Mijn ervaring met Benjan motoren

The DanMan

MF veteraan
25 jun 2005
8.588
1.910
Rotterdam
Daar sta je dan, s'ochtend om 9.00u op de stoep bij Benjan motoren in Ridderkerk.

Vandaag zouden de NAKS van mijn VTR preventief worden vervangen gezien ik morgen met de motor een meerdaagse trip ga maken.

Natuurlijk extra vroeg mn bed voor uitgekomen op mijn vrije dag.

Wordt je binnen aangestaard door die ongeïnteresseerde kerel (geen idee hoe hij heet, kort donker haar, ik denk de bedrijfleider) tesamen met een andere grote kale kerel.

Grijnzend werd me gevraagd wanneer ik op vakantie ging... 'morgen' was het antwoord.

BJ: 'Ja ik heb ze nog niet binnen hoor die naks, ze zullen vandaag wel komen'.

Wtf :?

DanMan: '1,5 week geleden is de afpraak gemaakt dat ik vandaag langs zou komen.'
Je zou alle onderdelen de volgende dag in huis hebben.'

'Trouwens, daarnet werd er een pakket met (ik denk) onderdelen afgeleverd.
Misschien dat ze daar tussen zitten?'

BJ: 'Joaah zou gerust kunnen' zegt hij terwijl hij nogsteeds die stomme grijs op zn gezicht geeft en zn grote kale vriend aankijkt.

DanMan: 'Zou je dan niet ff gaan kijken??'

BJ: 'Ja dat zal ik dan maar doen he...'

.....................

BJ: 'Nee hoor, ze zitten er niet bij'.

DanMan: 'Mooi is dat, sta je daar gvd zo vroeg voor op'.

BJ: 'Ja dan kom je ff terug als je terug bent....die naks houden het heus wel hoor die paar dagen....'

:/ :? |(

Mij zien ze daar noooooit meer :W

(Best wel lekker om het ff van je af te schrijven *D )
 
Dat is wel klote ja. Eenzelfde heb ik een keer meegemaakt met kleppen stellen. De monteur die dat zou doen was op vakantie en dat was de garage eigenaar glad vergeten. Het had bij mij verder geen haast, dus ik kwam een week later terug :P
 
Daar sta je dan, s'ochtend om 9.00u op de stoep bij Benjan motoren in Ridderkerk.

Vandaag zouden de NAKS van mijn VTR preventief worden vervangen gezien ik morgen met de motor een meerdaagse trip ga maken.

Natuurlijk extra vroeg mn bed voor uitgekomen op mijn vrije dag.

Wordt je binnen aangestaard door die ongeïnteresseerde kerel (geen idee hoe hij heet, kort donker haar, ik denk de bedrijfleider) tesamen met een andere grote kale kerel.

Grijnzend werd me gevraagd wanneer ik op vakantie ging... 'morgen' was het antwoord.

BJ: 'Ja ik heb ze nog niet binnen hoor die naks, ze zullen vandaag wel komen'.

Wtf :?

DanMan: '1,5 week geleden is de afpraak gemaakt dat ik vandaag langs zou komen.'
Je zou alle onderdelen de volgende dag in huis hebben.'

'Trouwens, daarnet werd er een pakket met (ik denk) onderdelen afgeleverd.
Misschien dat ze daar tussen zitten?'

BJ: 'Joaah zou gerust kunnen' zegt hij terwijl hij nogsteeds die stomme grijs op zn gezicht geeft en zn grote kale vriend aankijkt.

DanMan: 'Zou je dan niet ff gaan kijken??'

BJ: 'Ja dat zal ik dan maar doen he...'

.....................

BJ: 'Nee hoor, ze zitten er niet bij'.

DanMan: 'Mooi is dat, sta je daar gvd zo vroeg voor op'.

BJ: 'Ja dan kom je ff terug als je terug bent....die naks houden het heus wel hoor die paar dagen....'

:/ :? |(

Mij zien ze daar noooooit meer :W

(Best wel lekker om het ff van je af te schrijven *D )


Tja en zo heeft iedereen bij elke dealer wel eens een minder goede ervaring. Ik kom er al vier jaar en ik ben zeer te spreken over BenJan. Het komt inderdaad wel eens voor dat ze een onderdeel niet op voorraad hebben...maar what the heck...is dat het grootste punt waar je je in het leven druk over moet maken.....ik denk het niet...


Dus tja waar maak je je druk om |(


En die naks houdt het idd nog wel uit hoor die meerdaagse trip...dus maak je niet druk. In je vakantie gewoon genieten van het rijden en na je vakantie gewoon even je naks halen...

Doe niet zo moeilijk, het is mooi weer.
 
Nja, de garage eigenaar doet er nu maar nonchalant over als ik het verhaal van TS mag geloven. Een excuses was wel op zijn plaats geweest :o Of is TS meteen van leer getrokken toen bleek dat het niet ging lukken? :+
 
Waar ik me druk om maak;

* Ik sta vroeg op
* We maken een afpspraak, die niet nagekomen wordt
* Even bellen om te melden dat de onderdelen er niet zijn is er niet bij
* Heb 60 km voor niks gereden

Maar verders is het mooi weer idd, dus ik kan nu extra lang van het mooie weer genieten haha!
 
Nieuwe bandjes besteld bij een garage, kom ik daar aan; bandjes niet binnen. Zelfde verhaal als met jou; alleen zou ik de week erop een lange trip gaan maken.

De dag ervoor wist hij al dat hij het bandje niet binnen zou hebben dus die is meteen met spoed besteld en de dag dat ik de bandjes zou komen wisselen was die er ook. Heb er dan wel 5 uur op mogen wachten maar hij was er.

Complimenten voor de garage want het heeft hun meer gekost, en dit terwijl het om de pilot road 3 gaat. (waar op dat moment dus leverproblemen op waren voor de voorband). :Y

Sommige garage's willen nog echt wel hun best doen voor je om lastminute het voor elkaar te krijgen!
 
Laatst bewerkt:
Nja, de garage eigenaar doet er nu maar nonchalant over als ik het verhaal van TS mag geloven. Een excuses was wel op zijn plaats geweest :o Of is TS meteen van leer getrokken toen bleek dat het niet ging lukken? :+

Ik was wel in het leer inderdaad, maar ben zeker niet van leer getrokken.
Was meer stomverbaasd over de nonchalante houding en dat er zo makkelijk over gedaan werd.
 
Waar ik me druk om maak;

* Ik sta vroeg op
* We maken een afpspraak, die niet nagekomen wordt
* Even bellen om te melden dat de onderdelen er niet zijn is er niet bij
* Heb 60 km voor niks gereden

Maar verders is het mooi weer idd, dus ik kan nu extra lang van het mooie weer genieten haha!

Volgende keer zelf even bellen voor je gaat of die ze al binnen heeft ;)
 
Tja en zo heeft iedereen bij elke dealer wel eens een minder goede ervaring. Ik kom er al vier jaar en ik ben zeer te spreken over BenJan. Het komt inderdaad wel eens voor dat ze een onderdeel niet op voorraad hebben...maar what the heck...is dat het grootste punt waar je je in het leven druk over moet maken.....ik denk het niet...


Dus tja waar maak je je druk om |(


En die naks houdt het idd nog wel uit hoor die meerdaagse trip...dus maak je niet druk. In je vakantie gewoon genieten van het rijden en na je vakantie gewoon even je naks halen...

Doe niet zo moeilijk, het is mooi weer.

Het bewuste onderdeel zou worden besteld. Ander halve week geleden.
Dat zou hij de volgende dag in huis hebben.
 
Volgende keer zelf even bellen voor je gaat of die ze al binnen heeft ;)
Jaja, en als je een afspraak met de tandarts hebt, dan bel je ook nog even de dag van tevoren of het echt wel door gaat? Afspraak is afspraak, houdt de ander zich er niet aan, dan is er gewoon geen volgende keer meer, lijkt me simpel.

Maar wtf is een NAKS en wil ik er ook 1???
 
Ik snap wel dat je geirriteerd bent, dat zou ik ook zijn. Naar mijn mening is het de taak van de garage om in zulk soort situaties klantgericht en met goede servive te handelen om je klanten te behouden. Nu hebben ze eignelijk zoiets gezegd als: "Ja eh, ga volgende keer maar naar de concurrent" :')

Ben daar trouwens laatst nog geweest, bij Benjan. Maar heb alleen een beetje rond gekeken.
 
Jaja, en als je een afspraak met de tandarts hebt, dan bel je ook nog even de dag van tevoren of het echt wel door gaat? Afspraak is afspraak, houdt de ander zich er niet aan, dan is er gewoon geen volgende keer meer, lijkt me simpel.

Maar wtf is een NAKS en wil ik er ook 1???

Nokkenaskettingspanner :+ Kan zijn dat jij er geen hebt :P
 
Ik vindt het wel een beetje kwalijk dat ze je niet even gebeld hebben om te zeggen dat het onderdeel er nog niet is.
Hier heeft niemand iets aan toch?
 
Laatst bewerkt:
NAKS = NokkenAsKetting Spanner (zwak punt bij VTR's)

Nu ik er zo over nadenk ging het me eigenlijk geeneens zozeer over het feit dat hij ze niet binnen had gekregen, maar des te meer over hun houding maar mij toe.
Totaal niet klantgericht en bereid tot het maken van een excuus.
Laat staan dat hij de agenda trok en me een andere datum aanbood.

Hij zei nog net niet 'shit happens, volgende keer beter'.
 
Jaja, en als je een afspraak met de tandarts hebt, dan bel je ook nog even de dag van tevoren of het echt wel door gaat? Afspraak is afspraak, houdt de ander zich er niet aan, dan is er gewoon geen volgende keer meer, lijkt me simpel.

Maar wtf is een NAKS en wil ik er ook 1???

Nee, jij wilt geen NAKS, je ziet toch wat voor problemen daarvan komen :+
 
Natuurlijk kan het zijn dat een houding jou niet aanspreekt, en natuurlijk staat deze afspraak al anderhalve week. Toch vind ik dan een afspraak op de dag voor dat je weg gaat erg kort. Bedenk even alles wat fout had kunnen gaan en jij je motor niet voor de trip had gehad.

Tip, zorg dat je de afspraak voortaan wat eerder zet, desnoods bij een andere dealer. Had jij namelijk niet de dag daarna op reis gegaan, dan had je de houding bij de dealer veel beter kunnen hebben, want dit gebeurd overal wel een keer.

Maar ik snap je frustratie :)
 
Mooi kut dat dat je een vrije dag kost, zonder resultaat. Het kan iedereen wel eens tegenzitten. Maar dat een commercieel bedrijf zo met zijn klanten omgaat is gewoon achterlijk. Je kan toch wel wat respectvoller omgaan met een klant die zn geld bij je wil achterlaten.

Overigens: VTR1000 SP2, geen nokkenasketting, maar gewoon een tandwieltrein... lekker...

Oh ja, ook lekker:
nice%20ass.gif
 
Jaja, en als je een afspraak met de tandarts hebt, dan bel je ook nog even de dag van tevoren of het echt wel door gaat? Afspraak is afspraak, houdt de ander zich er niet aan, dan is er gewoon geen volgende keer meer, lijkt me simpel.

Maar wtf is een NAKS en wil ik er ook 1???

Assumption is the mother of all fuckups, dus ja meestal check ik van te voren een afspraak bij een motorzaak wel als ik de dag erop een lange rit moet doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan