Mijn eerste project Honda cb350f

Choken = de keel dichtknijpen / laten stikken (letterlijke vertaling). Je zet de luchtklepjes dicht (idd het hendeltje omhoog), waardoor er *relatief* meer benzine dan lucht (feitelijk natuurlijk gewoon minder lucht) naar binnenkomt. -> rijker mengsel. makkelijker starten (als ie koud is)
 
Dit kan dus niet kloppen imo

De pijl staat idd naar beneden, en daar staat 'open' bij ;) Dat betekent dus dat je niet aan het choken bent.

De "choke open zetten" is dus een nogal verwarrende term. Het zou de "choke dichtzetten" moeten zijn, op het moment dat je gaat choken... Snappu? ;)

Lang verhaal kort: bij koude start: hendeltje naar boven.
 
Laatst bewerkt:
Dus to be clear, bij mijn honda cb350f: Choken = vlinderklepjes dicht = meer benzine dan lucht = makkelijker koude start = hendeltje naar boven! Motor warm = vlinderklepjes terug open = hendeltje naar beneden. :}
 
De pijl staat idd naar beneden, en daar staat 'open' bij ;) Dat betekent dus dat je niet aan het choken bent.

De "choke open zetten" is dus een nogal verwarrende term. Het zou de "choke dichtzetten" moeten zijn, op het moment dat je gaat choken... Snappu? ;)
Snapikke :Y
Maar bij mijn CB550F => Pijlrichting is tegen de klok in ('getekend' van 12 naar 9 uur zeg maar) = handle omhoog (van 6 naar 3 uur) = meer choken, dus in de richting van de pijl :Y
Lang verhaal kort: bij koude start: hendeltje naar boven.
Kort verhaal: klopt :Y
 
Dus to be clear, bij mijn honda cb350f: Choken = vlinderklepjes dicht = meer benzine dan lucht = minder lucht in het mengsel, dus een 'rijker' (verhoudingsgewijs meer benzine) mengsel = makkelijker koude start = hendeltje naar boven! Motor warm = vlinderklepjes terug open = hendeltje naar beneden. :}

:Y
 
Niet simpel, maar blij dat we er uit zijn ! _O-
Straks ga ik eens bellen naar een aantal garages om de carbs ultrasoon te reinigen. Heb een klein achterdochtig gevoel om mijn carbs bij een onbekend persoon achter te laten ;( haha! Tijd terwijl hier en daar al eens wat roest wegschuren, en eenmaal mijn carbs naar de garage ga ik de voorrem proberen aan te pakken. :)
 
Niet simpel, maar blij dat we er uit zijn ! _O-
Straks ga ik eens bellen naar een aantal garages om de carbs ultrasoon te reinigen. Heb een klein achterdochtig gevoel om mijn carbs bij een onbekend persoon achter te laten ;( haha! Tijd terwijl hier en daar al eens wat roest wegschuren, en eenmaal mijn carbs naar de garage ga ik de voorrem proberen aan te pakken. :)

http://www.honda4.nl/werkzaamheden/ultrasoon.html
 
Edit: maar ik denk dat als jij je carbs zelf al enigszins gereinigd hebt je wel een betere pruttel moet kunnen krijgen dan in het filmpje hoor.

Ik heb de vlotterbakjes en alle onderdelen hierin inderdaad gereinigd en doorgeblazen. Echter de andere kant van de carburators waar het gas mechanisme/naald zit niet... Dat leek me wat complexer. Wil dit zeker nog wel proberen... :) .
 
Ik heb de vlotterbakjes en alle onderdelen hierin inderdaad gereinigd en doorgeblazen. Echter de andere kant van de carburators waar het gas mechanisme/naald zit niet... Dat leek me wat complexer. Wil dit zeker nog wel proberen... :) .

Weinig complex aan, zie WPHB. Maar zal ook niet het meeste resultaat opleveren. Met de huidige schoonmaakbeurt moet 'ie imo gewoon kunnen (blijven) lopen.

Een keertje netjes proberen met choke 'aan' ;) en inderdaad geen tot weinig gas.
Eventueel aan de praat maken met remmenreiniger (met mate in het luchtfilter spuiten en choke eraf en gas wat open om het door te laten naar de cilinders).

Een goede en volle accu is ook zinnig.
 
Zal vandaag nog eens proberen aan de gang te krijgen ! Nu kan ik de brandstoftank gebruiken ipv een onhandige spuit :P . Het overloopslangetje waar benzine loopt, lekker laten lopen of afsluiten? Ik denk afsluiten niet zo'n goed plan :N .
 
Zal vandaag nog eens proberen aan de gang te krijgen ! Nu kan ik de brandstoftank gebruiken ipv een onhandige spuit :P . Het overloopslangetje waar benzine loopt, lekker laten lopen of afsluiten? Ik denk afsluiten niet zo'n goed plan :N .

Proberen op te lossen. Vlotternaald en zitting er nog eens uit en kijken (zou ik doen tenminste).
Als die set versleten is zal de ultrasoon ook geen uitkomst bieden hoor.
Voor de toekomst moet je denk ik toch rekening houden met een revisiesetje (4x +/- €30,-).
 
Uiteraard moet dit opgelost worden !! Kost wat kost hehe. Revisiesetje is inderdaad zeker een optie. Zoals je zegt iets voor in de toekomst (want ik zou graag aparte luchtfilters monteren, dan moeten de sproeier-maten gewijzigd worden heb ik hier en daar gelezen). :)
 
Laatst bewerkt:
Zal vandaag nog eens proberen aan de gang te krijgen ! Nu kan ik de brandstoftank gebruiken ipv een onhandige spuit :P . Het overloopslangetje waar benzine loopt, lekker laten lopen of afsluiten? Ik denk afsluiten niet zo'n goed plan :N .
Ik zou eerst eens proberen om hem met schone tank, verse benzine en een flesje Forte1 in de tank, aan de praat te krijgen. Mijn cb550 gooide ook benzine uit één van de carbs, maar met bovenstaande werd dat probleem opgelost. Bij mij was het dus waarschijnlijk een vuiltje in het systeem dat door de verse doorstroom werd "opgelost".
 
Laatst bewerkt:
DIT KAN IK NIET GELOVEN !!! :o *O* *O* *O*
Benzinetank gemonteerd, verse benzine, starten maar... Duurde een dikke 5 seconden met de elektrische start maar jawel, het beest startte en bleef draaien !!! Hierna, met 1 druk op de knop OF met 1 kick direct starten ! Blijft draaien op ongeveer 1200 toeren. Kwam wel soms wat witte rook uit, en reageert precies nog niet al te goed op beetje gas geven. Ook viel em stil toen ik de choke hendel rustig naar beneden deed.

IK BEN ZO BLIJ :} :} *O* !

Wel 1 downside: de meest rechtse uitlaat werd aanzienlijker minder warm... De andere drie waren al aardig warm. Dus waarschijnlijk draait die cilinder niet -O- .

Zonder er veel vertrouwen in te geven het vlotterbakje paar tikjes gegeven, maar wat blijkt? De overloop lekt niet meer! Precies zoals Bensi zei !

Filmpje volgt spoedig !

EDIT: LINK NAAR VIDEO
 
Laatst bewerkt:
full

Stap voor stap kom je verder ;)
 
Nice. *O*

Die ene cilinder zou natte bougie kunnen zijn. Of iets met bougiedop of kabel.

Ontsteking en bobines zou ik voorlopig niks aan doen. Als die zo snel aan slaat op drie pitten zal dat wel aardig goed zijn. ;)

Ene cilinder kan uiteraard ook aan benzine toevoer liggen.


En de choke eraf dat ie dan af slaat wil nog effe niet veel zeggen. Motortje heeft echt effe nodig voordat ie goed warm is en de choke eraf kan. En als helemaal als die op drie pitten loopt, maar dan vooral omdat de choke hendel ook een piefje omhoog drukt waardoor je als het ware ietsje meer gas geeft. Dus verhoogd stationair toerental.
 
Gaaf zeg, *O* *O* Ontsteking lijkt inderdaad goed te zijn zo,en dat slecht lopen op 3 cylinders,net als roestendoenze denk ik erover.Natte bougie/wat vuil in je carbu's.Klinkt in ieder geval heel goed vind ik! :9~ :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan