mijn eerste zijspan ,jippie jippie jeeh!!

eigenwijs

Die hard MF'er
17 feb 2004
844
0
uitgeest
het is natuurlijk weer een xs1100s geworden mijn 4de op het erf,maar nu met bakkie ,ik heb is bij vrienden in een snelle ford mustang met dikke V8 gezeten die plankgas deed,hetzelfde gevoel had ik vanmiddag in mijn rug dat ik het bakkie zat toen Fons is even de 100paardjes aansprak
voor deze span is dus het laatste/duurste xs 1100sport model gebruikt met het typerende kuipje waar je op topsnelheid achter kunt schuilen,er werd laatst dit model op marktplaats tekoop gezet voor 3250euries!!
ik heb er ook nog twee "moderne" draaiorgel wielen +originele vork+cardaneindoverbrenging een tellerset van een ander xs model?(toerenteller ook kabelaangedreven),bobines,schakelaars enz.
de standaarduitlaat is helaas totaal doorgerot,maar in de wintermaanden de moeite nog waard om er weer even op terug te zetten.
hij schijnt af en toe onder zware belasting uit zijn tweede versnelling te springen,maar dat schijnt in een dag te verhelpen te zijn als ik terug grijp op mijn eigensloopblok tandwielen.
deze motor is van 81(type zonder kickstart),mijn plan is het zijspan en de rest aan mijn al 25jaar oude xs1100s te hangen (met 43000 op teller)die als enige verzekerd is en wegenbelastingvrij,er moet dan even nog wel een bevestigingsoog onder het zadel door een vakman gelast worden,met mijn minimig word het niet veel soeps(lees niet sterk genoeg).
hij heeft voor en achter autobanden dus ik mag er niet solo mee rijden,het achterwiel is nog kleiner dan het standaard wiel,en er schijnt wat aan de vesnellingsbak in cardanklok of huis gewijzigd te zijn,maar of dit idd zo isdat zijn dure grapjes.
het zijspanwiel is nog niet geremd,maar ik heb er los remschoentjes+remcilindertje bijgekregen,zie wel of ik het er ooit opzet.
de lak is netjes gedaan en zit er al tig jaar op ,op de foto's lijkt het vaaloranje maar het is brandweer rood in het echt.
de oude eigenaar is al is in het verre verleden met het span naar een Elefanttreffen geweest,en ik ik verheug me nu al op de dag(als ik het nog mag meemaken)dat ik daar ook eens door de sneeuw mag banjeren met dit spul
en oja er komt uiteindelijk een gastank in het bakkie,hoe dat gedaan zie ik dan wel weer,ik zit al te speuren naar wat ik er voor nodig heb.
full

zal ik zeker doen als mijn spannetje dan nog een geheel is!
ik weet dat die luitjes er veel plezier aan beleven,en ik heb namenlijk zelf ook een zus in zo'n zorginstelling.
eerst zal ik een paar maandjes moeten :] oefenen vooralleer er iemand extra aan boord mag stappen,ik heb vandaag de zijspan afgeleverd gekregen bij mij thuis door de oude eigenaar met twee jonge dames erin als ballast en ik heb net 30 meter met het spul achter de kiezen over een grasveldje tot in mijn achtertuintje waarvoor ik mijn schutting tijdelijk tegen de vlakte heb moeten gooien. :P

Gefeliciteerd met je driewieler. Voor het laswerk zou je eens kunnen informeren bij v.d.born, in almere buiten.
Ik vermoed, dat daar dat spul vandaan komt, hij heeft heel wat van die xs1100 als driewieler verbouwd tel. 036-5327528.
Is die schutting per ongeluk platgereden???

Leuke span ! *D

Mag ik eens zo vrij zijn om te vragen wat zoiets nou kost :?

ik praat liever niet over geld,als je de factor geld wegdenkt is namenlijk alles voor nop :+

mijn schutting heeft er een extra "zet er maar naast/leg maar plat" deur gekregen ,die met 4 simpele schuifjes op elke hoek vergrendeld zit als ie er weer op zijn plek tussen staat.

Gefeliciteerd met je driewieler. Voor het laswerk zou je eens kunnen informeren bij v.d.born, in almere buiten.
Ik vermoed, dat daar dat spul vandaan komt, hij heeft heel wat van die xs1100 als driewieler verbouwd tel. 036-5327528.
Is die schutting per ongeluk platgereden???

Ik zou daar niemand naartoe stuuren })

van den Born heeft dat zijspan van mij nog nooit gezien,als ik de vorige eigenaar goed heb begrepen heeft ie de motor 18 jaar geleden in duitsland bij een dealer gekocht en er vervolgens zelf dit zijspan voor gemaakt met een EML ruitje om het er :9 gelikt te doen uitzien.

Houden zo, die Prutser moet er niet met zijn Tengels aankomen!!

ik heb die beste man ooit nog bedankt voor een tweedehands xs1100 koppelingshuis voor een redelijke prijs,beslist geen onaardige kerel hoor,misschien is dat zijn sterkste punt :+

Leukleukleukleuk! Mooie combi ook. En vaaloranje of brandweerrood, opvallen doet ie in ieder geval wel! 8-)

het was de lievelingskleur van de oude eigenaar,op zijn erf stond een moderne bedrijfswagen in exact dezelfde kleur,ik verander deze kleur never, vind het ook een schattig kleurtje :)

Terug
Bovenaan Onderaan