Mijn eerste zijspan-brouwsel

Slijtage van een zijspanband is nihil. Ik heb na 15000 km nog steeds geen zichtbare slijtage.
Wel bijna twee achterbanden versleten. Maar ik snap al dat moeilijke gedoe niet zo. Zijspan blijft een a symmetrisch voertuig en zal met meesturend zijspan wiel iets verbeteren, maar ik ben tevreden met de gemakken en ongemakken van mij goed afgesteld star zijspan zonder sturend zijspanwiel. Kwestie van wennen en niet zeuren ;) Maar ieder zijn ding dus succes met knutselen.


Thanks, En is ie ooit rijdbaar en danne moet je maar eens rijden om te zien of er verschil is . . . Als je wilt natuurlijk.

Weet dat ik maar op 1 zijspan gereden heb, en velen van jullie hier waarschijnlijk wel meerdere . . . En die ene heb ik zelf gebrouwen . . . Rijd ie wel goed ?? ja ik rij er op, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
 
Ik vind het een mooi streven hoor, en jij vind het een mooi experiment dus hulde voor het initiatief!
Ik heb wel eens gereden met een Sidebike met meesturend wiel. Je merkt het echt wel, maar voor mij heeft het geen meerwaarde. Daar komt een heel ingewikkelde stangenconstructie bij.

Nee, basic is mijn manier. Maar wel iets aparts in de zin van een nog nooit eerder gebruikte trekker met alu frame en een voorvork ombouw die zich ook begint te bewijzen.
 
Ik vind het een mooi streven hoor, en jij vind het een mooi experiment dus hulde voor het initiatief!
Ik heb wel eens gereden met een Sidebike met meesturend wiel. Je merkt het echt wel, maar voor mij heeft het geen meerwaarde. Daar komt een heel ingewikkelde stangenconstructie bij.

Nee, basic is mijn manier. Maar wel iets aparts in de zin van een nog nooit eerder gebruikte trekker met alu frame en een voorvork ombouw die zich ook begint te bewijzen.

Ja zo heeft een ieder zijn idee over hoe en wat . . . En is er ook nog wat te zien op een treffen . . . Basic heeft ook echt wel iets hoor vind ik, m'n eerste brouwsel is ook nog gewoon de standaard motor . . . geen aanpassingen op zijspan gebied dan. Al wil ik nog wel de voorvork ala jou idee/ontwerp gaan toepassen.

Enne misschien als ie klaar is met sturend wiel dat ik zeg van . . . ggrrrr nooit weer . . .
 
Ja zo heeft een ieder zijn idee over hoe en wat . . . En is er ook nog wat te zien op een treffen . . . Basic heeft ook echt wel iets hoor vind ik, m'n eerste brouwsel is ook nog gewoon de standaard motor . . . geen aanpassingen op zijspan gebied dan. Al wil ik nog wel de voorvork ala jou idee/ontwerp gaan toepassen.

Enne misschien als ie klaar is met sturend wiel dat ik zeg van . . . ggrrrr nooit weer . . .

Is niet mijn ontwerp hoor, maar hebben het wel iets "verfijnd"
 
Hier een kleintje vordering:

Picture163.jpg


Picture164.jpg


De span krijgt zo de hoofdlijnen van de motor.
 
Nou euh, Dat wordt wel apart!
Zachtjes uitgedrukt.

Dit is trouwens je 2e zijspan brouwsel
 
Laatst bewerkt:
Nou euh, Dat wordt wel apart!
Zachtjes uitgedrukt.

Dit is trouwens je 2e zijspan brouwsel


Yep eerste en tweede brouwsel in 1 topic . . . maar ze zijn zo verschillend . . . dat moet uitelkaar te houden zijn.
 
Dit begint verdacht veel te lijken op Ed Pols zijn vouwwagen. :}


Zou ik dan toch te veel op Ed Pols z'n site gelezen en gekeken hebben . . .

Neen, word in hoofdzaak een transportzijspan, met de mogelijkheid van een comfortabele zetel dan wel de mogelijkheid om ook een rolstoel te plaatsen. Of de kooi voor transport van mn 2 waak/speurhonden. Multifunctioneel.

M'n eerste brouwsel kan ook van 1 persoon naar 2 kids of 1 hond worden omgetovert . . . alleen transport van kleine goederen gaat ook nog . . . En ja dan houd het op. En aangezien ik wel van feesies houd waar je vele kisten voor nodig bent . . . *O* :9
 
Yep eerste en tweede brouwsel in 1 topic . . . maar ze zijn zo verschillend . . . dat moet uitelkaar te houden zijn.

Vind het vooral erg verwarrend..

Maar ik ben benieuwd wat je hiervan gaat maken. Lijkt me vooral dat het zwaarte punt komt te liggen waar het niet wenselijk is. Maar misschien krijg je van die hele kleine wiellukus O-)
 
Denk dat je beter ipv eerste, tweede brouwsel een motor merk/type kan gaan noemen.
 
Vind het vooral erg verwarrend..

Maar ik ben benieuwd wat je hiervan gaat maken. Lijkt me vooral dat het zwaarte punt komt te liggen waar het niet wenselijk is. Maar misschien krijg je van die hele kleine wiellukus O-)
Als ik dat tuinhek zo zie komt het zwaartepunt precies te liggen waar het hoort :Y :Y
 
Dus garantie tot het tuinhekje..

Misschien moeten we even geduldig afwachten en zien wat voor een zijspantransporter er wordt geboren. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan