled zijn ze wel te vinden. Dan hoef je ze echt niet in de vs te bestellen.
AI AI AI AI
Trieste zondag...
Benzinetankje aangesloten aan de verse nieuwe carbutators. Na paar secondjes op de startknop te drukken starte de motor. Maar steeg direct naar 5000 toeren en bleef zo draaien, en er kwam heel veel rook uit de uitlaat (geen zwarte rook).
Na een tijdje gedraaid te hebben wou de motor weer niet starten en de bougies zagen weer heel donker zwart....
Zou dit puur aan het feit liggen dat ik de carburators nog niet gesynchroniseerd heb met een carbtune kit (4 vacuummeters).
Ook heb ik enkele maanden geleden de uitlaten gedemonteerd, kan het zijn dat ik ze niet goed heb terug gemonteerd, ze niet goed aansluiten en daarom veel rook veroorzaakt?
Ai wat een domper op mijn zondag !
Choke bleef hangen?
gaskleppen sluiten niet ver genoeg? Stationaire schroef veel te ver ingedraaid?
Vlotters sluiten niet af, daardoor niveau veel te hoog, tot ze overliepen?
Als je de gaskleppen op het oog gelijk gezet hebt zal ie daardoor niet zo hoog in toeren blijven hangen.
5000 toeren met een koude oude motor geeft nu eenmaal rook, dat heeft weinig of niets met je uitlaat te maken, verwacht ik.
Thanks voor de reactie !
Mijn stationair schroef was vanaf begin helemaal uitgedraaid (raakte de carbs niet eens zeg maar).
En bij de aller eerste start steeg die al naar 5000 rpm, dan kan de motor toch al niet warm zijn om de choke eraf te halen? Of wel?
Bougies zagen ook (weer) zwart. Argh wat zie ik over het hoofd :D
Jawel hoor, dat is dat stalen plaatje in de chokeklep of hoe dat dan ook mag heten.
Sterkte met de griep.