Mijn -erg duur- wrak

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
Kan iemand mij uitleggen hoe die dealers aan hun prijzen komen?
Mijn motor total loss verklaard.
Motor was waard: 6075 EUR
Totale schade: 6320 EUR
Prijs rijdbaar maken (behoud visuele schade): 1980 EUR
Prijs dat voor het wrak is geboden: 1980 EUR

Hoe in hemelsnaam gaan ze daar nog winst op maken?!

Bijkomend vraagje.. ik zal waarschijnlijk dit jaar geen motor meer rijden. Dan rekening houdend met het feit dat een dealer zoveel geld heeft geboden voor het wrak. Gaat de dealer waar ie nu gestald staat waarschijnlijk niet meer bieden. Ik hoorde zoiets als van \'stalkosten\'. Iemand enig idee wat realistisch bedrag hiervoor is?
 
Ze betalen 1980 euro voor het wrak en zetten het kenteken en i.d nummers over op een gestolen GSX-R en zo hebben ze dus een omgekatte fiets die ze voor goed geld van de hand kunnen doen, jou GSX-R slopen ze uit-elkaar en verkopen de onderdelen :(
 
ahzo.. mm, klinkt wel aannemelijk.
Damn.. ik verkoop me fiets aan kriminelen ofwat? En dat net als\'k gvd wil dat ie laag geschat wordt :(
Btw, waarom kopen ze dan niet nog ergere wrakken op eigenlijk? Voor chassisnummer heb je zo\'n \'dure\' fiets als de mijne nu niet nodig he.

Enig idee van die stalkosten toestanden btw? Ik wist niet eens dat zoiets bestond tot die expert het in ze brief typte. (boyish naiviteit zeg maar) ;)
 
ahzo.. mm, klinkt wel aannemelijk.
Damn.. ik verkoop me fiets aan kriminelen ofwat? En dat net als\'k gvd wil dat ie laag geschat wordt :(
Btw, waarom kopen ze dan niet nog ergere wrakken op eigenlijk? Voor chassisnummer heb je zo\'n \'dure\' fiets als de mijne nu niet nodig he.

Enig idee van die stalkosten toestanden btw? Ik wist niet eens dat zoiets bestond tot die expert het in ze brief typte. (boyish naiviteit zeg maar) ;)

Er zitten zat criminelen in de auto en motorhandel. Allemaal zwarte handeltjes erachter enzo. Maaruh stalkosten zijn volgens mij vrij prijzig, ik weet niet waar je het wil doen, maar als je hier een motor wil stallen in een garage, al is het een deel ervan, dan ben je denk ik 100 piek per maand kwijt ofzo. Vrij duur :)

kan je \'m niet bij je ouders of opa en oma neerpleuren onder een zeil? :)
 
JK: stalkosten betekenen (hier) dus dat de dealer (bij wie ik oorspronkelijk dacht de motor te laten herstellen) een sommetje aanrekend opdat hij hem heeft gestald voor jouw. Dit valt normaal weg als je\'m daar laat repareren of een \'nieuwe\' koopt, maar ik koop voorlopig nog niks nieuws dus...
 
Wraken van jonge sportfietsen brengen soms belachelijk veel geld op, iedereen weet dat dat geen zuivere koffie is.
Maar de verzekerings maatschappij zal dat een zorg zijn, die verkopen hun total-los verklaarde motoren gewoon aan de hoogste bieder als er daardoor meer motoren gestolen worden doen ze gewoon de premie omhoog :(
 
JK: stalkosten betekenen (hier) dus dat de dealer (bij wie ik oorspronkelijk dacht de motor te laten herstellen) een sommetje aanrekend opdat hij hem heeft gestald voor jouw. Dit valt normaal weg als je\'m daar laat repareren of een \'nieuwe\' koopt, maar ik koop voorlopig nog niks nieuws dus...

Ah dus voor de tijd dat ie er heeft gestaan...
Hoe lang heeft ie er gestaan? Ik weet niet wat het kost, bij MotorXtra kan je ook je fiets stallen, dat kost geloof ik f2,50 per dag , maar een dealer vraagt vast het dubbele. Dus reken op uh 80-100bef per dag? Ja ik durf eigenlijk nix te noemen hoor :)
 
Wraken van jonge sportfietsen brengen soms belachelijk veel geld op, iedereen weet dat dat geen zuivere koffie is.
Maar de verzekerings maatschappij zal dat een zorg zijn, die verkopen hun total-los verklaarde motoren gewoon aan de hoogste bieder als er daardoor meer motoren gestolen worden doen ze gewoon de premie omhoog :(
Dus uiteindelijk is alleen de verzekeringsmaatschappij gebaat bij deze ontwikkeling. :(
 
100 BEF PER DAG?! Ik mag hopen van niet verdomme. Staat er al... pfft, weekje of 4? Zou wel duur worden.
 
Jouw motor is denk ik erg interessant als circuit-motor!

Knap hem op zodat hij rijdbaar is, en zet \'m te koop als circuit-fiets!
 
Jouw motor is denk ik erg interessant als circuit-motor!

Knap hem op zodat hij rijdbaar is, en zet \'m te koop als circuit-fiets!

Kost me ruim 3700 EUR, is\'t me niet waard.
Als\'k het er aan zou geven zou\'k ook enkel die motor kunnen betalen (geen 2 hoor gek!) dus toch maar een ander fietsje
 
Mijn motor total loss verklaard.
Motor was waard: 6075 EUR
Totale schade: 6320 EUR
Prijs rijdbaar maken (behoud visuele schade): 1980 EUR
Prijs dat voor het wrak is geboden: 1980 EUR

Hoe in hemelsnaam gaan ze daar nog winst op maken?!

Jongens jongens...niet gelijk denken dat de dealers zo slecht zijn...
Eerst over de stalling...dat wordt gewoon door de verzekring gedekt...hoort erbij...
en nou hoe het kan dat de dealer zelfde bedrag biedt...
De totale schadekosten is de kosten voor jou om hem te laten maken...dus in NL 125 piek per uur voor een monteur betalen, en alle onderdelen tegen verkoop prijs...dat is de reden dat ze aan die 6320 euro komen...maar als een dealer die fiets van jou koopt voor 1980 euro, heeft ie nog bijna 5000 euro speling om de kappen te vervangen...en vertrouw me..er is geen enkele dealer die 125 piek per uur koste heeft aan een monteur, of die minder dan 15% winst maakt op de losse onderdelen...haal die prijzen eraf, en zo kom je alnog tot een leuk winstgetal...dus fiets opknappen voor in totaal zeg 4000 euro...kannie mooi 2000 euro winst make door verkoop...zonder criminele activiteiten....
 
Op Dinsdag 18 september 2001 02:02 schreef Maximum het volgende:
Eerst over de stalling...dat wordt gewoon door de verzekring gedekt...hoort erbij...
Wordt NIET gedekt door de verzekering.
Verder een erg zinnige uitleg. Hehe, je moet er maar aan denken. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk voor je motor, niet voor de stalling.

Oftewel: Heb je al bericht gehad of de schade op de tegenpartij verhaald gaat worden ?
 
De bieders zijn mensen die door de verzekeringmaatschappij worden uitgenodigd, Dit zijn meestal slopers, een fiets in onderdelen brengt ongeveer twee keer zoveel op als een compleet rijdende goede fiets.
Er zijn zelfs slopers die nieuwe overjarige fietsen opkopen om ze uit elkaar te halen, over zo\'n fiets hoeft dan ook geen bpm betaald te worden omdat er geen kenteken voor is afgegeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan