Mijn ervaring met Groenen motoren

Een bekende naam... bij het zien van een advertentie van deze man, zou ik al gelijk verder zoeken.

Geloof dat ie zich ook wel eens per telefoon voordeed als zijnde de vorige eigenaar en dan de motor de hemel in prees. Allemaal hier terug te vinden op motor-forum in meerdere topics.
 
Tja, mijn duc staat daar nu inderdaad te koop met "kuip lakschade" terwijl de koppeling is afgebroken, deuk in tank etc. Verder loopt hij volgens de advertentie perfect, terwijl hij niet rijdbaar is...
Ik zou naar dit soort toko's in ieder geval nooit mijn spaarcentjes brengen!
 
Wat een naaistreek en dan probeert de beste man je nog niet eens te gemoet te komen op wat voor manier dan ook. Bedrog dus. Moeilijk aan te tonen dat wel, maar schakel je rechtsbijstand in als je daar voor verzekerd bent.
 
Laatst bewerkt:
Wat een naaistreek en dan probeert de beste man je nog niet eens te gemoet te komen op wat voor manier dan ook. Bedrog dus. Moeilijk aan te tonen dat wel, maar schakel je rechtsbijstand in als je daar voor verzekerd bent.
Daar is het nu te laat voor hij gaf een eind datum op waneer hij de motor terug zou nemen.
Eerst 2 dagen na mijn beklag maar ik werk in ploegendienst dus kwam niet uit toen liet hij weten er 2dagen bij te doen maar dan kon ik ook niet en op zondag is hij niet open en ik kan op z,n korte termijn geen vrij krijgen en neem er geen vrij voor. :j
Het is een eersteklas zwendelaar en daar druk ik me mild mee uit.
Kijk maar naar die DUCATI je zal hem maar kopen ben je mooi genaaid want hij zal er niet bij vertellen wat er voor de rest mee is.
Het is wachten op, dat er iemand een motor bij hem koopt die zichzelf dood rijd omdat de remmen of iets dergelijks gebreken hebben. B| :j
 
Je vergeet onze vrienden uit Ureterp...
Niks mis met Boonstra.
Als je een schadefiets wil kopen omdat je dubbeltje eerste rang wil zitten maar je heb er geen verstand van dan loop je inderdaad het risico dat je een miskoop doet.
Dan is Boonstra geen oplichter, de koper heeft er gewoon geen verstand van.

Zelfde met die fiets van TS.
het is 100% niet netjes dat de verkoper een verkeerde km stand doorgeeft maar je bent nog altijd zelf verantwoordelijk voor de koop.
Daarnaast altijd ff via internet onderzoekje doen naar verkopers (ook gewone bedrijven).

Schade voertuigen handel is aparte handel waar je gewoon verstand van schade moet hebben anders heb je gewoon kans op miskopen.
 
Laatst bewerkt:
Je vergeet onze vrienden uit Ureterp...


Das een motorsloop, die verkopen ook schademotoren. Als je daar een motor koopt "met lichte glijschade" kun je nagenoeg altijd van 100m afstand zien dat het ding krom is.

Als je een schademotor bij een MOTORSLOOP koopt en er later achter komt dat ie toch meer schade heeft dan denk ik dat je ook zelfs eens ff moet gaan nadenken.
 
De jongens uit Ureterp zijn duur en verwoorden de schade aan de optimistische kant, maar oplichters zijn het absoluut niet.
Ik ken verschillende motoren die er vandaan komen (geen schade motoren) die met garantie zijn verkocht en prima service kregen. Een kennis had na een paar honderd km's haar koppeling naar de klote en kreeg heel netjes nieuwe koppelingsplaten, binnen een week geregeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de prijs van onderdelen wel meevallen, ik heb dr best veel gehaald en nooit gezeik gehad. Ook achteraf iets ruilen omdat t toch niet past of wat dan ook was nooit een probleem.

Je moet dr alleen niet bijdehand gaan lopen doen :+
 
Daar is het nu te laat voor hij gaf een eind datum op waneer hij de motor terug zou nemen.
Eerst 2 dagen na mijn beklag maar ik werk in ploegendienst dus kwam niet uit toen liet hij weten er 2dagen bij te doen maar dan kon ik ook niet en op zondag is hij niet open en ik kan op z,n korte termijn geen vrij krijgen en neem er geen vrij voor. :j
Het is een eersteklas zwendelaar en daar druk ik me mild mee uit.
Kijk maar naar die DUCATI je zal hem maar kopen ben je mooi genaaid want hij zal er niet bij vertellen wat er voor de rest mee is.
Het is wachten op, dat er iemand een motor bij hem koopt die zichzelf dood rijd omdat de remmen of iets dergelijks gebreken hebben. B| :j

Tja, het is bij de Duc wel allemaal optische schade, dus als je er goed naar kijkt kun je alles ontdekken. Maar ipv dat hij dat nou in de advertentie zet zodat mensen van heinde en verre niet voor niks komen!!?

Verder kan hij geen uiterste datum stellen voor terugname van de motor. Hij moet dit op zijn minst schriftelijk aangeven. Maar door een deadline te stellen, kan hij zich niet ontrekken van een onrechtmatige daad (ook verkoper dient willes en wetens de juiste km-stand op te geven). Als je het idee hebt een kat in een zak gekocht te hebben, sta je in je recht een rectificatie te krijgen.
Ik ben echter wel van mening dat je bij een "motorsloop" of handelaar dubbel zo goed moet kijken(ook met je handen) en vragen. Je weet dat er wat gebeurd is met de motoren, en op goed vertrouwen handelen (dode accu) is dan niet echt slim.
 
Het is wachten op, dat er iemand een motor bij hem koopt die zichzelf dood rijd omdat de remmen of iets dergelijks gebreken hebben. B| :j


Het is wachten dat ie iemand naait bij wie ie dat beter niet had kunnen doen.... })
 
Daar is het nu te laat voor hij gaf een eind datum op waneer hij de motor terug zou nemen.


dan had je daar beter op wat voor manier dan ook gehoor aan kunnen geven, had die bike gewoon op zondag daar neergezet aan de ketting, en laat hem het slot terugsturen. Klinkt als een gemiste kans...
 
ik heb zelfde megemaat maar dan met m,n auto 3 jaar terug

was op zoek naar een bmw (e39)523 automaat met met cream leer en de hele mik mak
ook gevonden
via internet en telefoon bij een handelaar uit gekomen die dit naam mijn idee veel vaker doet bij ontwetende mensen die geen verstand hebben van techniek en verkoop gelul en er zo dus met achter af hooge kosten instappen

alles mooi op foto en via de foon
kwam ik daar
lekker radiateur
kapotte catalisator
lak schade links voor tot achter
en deuk in spatbord

foto's en info moet je altijd maar met een korrel zout nemen
heb hem idd wel gekocht
maar heb het na mijn idee wel gelijk goed aangepakt
ff ekris gebeld en via fax alles laten komen kwa kosten
waren totaal +-1850 euro dat moest er minimaal af zij ik tegen die verkoper
of ik wou hem voor de afgesproken prijs hebben en dan maakte hij het maar met NIEUWe onder delen waar ik de bon van wou zien en bedrijfs info van wou hebben
heeft er 1500 afgedaan en ik heb alles in duidsland gehaald en hield 600 euro over
had die kloodzak maar alles moeten melden via internet en de foon
wel zo nejtes (en zo als het hoord)
maar hij wou me ook onder valsen info lokken (is gelukt) maar dan wel met met een flinke toelegging aan zijn kant

suc6 er mee en laat dit een goede les zijn voor de volgende keer sterkte er mee
 
Laatst bewerkt:
Tja, het is bij de Duc wel allemaal optische schade, dus als je er goed naar kijkt kun je alles ontdekken. Maar ipv dat hij dat nou in de advertentie zet zodat mensen van heinde en verre niet voor niks komen!!?

Verder kan hij geen uiterste datum stellen voor terugname van de motor. Hij moet dit op zijn minst schriftelijk aangeven. Maar door een deadline te stellen, kan hij zich niet ontrekken van een onrechtmatige daad (ook verkoper dient willes en wetens de juiste km-stand op te geven). Als je het idee hebt een kat in een zak gekocht te hebben, sta je in je recht een rectificatie te krijgen.
Ik ben echter wel van mening dat je bij een "motorsloop" of handelaar dubbel zo goed moet kijken(ook met je handen) en vragen. Je weet dat er wat gebeurd is met de motoren, en op goed vertrouwen handelen (dode accu) is dan niet echt slim.
Er was voor de rest niets mee aan de hand volgens Groenen rijbare schade.
Maar die dode accu zonder boutje en moertjes leek achteraf wel degelijk opzet.
Als ik hem op de wielen had meegenomen had ik de werkelijke Km stand gelijk gezien want dan had hij er een werkende accu in moeten zetten.
Hij vroeg nog hoe neem je hem mee ,op de aanhanger zij ik, en er verscheen een bepaalde greins van opluchting op z,n gezicht. B|
Hij hielp zelfs nog met de fiets op de aanhanger zetten om hem even vast te houden.
Achteraf is alles makkelijk praten maar laat dit een les voor mij zijn en info voor anderen,
 
toch denk ik dat groenen het verliest in een procedure....

een teller kan een beetje afwijken, keer 1000 km of zo...niet het dubbele.

en ook met al die negatieve ervaringen zal de rechter niet gauw nog die groenen op zijn woord geloven
 
Meneer Groenen heeft als eens uitleg mogen geven bij het gerecht ;)

Hij was "gepakt" op belasting onduiking en later is daar dus het verkoop van schade en onveilige motoren bijgekomen
(Hij heeft ook een paar maanden gezetten voor belasting onduiking uit m'n hoofd :Y )

Zoals je dus leest is Meneer Groenen alweer een tijdje actief onder een andere naam ,alleen nog steeds dezelfde pratijken als vroeger |(


Het kan Justitie echt geen FUCK schelen dat Groenen schade motoren of gewoon ronduit onveilige motoren verkoopt :(
Zolang Groenen netjes iedere maand zijn belastingcentjes betaald doen zij er niks aan |(


Einde gal spuug moment :$
 
Groenen motoren was vroeger inderdaad deel van motorcentrum eindhoven.
Omdat groenen aan vieze zaakjes deed (KM-standen terugdraaien enzo) en meerdere mensen hier achter kwamen, sloot de zaak uiteindelijk. Maar wat vaak onduidelijk blijft is dat er in dat motorcentrum 3 zaken zaten. Groeneveldt is er 1 van. Groenen motoren moet je nooit meer heen gaan. De andere 2 zijn gewoon goed en hebben dankzij Groenen een reputatiedeuk opgelopen.

Gewoon voor verduidelijking^^
 
Groenen motoren was vroeger inderdaad deel van motorcentrum eindhoven.
Omdat groenen aan vieze zaakjes deed (KM-standen terugdraaien enzo) en meerdere mensen hier achter kwamen, sloot de zaak uiteindelijk. Maar wat vaak onduidelijk blijft is dat er in dat motorcentrum 3 zaken zaten. Groeneveldt is er 1 van. Groenen motoren moet je nooit meer heen gaan. De andere 2 zijn gewoon goed en hebben dankzij Groenen een reputatiedeuk opgelopen.

Gewoon voor verduidelijking^^
Als hij de Km stand terug gedraaid had was dit waarschijnlijk onopgemerkt gebleven,, :?
Misschien durft hij dit niet meer omdat dit anno 2007 strafbaar is.
Nu maar andere truken uit z,n hoge hoed maar hij verziekt z,n eigen broodwinning en reputatie ( maar ja die reputatie van hem was al :r voortaan eerst google er op los laten dan weet je waar je mee te maken hebt )
Het is klote dat zo iemand voor een prikje schade motoren op kan kopen omdat die klote verzekering veranderd is en niet uitkeerd als het niet via een schade bedrijf gaat.
Dit soort opkopers verzieken een hoop, B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan