Mijn ervaring met ANWB-verzekering

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
11.894
7.126
Veluwe
In alle jaren heb ik mijn voertuigen in 5 min telefonisch kunnen verzekeren.
Pas terug heb ik een 2e motor aangeschaft een Honda Blackbird. Tot hier 'no problemo'.
Maar verzekeren is een ander verhaal want je start dan natuurlijk met 0 Schadevrije jaren. (SVJ)

Dus 1 dag voor ophalen dacht ik mijn verzekering effe rond te gaan maken. Toen begon het gezeur...................:X

De ANWB kon wel een verzekering voor mij verzorgen. (zo lijkt)
Op de site vul je alles in en jawel er rolt een verzekering uit, die voor mij acceptabel was.
Let op!! Ik vul dus in op site: Honda Blackbird en 0 SVJ. Deze gegevens zijn op moment van berekening maken BEKEND!!
Toen gaf ik aan dat het voor mij OKE was. Sluit maar af!

Wat denk je............:? Sukkels van ANWB/ Unigarant :X:X Krijg ik 2 dagen later een afwijzing.
Als het nu nieuwe inzichten zouden zijn..........?? Nee, hoor: Afgewezen op grond van 'sportmotor' en 0 SVJ.
Maw op de site hadden ze al direct 'onverzekerbaar' kunnen aangeven. Nu heb ik dus een formele AFWIJZING aan mijn broek:(:(
De komende 5 jaar moet ik bij iedere verzekering die ik wil afsluiten met de vraag: Bent u wel eens afgewezen? dus 'JA' invullen.
Sta je er gelijk lekker op! Dank je wel ANW-nee, fijn geregeld voor me:r:r
(helaas heb ik vele jaren een oldtimer-verz. gehad, zonder opbouw SVJ. Daarom 2 jr geleden naar 'gewone' verz. overgegaan. Altijd alles SCHADEVRIJ!!!))

Uiteindelijk nu kunnen verzekeren via Combimotors, met een constructie dat mijn oude motor (tijdelijk) op schorsing gaat.
De 2 SVJ die ik hiermee had opgebouwd kunnen worden ingezet. Zonder SVJ is een Blackbird nauwelijks te verzekeren. (zo lijkt)
Al met al een hoop gezeik gehad en ook dat ik de eerste week niet heb kunnen rijden! :X:X

Maar meest boos ben ik nu achteraf over de site van ANW-nee/ Unigarant.:r:r
Ik zie verzekeraars steeds meer als BOEVEN. (met een wit boordje) Deze ervaring lijkt 't weer te bevestigen!

Uiteindelijk is het goed gekomen, dus mijn 1e ritjes al gemaakt...................:]:]
Let op ANW-nee......................... Op mijn 'sportmotor' en ZONDER SCHADE!!
 
Laatst bewerkt:
Vervelend, misschien kun je de ANWB contacteren zodat de afmelding uit het systeem wordt gehaald, daar kun je mogelijk later problemen mee krijgen. Ik heb zelf redelijk goede ervaringen met Univé.
 
Ik snap er nooit wat van dat mensen problemen hebben met t verzekeren. Heb op dit moment 4 motoren en een auto in de verzekering bij Centraal Beheer, nooit gezeur, 1 belletje en t is geregeld. Alle schadevrije jaren kan ik meenemen en t scheelt aanzienlijk in de kosten
 
Ik zit bij Unive en het klopt volgens mij dat je maar op 1 motor schadevrije jaren kan hebben. Voor m'n overige motoren krijg ik dan korting voor een bepaalde trede die bij die schadevrije jaren hoort. Dacht ik tenminste ;)
 
Ik snap er nooit wat van dat mensen problemen hebben met t verzekeren. Heb op dit moment 4 motoren en een auto in de verzekering bij Centraal Beheer, nooit gezeur, 1 belletje en t is geregeld. Alle schadevrije jaren kan ik meenemen en t scheelt aanzienlijk in de kosten

Dat het bij Centraal beheer behoorlijk in de kosten scheelt kan ik beamen, heb daar recent een offerte gevraagd voor mijn nieuwe Aprilia RSV4 1100. Met 18 schade vrije jaren en dus maximale no claim kwam dat uit op € 285,- per maand......….:X:X:X

Nu ga ik maar naar bikerpolis, geen alarmplicht, 3 jaar nieuwwaarde dekking en €128,50 per maand.

Ik kan overigens wel beamen dat het knap lastig is om de Aprilia verzekerd te krijgen, combinatie van prijs en motorvermogen is voor de meeste verzekeraars een reden om de motor te weigeren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit bij de ANWB nu met de motor. Ik bel(de) altijd even om alles geregeld te krijgen. Ben tot nu toe altijd heel vriendelijk te woord gestaan en ze lossen graag dingen voor je op.

Gewoon even bellen, het probleem voorleggen. Lijkt me niet dat het zo de bedoeling is, zeker niet aangezien het via de website eerst ok leek. Beetje lomp om meteen een melding ervan over te houden voor 5 jaar (check ook even of dit wel echt zo is).

En onthoud: men vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Dus wees vriendelijk en beleefd maar ook duidelijk in wat je wilt. Als in: niet zoals je bericht hier dus.
 
Ik zit bij de ANWB nu met de motor. Ik bel(de) altijd even om alles geregeld te krijgen. Ben tot nu toe altijd heel vriendelijk te woord gestaan en ze lossen graag dingen voor je op.

Gewoon even bellen, het probleem voorleggen. Lijkt me niet dat het zo de bedoeling is, zeker niet aangezien het via de website eerst ok leek. Beetje lomp om meteen een melding ervan over te houden voor 5 jaar (check ook even of dit wel echt zo is).

En onthoud: men vangt meer vliegen met stroop dan met azijn. Dus wees vriendelijk en beleefd maar ook duidelijk in wat je wilt. Als in: niet zoals je bericht hier dus.
:^
Mijn VFR heb ik ook bij de ANWB geregeld.
Wel via de website, maar het telefonisch contact wat ik sporadisch met de ANWB heb gehad was altijd netjes, vriendelijk en prima.

Zou dus ook gewoon even bellen.
 
Er zijn verzekeringen die bij afsluiten de vraag voorleggen: 'Bent u de afgelopen 5 jaar voor een verzekering geweigerd?'
Dan kan ik dus de komende jaren alleen maar 'JA' invullen, anders maak je het probleem NOG erger!
Niet dat je gelijk zult worden afgewezen, maar je begint nog voor er iets is uitgezocht direct al met een MIN achter je naam.:X

De conclusie van onverzekerbaar had ik al op mijn scherm moeten kunnen vernemen!!'(
Met alle dank aan ANW-nee.

@Bassjunky, De opmerking die jij maakt zou ik tot 2 weken terug ook hebben gemaakt. Inmiddels weet ik helaas anders!:(
 
Laatst bewerkt:
Er zijn verzekeringen die bij afsluiten de vraag voorleggen: 'Bent u de afgelopen 5 jaar voor een verzekering geweigerd?'
Dan kan ik dus de komende jaren alleen maar 'JA' invullen, anders maak je het probleem NOG erger!
Niet dat je gelijk zult worden afgewezen, maar je begint nog voor er iets is uitgezocht direct al met een MIN achter je naam.:X

De conclusie van onverzekerbaar had ik al op mijn scherm moeten kunnen vernemen!!'(
Met alle dank aan ANW-nee.

@Bassjunky, De opmerking die jij maakt zou ik tot 2 weken terug ook hebben gemaakt. Inmiddels weet ik helaas anders!:(
Ik zou om te beginnen uitzoeken of je wel echt ja op die vraag moet beantwoorden (of dat het doel van de vraag wel is én of je evt afwijzing bij de ANWB wel ergens geregistreerd staat).

Ik zou daar namelijk persoonlijk zo snel mogelijk vanaf willen komen en dat met de ANWB regelen als dat zo is.

Tenzij je alleen maar loopt te rellen en die vraag als 'argument' en stok gebruikt om mee te slaan zonder dat het je in de praktijk werkelijk ook maar iets tegen zou werken bij een toekomstige verzekering.
 
Ik wil er eigenlijk ook vanaf komen, maar dat zal wrs niet gaan.
Met een foutief antwoord geven ga je er ook niet komen. Dan heb je al direct je 2e MIN te pakken!
Normaal zeg ik altijd dat eerlijkheid het langst duurt. Maar door deze afwijzing sta ik nu WEL tussen de echte criminelen!

In mijn verdere zoektocht naar een motorverzekering kwam ik bij een andere, maar die wisten mij al fijntjes te vertellen dat ik bij ANWB was afgewezen. :X
 
Je loopt hier wel te schrijven dat de ANWB zo,n slechte verzekering is maar ik heb nergens gelezen dat je met ze gebeld heb,
die moeite had je dus ook kunnen nemen voordat je hier iets plaatst.
 
Natuurlijk heb ik wel gebeld!
Ook heb ik een klachtmail gestuurd, maar daarvan kwam een niets-zeggend antwoord!
(ik ben niet achterlijk!)
 
Natuurlijk heb ik wel gebeld!
Ook heb ik een klachtmail gestuurd, maar daarvan kwam een niets-zeggend antwoord!
(ik ben niet achterlijk!)

Hmmm,ik heb heel andere ervaringen met de ANWB,ligt misschien ook aan wie je aan de telefoon treft.
 
Dat het bij Centraal beheer behoorlijk in de kosten scheelt kan ik beamen, heb daar recent een offerte gevraagd voor mijn nieuwe Aprilia RSV4 1100. Met 18 schade vrije jaren en dus maximale no claim kwam dat uit op € 285,- per maand......….:X:X:X

Nu ga ik maar naar bikerpolis, geen alarmplicht, 3 jaar nieuwwaarde dekking en €128,50 per maand.

Ik kan overigens wel beamen dat het knap lastig is om de Aprilia verzekerd te krijgen, combinatie van prij sen motorvermogen is voor de meeste verzekeraars een reden om de motor te weigeren.
Ik ga zaterdag kijken bij een rsv1000 uit 02, net even geïnformeerd en WA is nog geen 10tje :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan