Mijn ervaring met Bridgestone banden

donrudolfo

MF'er
30 mei 2014
43
0
Hallo motorrijders,

Wat ik schrijf is niet om Bridgestone naar beneden te halen maar puur informatief voor Bridgestone banden rijders.

Banden voor de Suzuki Burgman 650.
In 2013 zijn er problemen geweest met mijn motorbanden van Bridgestone. De banden vertoonden blazen in het rubber die vrij spontaan opkwamen, het was net of je over de naad van de weg gaat rijden. Het rubber van de banden liet los van het karkas met als gevolg, een levensgevaarlijke situatie tijdens het rijden.
Wij hebben toen via Bridstone keurig nieuwe banden gekregen gezien het om een fabrieksfout ging van dat model banden in die serie.

Nu een jaar later hebben we weer de zelfde problemen met deze type banden, conform Bridgestone is dat niet mogelijk en wij hebben door iets scherps gereden. Ook de blazen op de band zou niet mogelijk zijn. Wij hebben weer aangeboden, de banden te laten onderzoeken in hun fabriek maar dat wil maar niet lukken bij Bridstone om de banden op te laten halen. Waarom onderzoeken, gewoon om mijn mede weggebruikers te beschermen tegen zulke slechte serie banden en het voorkomen van een ongeval.

Naar mijn persoonlijke mening denk ik dat deze serie banden niet tegen hoge tempraturen kan en daarom blazen gaat vertonen die spontaan open klappen tijdens het rijden. De lucht druk in de band blijft gelijk na de klap er loopt geen lucht uit de geklapte band weg. Je merkt dan ook zeer weinig van het voorval. op de foto is dan ook te zien dat we met deze scheur in de band toch nog 3 km hebben door gereden. Wordt vervolgd na het onderzoek van Bridgestone.
full
 
Laatst bewerkt:
Het zeker niet mijn bedoeling om iets te liegen in dit, daar ben ik te oud voor geworden. Alles klopt in dit verhaal, zoals je het noemt, het heeft voor mij geen enkele meerwaarde om niet eerlijk te zijn, ik ben alleen erg teleur gesteld in Bridgestone dat ze de band niet onderzoeken en zo de scooterrijders in een waagschaal zetten.

Welk model en welke DOT-code had deze band?
Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar iets in dit verhaal klopt niet helemaal. Wat heb je weggelaten?
 
ja is inmiddels al bijgewerkt idd. 2013 excuus
in dit licht is een bevestiging van zijn vraag nou niet echt een bevestiging van de goede naam van de dealer -O-

natuurlijk zul je hoogst waarschijnlijk gelijk hebben en is het een goede dealer, ik geef alleen even aan hoe het over komt ;)

en de vraag is al eerder voorbij gekomen in het kleine aantal posts in dit topic maar tussen 2003 en 2014 zit wel wat meer dan 1 jaar, bedoel je 2013?
 
Ik kan mij voorstellen dat wanneer je zoiets voor een tweede keer overkomt je niet nog eens zo'n band koopt, ik geef je dus groot gelijk.
Zijn er meerdere gevallen bekend, er zullen ongetwijfeld meer zijn die met deze banden rondrijden en misschien ook hetzelfde is overkomen?
Aangezien het jou bij hoge temperatuur twee maal is overkomen zou je eens op buitenlandse fora kunnen kijken, als je taal spreekt tenminste?

Het is maar een idee.

Zelf heb ik alleen positieve ervaring met bridgestone banden.
 
Ik ben al een jaar tevreden met de Bridgestone banden. Ik rij al een jaar op S20 Hypersport.. rij er diverse circuitdagen mee en toerritten via clubs.

Vervelend dat het zo geëindigd is en dat ook de tweede keer. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je zoiets voor een tweede keer overkomt je niet nog eens zo'n band koopt maar nu voor een ander merk kiest. Hopelijk bevalt het nieuwe goed en zonder problemen..
 
Ik hoop het ook, we waren altijd heel tevreden met Bridgestone, lag goed op de weg en eigenlijk nooit geen problemen gehad. Tot het bekende voorval en de fabriek had gezegd dat er een foute serie was gemaakt en meer klachten had gehad in Nederland. Allemaal heel jammer.
Ik hoop dan ook dat het hierbij blijft en beter gaat met Michellin.
Gr Don
Ik ben al een jaar tevreden met de Bridgestone banden. Ik rij al een jaar op S20 Hypersport.. rij er diverse circuitdagen mee en toerritten via clubs.

Vervelend dat het zo geëindigd is en dat ook de tweede keer. Ik kan mij voorstellen dat wanneer je zoiets voor een tweede keer overkomt je niet nog eens zo'n band koopt maar nu voor een ander merk kiest. Hopelijk bevalt het nieuwe goed en zonder problemen..
 
Er waren meerdere klachten bekend bij Bridgestone en die hebben daarom ook beide banden vervangen, ze zijn keurig opgestuurd via mijn Nederlandse dealer naar Spanje. Jammer dat het nu met deze banden weer niet goed gaat.
Dit zijn trouwens wel de laatste serie geweest, de nieuwe serie is kort daarna uitgekomen. Die serie is nu de topper voor de AN 650.
Ik kan mij voorstellen dat wanneer je zoiets voor een tweede keer overkomt je niet nog eens zo'n band koopt, ik geef je dus groot gelijk.
Zijn er meerdere gevallen bekend, er zullen ongetwijfeld meer zijn die met deze banden rondrijden en misschien ook hetzelfde is overkomen?
Aangezien het jou bij hoge temperatuur twee maal is overkomen zou je eens op buitenlandse fora kunnen kijken, als je taal spreekt tenminste?

Het is maar een idee.

Zelf heb ik alleen positieve ervaring met bridgestone banden.
 
Het zeker niet mijn bedoeling om iets te liegen in dit, daar ben ik te oud voor geworden. Alles klopt in dit verhaal, zoals je het noemt, het heeft voor mij geen enkele meerwaarde om niet eerlijk te zijn, ik ben alleen erg teleur gesteld in Bridgestone dat ze de band niet onderzoeken en zo de scooterrijders in een waagschaal zetten.
Ik wilde niet suggereren dat je zou liegen, alleen dat het verhaal niet volledig was. En inderdaad, de hoge temperatuur in Spanje had je eerder niet gemeld, en was zeker een factor in deze.
Jouw dealer heeft in deze wel een steekje laten vallen, hij had de band naar Bridgestone moetern sturen voor een test. Als jij hem aansprakelijk had gesteld, had hij dat weer bij Bridgestone moeten doen. En die moeten dan wel degelijk testen/onderzoeken.....

Ik vroeg eerder naar de DOT-code. Was dat in beide gevallen hetzelfde?
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik begrijp nu wat je bedoelde. Sorry, ik heb gezocht naar de DOT code, maar ik ken het niet vinden op de band. Staat er lettelijk DOT CODE op de band?
vwb. het versturen van de band betreft, De eerste keer heb ik de banden af willen geven in Moerdijk, die rotbanden namen veel ruimte in en eenmaal aangekomen in Moerdijk wilde ze die zooi niet terug ontvangen. Dit kwam gezien Bridgestone net was verhuist naar Belgie.

Bridgestone heeft 2 opties, 1. ophalen hier en naar de Spaanse tak brengen voor onderzoek of ophalen en naar Belgie laten zenden, maar dat moet dan wel via mijn dealer in Nederland.
Aansprakelijk laten stellen leek mij geen optie gezien ze zeer coulant waren geweest de eerste keer en mijn dealer kosten nog moeite hebben gemaakt om de set bij ons in Spanje te krijgen.
Daarnaast is het altijd nog mogelijk om een zaak aan te spannen of dat zin heeft is je af te vragen.
Wij hadden eerlijk gezegd wel meer van Bridgestone verwacht, toch jammer!
Ik wilde niet suggereren dat je zou liegen, alleen dat het verhaal niet volledig was. En inderdaad, de hoge temperatuur in Spanje had je eerder niet gemeld, en was zeker een factor in deze.
Jouw dealer heeft in deze wel een steekje laten vallen, hij had de band naar Bridgestone moetern sturen voor een test. Als jij hem aansprakelijk had gesteld, had hij dat weer bij Bridgestone moeten doen. En die moeten dan wel degelijk testen/onderzoeken.....

Ik vroeg eerder naar de DOT-code. Was dat in beide gevallen hetzelfde?
 
Laatst bewerkt:
Ok, ik begrijp nu wat je bedoelde. Sorry, ik heb gezocht naar de DOT code, maar ik ken het niet vinden op de band. Staat er lettelijk DOT CODE op de band?
vwb. het versturen van de band betreft, De eerste keer heb ik de banden af willen geven in Moerdijk, die rotbanden namen veel ruimte in en eenmaal aangekomen in Moerdijk wilde ze die zooi niet terug ontvangen. Dit kwam gezien Bridgestone net was verhuist naar Belgie.

Bridgestone heeft 2 opties, 1. ophalen hier en naar de Spaanse tak brengen voor onderzoek of ophalen en naar Belgie laten zenden, maar dat moet dan wel via mijn dealer in Nederland.
Aansprakelijk laten stellen leek mij geen optie gezien ze zeer coulant waren geweest de eerste keer en mijn dealer kosten nog moeite hebben gemaakt om de set bij ons in Spanje te krijgen.
Daarnaast is het altijd nog mogelijk om een zaak aan te spannen of dat zin heeft is je af te vragen.
Wij hadden eerlijk gezegd wel meer van Bridgestone verwacht, toch jammer!

het aansprakelijk stellen van je leverancier is niet een aanval op je leverancier, maar een noodzakelijke stap om de weg van het recht te volgen.

Koop je iets bij iemand dan is die persoon aansprakelijk, hij levert aan jou en niet de fabrikant zelf. Daarna volgt hij dezelfde weg. Om te voorkomen dat de consument verdrinkt in het moeras van wie je precies moet hebben.

Zie het als een kettingbotsing, de achterste is fout maar de voorste moet de auto achter hem aansprakelijk stellen ( ook al kon die er niets aan doen) die doet hetzelfde met de persoon achter hem enz., enz., tot de achterste auto de hele trein op zijn dak krijgt ;)
 
hallo, begrijp me goed, het is gewoon de band onderzoeken en leren er van. Ze moeten niet met mensenlevens gaan spelen. Als iemand denkt dat ik gratis een band wil krijgen, hebben ze het mis, ik had al een nieuwe gekocht. Daar naast vind ik de antwoorden van de fabrikant een lachertje, je zal wel door iets heen gereden hebben, lulpraat, dan mogelijk ook de voorband geknald. Ze willen gewoon er niet aan. Maar er is mogelijk toch een oplossing gekomen, we hebben vandaag van Bridgestone een brief gekregen met het verzoek de band toch af te geven bij de dealer en dan sturen ze een specialist om te kijken naar de band. Ik wacht maar af, wordt vervolgd!
 
Gisteren en Vandaag,
weer eens een stukje gereden met me bike, heerlijk droog weer en zon. Op de weg is het 22 gr dus dat was op zich al heel lekker. De banden ( Bridgestone) nieuwste model voor de Burgman, zijn goed, het is alleen weer het vertrouwen terug winnen in de bochten, maar dat lig aan mij. Het blijft in je kop rond gaan na al die vervelende problemen van het afgelopen jaar. We moeten er even weer door heen en dat zal wel goed komen.
Michelin heeft alle banden vergoed en op gehaald bij de dealer, een compliment voor het Michelin team. Bridgestone doet net of ze gek zijn en beloven van alles maar het uitwerken ho maar, de banden staan nu al haast een jaar te wachten bij de dealer, we bellen en mailen maar geen reactie wbt ophalen, slechte zaak!

We kunnen tijdens het rijden goed merken, dat alles is vervangen en nagekeken. De bike rijd een stuk beter als voor de problemen. Met de snelheid is het ook goed, geen trillingen meer of simmen, top! Zeker als je in de bergen moet rijden is een goed onderhoud een must met name de remmen natuurlijk. Iedere keer sta ik weer versteld dat de Burgman 650 zijn mannetje staat in de bergen. Hij pakt alles aan en rijd als een trein door de bergen.
We zijn erg tevreden met de Burgman 650 en zijn prestaties zowel in de bergen als op de rechte weg. Alleen nog even de banden van Bridgestone afwerken en op naar een fijn motor seizoen.
 
O ja, het mag tot eind Januari,

wij wensen alle leden een heel gezond 2015 toe, geniet van het leven en een hoop veilige KM.
Allemaal bedankt voor jullie reacties in het afgelopen jaar!
Donrudolfo.
 
Ja klopt wel een beetje, het rubber komt helemaal los van het canvas. Daarom wil ik dat dit onderzocht word door Bridgestone, alleen ze willen daar niet aan mee werken, bang voor nog meer claims misschien? Bij mij gaat het er om dat onze mederijders veilig zijn en niets anders.



Deze schade ziet er wel heel bizar uit. Het lijkt er sterk op of de gordel gebroken is en/of zelfs totaal los heeft gelaten van het canvas van de band.~[/quote]
 
Ik heb zelf met 1 van de eerste R10`s van Bridgestone een probleem gehad.
Gebeld met ze en binnen 2 dagen is hij opgehaald.
Week later kreeg ik bericht dat de claim terecht was en is er een nieuwe band afgestuurd.
En dat terwijl circuitbanden zodra ze gemonteerd zijn eigenlijk buiten de garantie vallen.

Keurig opgelost dus.

Ik vraag mij af of je dealer er wel achteraan is geweest dan?
Al is de service wel wat achteruit gegaan sinds het allemaal via Belgie gaat. -O-
 
idd, het loopt allemaal via Belgie en het heet Bridgestone europe service, maar toch hebben alle landen hun eigen afdelingen. Wij kunnen de banden wel inleveren in Belgie maar alle kosten komen dan voor onze rekening. We zijn niet van plan om de fouten van Bridgestone te financieren en het risico te lopen dat we er nooit meer iets van horen. We zijn vandaar aangewezen op de Spaanse importeur en de Spaanse dealer.
 
idd, het loopt allemaal via Belgie en het heet Bridgestone europe service, maar toch hebben alle landen hun eigen afdelingen. Wij kunnen de banden wel inleveren in Belgie maar alle kosten komen dan voor onze rekening. We zijn niet van plan om de fouten van Bridgestone te financieren en het risico te lopen dat we er nooit meer iets van horen. We zijn vandaar aangewezen op de Spaanse importeur en de Spaanse dealer.

Voor de nederlandse markt gaat het rechtstreeks via belgie,hier in nederland is de tent gesloten.
Dan zijn het dus die spanjaarden die een beetje laks zijn. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan