Mijn ervaring met Groenen motoren

bij wie,waar,wat en hoe.....maakt niks uit je kan gewoon alleen jezelf de schuld geven dat je niet naar de km stand hebt gekeken.En als ie aanbied om de motor terug te brengen zou ik dat doen.de onderdelen zijn minder verlies als een motor met schade en dubbele km's....tenzij je m zelf terugzet op een lagere km stand :X :X :X :X
 
bij wie,waar,wat en hoe.....maakt niks uit je kan gewoon alleen jezelf de schuld geven dat je niet naar de km stand hebt gekeken.En als ie aanbied om de motor terug te brengen zou ik dat doen.de onderdelen zijn minder verlies als een motor met schade en dubbele km's....tenzij je m zelf terugzet op een lagere km stand :X :X :X :X
Achteraf lullen is makkelijk.
(waarschijnlijk ben jij uit het zelfde hout gesneden als A Groenen )
Maar tegenwoordig moet je overal op letten met zaken doen, of je moet zelf doortrapt en gemeen zijn B|
Tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen :j
Het is toch te triest voor woorden dat je eerst de boel tot in der details moet nakijken omdat ze je glas hart staan voor te liegen.
Lekkere manier om zaken te doen :j
 
Achteraf lullen is makkelijk.
(waarschijnlijk ben jij uit het zelfde hout gesneden als A Groenen )
Maar tegenwoordig moet je overal op letten met zaken doen, of je moet zelf doortrapt en gemeen zijn B|
Tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen :j

Het is toch te triest voor woorden dat je eerst de boel tot in der details moet nakijken omdat ze je glas hart staan voor te liegen.
Lekkere manier om zaken te doen :j

Je moet eens minder nadenken...
...en wat meer vóórdenken.

Misschien de volgende keer even op internet gekeken naar ervaringen van andere kopers voordat je zonder kennis van zaken een motor koopt. Groenen was dan vanzelf naar voren gekomen als louche. Koop altijd bij een bovagbedrijf. Je betaalt misschien wat meer maar in geval het dan niet goed gaat, kan je rechtsbijstandsverzekering helpen. Die helpt niet als de verkoper niet bovag is.

Je doet veel zaken tekort door ze allemaal onbetrouwbaar te noemen. Zoek maar eens op MF naar betrouwbare zaken, ze zijn er genoeg.

Edit: laten we Groenen eens uitnodigen voor een MMFM })
 
Laatst bewerkt:
Je moet eens minder nadenken...
...en wat meer vóórdenken.

Misschien de volgende keer even op internet gekeken naar ervaringen van andere kopers voordat je zonder kennis van zaken een motor koopt. Groenen was dan vanzelf naar voren gekomen als louche. Koop altijd bij een bovagbedrijf. Je betaalt misschien wat meer maar in geval het dan niet goed gaat, kan je rechtsbijstandsverzekering helpen. Die helpt niet als de verkoper niet bovag is.

Je doet veel zaken tekort door ze allemaal onbetrouwbaar te noemen. Zoek maar eens op MF naar betrouwbare zaken, ze zijn er genoeg.

Edit: laten we Groenen eens uitnodigen voor een MMFM })
Ik heb nog wel een tank benzine over om hem aan 1 van de 2 bobines te hangen, volgas })
 
Laatst bewerkt:
Achteraf lullen is makkelijk.
(waarschijnlijk ben jij uit het zelfde hout gesneden als A Groenen )
Maar tegenwoordig moet je overal op letten met zaken doen, of je moet zelf doortrapt en gemeen zijn B|
Tegenwoordig kun je niemand meer vertrouwen :j
Het is toch te triest voor woorden dat je eerst de boel tot in der details moet nakijken omdat ze je glas hart staan voor te liegen.
Lekkere manier om zaken te doen :j

Ik ben echt niet uit het zelfde hout gesneden als groenen,ik ben juist heel eerlijk en een pietje precies maar ik heb nog nooit iets gekocht voordat ik echt alles3 keer goed heb nagekeken.
Vandaar mijn reactie(eigen schuld)....
Het is ook al een schade fiets dus als er naderhand mankementen zijn kan je ook niet terugkomen..misschien heeft de motor wel even draaiend op z'n zij gelegen en zonder olie gelopen dat er bijv een drijfstanglager uit ligt of iets dergelijks,maar het duurste(motorblok,rijwielgedeelte)is niet geprobeert of nagekeken.Ik vind dat heel stom
 
Ik ben echt niet uit het zelfde hout gesneden als groenen,ik ben juist heel eerlijk en een pietje precies maar ik heb nog nooit iets gekocht voordat ik echt alles3 keer goed heb nagekeken.
Vandaar mijn reactie(eigen schuld)....
Het is ook al een schade fiets dus als er naderhand mankementen zijn kan je ook niet terugkomen..misschien heeft de motor wel even draaiend op z'n zij gelegen en zonder olie gelopen dat er bijv een drijfstanglager uit ligt of iets dergelijks,maar het duurste(motorblok,rijwielgedeelte)is niet geprobeert of nagekeken.Ik vind dat heel stom
Dit soort motoren vallen uit als ze onder een hoek van 30 graden komen.
En stom of dom, achteraf praters is vele tot ergernis (mister perfect) :Z
 
Wat een ballentent is Groenen Motoren zeg.

Na n tijdje hard te hebben gespaard na de diefstal van mn bmw 1100gs had ik een andere (betaalbare) bmw op het oog.

Wilde gaan kijken voor een schade bmw f650. Heb woensdag opgebeld, en gevraagd hoe snel hij kon afspreken. Meneer meld me dat hij pas zaterdag kan afspreken, dus ok, 12 uur 's middags.

Bel ik rond 11 uur op om te zeggen dat ik eraan kom: 'oh ja de motor heb ik gister verkocht. Ik had niet door dat je m wilde kopen'. WTF WAAR KOM IK ANDERS VOOR.
'Ja sorry ik heb t nou druk dus ik hang op'. Wat een eik*l zeg. Ik probeer zo snel mogelijk langs te komen en hij verkoopt m onder mn neus vandaan. En hij belt nog niet eens op dat hij weg is, voor hetzelfde geld had ik voor zn deur gestaan.

Aanhanger zat achter de auto en geld zat in mn zak -O- -O- . Tja dan houdt t op. Maar na dit topic te hebben doorgespit ben ik ook wel misschien blij dat ik m niet hebt gekocht.
Pffff je een paar dagen verheugen op een dergelijke motor en dan zo worden afgescheept.
 
Wees blij, als ik dit soort topics lees gaan mijn nekharen overeind staan, hoop dat dit soort zaken failliet gaan, liever vandaag dan morgen.
 
Vreselijk dat dit soort mensen nog een zaak mogen houden wellicht aangifte doen van oplichting want mankementen die de verkoper redelijkerwijs kon weten dient hij te vermelden !!! ofwel de grootste oplichters van NL ben er een keer binnen gelopen om te kijken voor een deauville wat een ellende hadden die mensen staan dan liever bij dienst domeinen motoren kopen !!!

In elk geval zorg dat je die motor terugbrengt desnoods met politie erbij en dat je je geld terug eist !!

een goede raad aan iedereen (ik doe het zelf namelijk altijd) van te voren zoveel mogelijk over een zaak te weten komen zo krijgt types als Groenen ook geen mogelijkheid om toch te verkopen aan (onwetende) motorrijders
 
Wat een ballentent is Groenen Motoren zeg.

Na n tijdje hard te hebben gespaard na de diefstal van mn bmw 1100gs had ik een andere (betaalbare) bmw op het oog.

Wilde gaan kijken voor een schade bmw f650. Heb woensdag opgebeld, en gevraagd hoe snel hij kon afspreken. Meneer meld me dat hij pas zaterdag kan afspreken, dus ok, 12 uur 's middags.

Bel ik rond 11 uur op om te zeggen dat ik eraan kom: 'oh ja de motor heb ik gister verkocht. Ik had niet door dat je m wilde kopen'. WTF WAAR KOM IK ANDERS VOOR.
'Ja sorry ik heb t nou druk dus ik hang op'. Wat een eik*l zeg. Ik probeer zo snel mogelijk langs te komen en hij verkoopt m onder mn neus vandaan. En hij belt nog niet eens op dat hij weg is, voor hetzelfde geld had ik voor zn deur gestaan.

Aanhanger zat achter de auto en geld zat in mn zak -O- -O- . Tja dan houdt t op. Maar na dit topic te hebben doorgespit ben ik ook wel misschien blij dat ik m niet hebt gekocht.
Pffff je een paar dagen verheugen op een dergelijke motor en dan zo worden afgescheept.
Van 1 kant heb je 100% gelijk (zeker omdat hij zelf aangeeft niet eerder tijd te hebben).

Van de andere kant, ik werk met diverse handelaren, dealers en verkopers.
En als je hoort hoevaak mensen spullen laten "vasthouden" om vervolgens nooit op te komen dagen.
Hun houden dan het voertuig vast voor iemand (die niet komt opdagen) en een andere serieuse koper wordt "weggestuurd" omdat er misschien iemand over 3 dagen komt.
 
Laatst bewerkt:
Groenen motoren was vroeger inderdaad deel van motorcentrum eindhoven.
Omdat groenen aan vieze zaakjes deed (KM-standen terugdraaien enzo) en meerdere mensen hier achter kwamen, sloot de zaak uiteindelijk. Maar wat vaak onduidelijk blijft is dat er in dat motorcentrum 3 zaken zaten. Groeneveldt is er 1 van. Groenen motoren moet je nooit meer heen gaan. De andere 2 zijn gewoon goed en hebben dankzij Groenen een reputatiedeuk opgelopen.

Gewoon voor verduidelijking^^
Groenevelt motoren, topzaak! *O*

Zit tegenwoordig in Son :Y

Andere zaken ken ik niet :N
 
Heb er nog nooit problemen gehad, altijd netjes behandeld. Kan er geen kwaad woord over zeggen, maar inderdaad; ieder z'n mening! ;)


Stimmt ! ben er paar keer erg ongelukkig van geworden en ik en een substantieel deel van mijn kennissen kring komen er niet meer door de eigenaar zelf slechte service ... die monteur die er stond was prima kerel maar is naar het schijnt weg ? Ivo volgens mij
 
Even je rechtsbijstand bellen, die zullen je waarschijnlijk vertellen dat je de extra gemaakte kosten voor het opknappen ook best op hun kunt vrhalen. Hun hebben jou leterlijk bedrogen en dienen dus ook voor de gemaakte kosten door jou welke voortvloeien uit hun bedrog op te draaien.
 
Van 1 kant heb je 100% gelijk (zeker omdat hij zelf aangeeft niet eerder tijd te hebben).

Van de andere kant, ik werk met diverse handelaren, dealers en verkopers.
En als je hoort hoevaak mensen spullen laten "vasthouden" om vervolgens nooit op te komen dagen.
Hun houden dan het voertuig vast voor iemand (die niet komt opdagen) en een andere serieuse koper wordt "weggestuurd" omdat er misschien iemand over 3 dagen komt.


Ik moet je idd deels gelijk geven. Ik kan niet verwachten dat een dealer zijn motor voor één klant vasthoudt, dan ontzeg je jezelf mogelijkheden om je waar te verkopen.

Wat me wel dwars zit, is dat die vent dus een 'nieuwere' afspraak inplant vóór mijn afspraak om 12 uur 's middags. Een afspraak die van zijn kant uit niet eerder kon worden gemaakt dan op de zaterdag. Spreek dan later in de middag met die nieuwe af voor het geval ik m niet wil kopen!
 
Groenen Motoren en vertrouwen ? _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-


Sorry hoor, maar dit had je met 1 google zoekopdracht kunnen voorkomen..

Terugbrengen die handel en de onderdelen op Ebay pleuren.
 
Daar is het nu te laat voor hij gaf een eind datum op waneer hij de motor terug zou nemen.
Eerst 2 dagen na mijn beklag maar ik werk in ploegendienst dus kwam niet uit toen liet hij weten er 2dagen bij te doen maar dan kon ik ook niet en op zondag is hij niet open en ik kan op z,n korte termijn geen vrij krijgen en neem er geen vrij voor. :j
Het is een eersteklas zwendelaar en daar druk ik me mild mee uit.
Kijk maar naar die DUCATI je zal hem maar kopen ben je mooi genaaid want hij zal er niet bij vertellen wat er voor de rest mee is.
Het is wachten op, dat er iemand een motor bij hem koopt die zichzelf dood rijd omdat de remmen of iets dergelijks gebreken hebben. B| :j


sowhee....Groenen stijgt opeens in mijn achting. Je mag hem zowaar terugbrengen.....

Dat jij daar geen vrije dag voor wilt opofferen kan ik begrijpen, maar vind ik oliedom.
Dan kan het ook nooit om meer dan een paar Euro gegaan zijn, toch?
Het is zuur dat jij nu met een motor zit, waar je een heel slecht gevoel bij hebt. Gewoon erheen gaan en je geld terug eisen. Hij kan zeggen wat hij wil, de motor is onder valse voorwendselen verkocht en dan heb jij het recht de koop ongedaan te maken.

Aangifte van oplichting wil ook wel eens helpen.......de politie heeft sowieso nog wel een appeltje met deze meneer te schillen.....
 
sowhee....Groenen stijgt opeens in mijn achting. Je mag hem zowaar terugbrengen.....

Dat jij daar geen vrije dag voor wilt opofferen kan ik begrijpen, maar vind ik oliedom.
Dan kan het ook nooit om meer dan een paar Euro gegaan zijn, toch?
Het is zuur dat jij nu met een motor zit, waar je een heel slecht gevoel bij hebt. Gewoon erheen gaan en je geld terug eisen. Hij kan zeggen wat hij wil, de motor is onder valse voorwendselen verkocht en dan heb jij het recht de koop ongedaan te maken.

Aangifte van oplichting wil ook wel eens helpen.......de politie heeft sowieso nog wel een appeltje met deze meneer te schillen.....

Já ... Ik ben het met je eens, maar néé .... je gaat het waarschijnlijk niet krijgen.

In dit geval hád TS al voor aankoop kunnen verzoeken om de motorfiets in werkende staat (met aangeloten accu, dus) te willen bezichten voordat 'ie tot aankoop overging. Je bent geloof ik zélf altijd aanwezig bij een aankoop van wat voor een item dan ook én hebt ook wel een beetje (véél) eigen verantwoording bij zo'n aankoop.

En dat gehuil om "schade" fietsen van menig forumgebruiker .... als je 100% zeker wil zijn dat je fiets géén schade heeft gehad zul je helaas een nieuwe fiets moeten kopen én 'm moeten ophalen bij de fabriek voordat 'ie "ingekrat" wordt. Een normale schuifschade is gewoon goed te herstellen zonder technische gevolgen.
 
Laatst bewerkt:
Aan sommige verhalen komt nooit een einde. We schrijven inmiddels 2019 en hier mijn verhaal over de firma Groenen:
Je maakt nog eens wat mee. Ik heb heel wat motoren gekocht en dat ging bijna altijd goed. Maar deze keer niet. Een verhaal om van te leren. Ik zal het kort houden want anders is het niet duidelijk. Ik verkocht mijn Sportster en ging iets anders kopen. Kwam in België terecht waar een Nederlander woont die zijn Nederlandse privémotor verkocht. Deed netjes een aanbetaling en zou de motor drie dagen later in Eindhoven ophalen. Iets kriebelde in mijn onderbuik dus de volgende dag maar eens op internet op zoek naar de verkoper Ad Devlugge, woonachtig in Neerpelt. Niets over te vinden. Na flink wat zoeken bleek Adje eigenaar te zijn van Groenen Motoren in Luyksgestel. Bekend om de schademotoren maar opgeheven in 2015. Daarvoor had hij MOTORCENTRUM EINDHOVEN. Bekend om de verkoop van 70 gestolen motoren. Met die gegevens maar contact met Ad opgenomen en gevraagd of ik een bewijs kon krijgen dat het geen sloop- of schademotor was en dat de kilometerstand de juiste is. Leek mij niet onredelijk maar daar ging hij niet op in en eiste de rest van de betaling. Ik weigerde de motor op te halen zonder de juiste papieren erbij. Hij heeft de motor toen op 2eHands in belgië gezet en verkocht. Weg is mijn aanbetaling en de motor. Maar soms moet je slikken en ik heb helaas geen tien grote mannen van een motorclub in de buurt wonen. Wat heb ik geleerd. Geen grote aanbetaling meer doen. Eerst meer info zoeken voordat je ja zegt. Advocaten verdienen 138 euro ex BTW per uur. Koop nooit een motor van Adrie Groenen die zich ook wel Ad Devlugge noemt en niet van normaal communiceren houd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan