Mijn ervaring met Hemo Motoren

varues

MF'er
31 mrt 2020
41
19
Rotterdam
Vanwege een technisch probleem met het starten van mijn motor ben ik opzoek gegaan naar een betrouwbare garage. Nu woon ik zelf in regio Rotterdam, maar werd er toch aanbevolen iets verder te rijden naar een betrouwbare garage. Uit eindelijk na een tijdje zoeken door oude posts en google reviews bleek Hemo Motoren het beste reviewed te zijn en werd erg aanbevolen vanwege de vriendelijke eigenaar.

Nadat ik mijn motor daarheen had gebracht had ik een aantal punten benoemd waar ik problemen mee ervaarde. .

1 het lukte mij niet mijn voorlamp te vervangen vanwege de constructie van de lamp.
2. Mijn motor wilt soms koud echt niet starten.

Ik had mijn motor zelf de komende twee weken niet nodig, dus ik zei dat er geen haast bij zat.

1 week later kreeg ik een berichtje dat mijn lamp was vervangen, maar er stond niks in over het start probleem. Ik had er achteraan gebeld of hij het misschien was vergeten te vermelden. Ik kreeg toen als reactie: een motor start of hij start niet. Jouw motor start prima. Dit ondanks dat ik meerdere keren heb gehad dat mijn motor 2 dagen lang niet wou starten.

Ik had geen zin om een discussie te beginnen, dus ik heb een andere garage gebeld die er met plezier naar wou kijken.

Vandaag ging ik mijn motor dus maar ophalen bij Hemo en kon hem zo meenemen. Ik was van plan de motor direct naar de andere garage te brengen, maar werd onverwachts tegen gehouden. Na ongeveer 600 meter rijden viel mijn motor uit. Dit heb ik nog nooit eerder gehad, mijn motor had altijd alleen maar problemen met opstarten. Ik besloot toen Hemo te bellen want hij zou over 5 min dicht gaan en ik stond daar ineens langs de weg met mijn Motor. Hij zei dat hij op mij zou wachten. Zo doende ongeveer een kwartier met motor aan de hand in de felle zon terug naar de garage gelopen. Eenmaal bij de garage aangekomen zei hij dat mijn accu waarschijnlijk kapot was en laadde mijn accu weer op. Nu vroeg ik bij mij zelf af of hij dat niet had kunnen controleren gezien ik aan had gegeven dat ik start problemen had. Ik had het maar niet gezegd uit beleefdheid maar vroeg wel of het nu zin had om weg te rijden na het opladen van mijn accu. Ik kreeg als reactie: ik heb geen idee ik kan niet in de toekomst kijken... natuurlijk is dit een waardeloze reactie, maar het word nog mooier. Ik zei zo van, ja wat als ik weer zo terug moet lopen als die weer uitvalt? Toen kreeg ik als reactie: dan is het niet meer mijn probleem want dan ben ik weg... nou toen brak mijn klomp... ik had heel boos kunnen worden, maar het had toch geen verschil uitgemaakt.

Eenmaal op de weg viel die weer na 600 meter rijden uit. Nu stond ik 14km van mijn huis verwijderd met een motor die niet startte. Terug gaan was nu geen optie meer, dus ik heb de wegenwacht moeten bellen.. toen de wegenwacht eenmaal was aangekomen bevestigde deze aardige meneer dat mijn accu inderdaad gesneuveld was. ANWB meneer had gelukkig nog wel een adresje in de buurt waar hij een accu kon halen, want helaas had hij geen leen accu meer. Nu heb ik uiteindelijk een nieuwe accu kunnen kopen daar (veelste duur voor veelste lagen kwaliteit, maar dat is dan maar zo) en mijn motor kon weer verder. De motor startte gelijk, maar na een tijdje rijden viel die weer uit. Ik de ANWB weer bellen, beste meneer kwam weer terug om verder te kijken. Na een tijd onderzoeken bleek dat er een zekering was door gesprongen en vervolgens was ook het start systeem over verhit geraakt na het vaak starten van mijn motor tijden het onderzoek. Na even wachten en afkoelen sprong mijn motor gelijk weer aan en kon ik eindelijk richting huis.

Dit is de laatste keer geweest dat ik ooit naar Hemo ben gegaan. Ik ben s ochtend 11:40 weg gegaan en uit eindelijk 17:20 thuis gekomen. De reden dat ik dit allemaal heb geschreven was omdat ik graag mijn verhaal toch even kwijt wou. Die man zou ongetwijfeld in veel andere situaties juist hebben gehandeld, maar dit heeft mij toch wel mijn zaterdag ( en een geplande boot trip waar ik niet meer aanwezig kon zijn) gekost.
 
Aai, slecht begin met je motor.....succes.

En voorkomen: onafhankelijk aankoopkeuring uitvoeren....Erik van Lent. Uiteraard kan hij niet in de motor kijken maar heel veel ellende komt aan het licht: staat, schade, achterstallige onderhoud.

Overigens heb mijn laatste motor gewoon op zicht gekocht in Rotterdam....ding heb al ruim 3 jaar, prima ding.
 
Aai, slecht begin met je motor.....succes.

En voorkomen: onafhankelijk aankoopkeuring uitvoeren....Erik van Lent. Uiteraard kan hij niet in de motor kijken maar heel veel ellende komt aan het licht: staat, schade, achterstallige onderhoud.

Overigens heb mijn laatste motor gewoon op zicht gekocht in Rotterdam....ding heb al ruim 3 jaar, prima ding.
Ja ik wist dat er een aantal dingen aan de hand waren met mijn motor, dat had de verkoper ook aangegeven. De motor was daardoor vrij goedkoop en ik ben dus bereid om wel wat geld er in te stoppen om hem weer op orde te krijgen.

Het punt wat mij alleen vaak irriteerd is dat ik al 2x heb gehad dat het een "kut ding" word genoemd. Naar mijn mening is een motor niet zomaar kut, het betekend dat een onderdeel niet goed functioneerd en het is aan de monteur dat te achterhalen.

Aankoop keuring is wel een goede tip voor de eerst volgende keer als ik een motor ga kopen, bedankt (;.
 
Weinig zo erg als een motor die niet loopt. Nog erger is een niet behulpzame dealer. Jouw eurootjes die naar een andere vakman gaan is genoeg wraak:] Geduld is een goeie zaak. Veel succes!
 
Ja ik wist dat er een aantal dingen aan de hand waren met mijn motor, dat had de verkoper ook aangegeven. De motor was daardoor vrij goedkoop en ik ben dus bereid om wel wat geld er in te stoppen om hem weer op orde te krijgen.

Het punt wat mij alleen vaak irriteerd is dat ik al 2x heb gehad dat het een "kut ding" word genoemd. Naar mijn mening is een motor niet zomaar kut, het betekend dat een onderdeel niet goed functioneerd en het is aan de monteur dat te achterhalen.

Aankoop keuring is wel een goede tip voor de eerst volgende keer als ik een motor ga kopen, bedankt (;.
Ik zou de motor de zaak inrijden en per ongeluk een paar occasions omver rijden, en dat onder mom van : remmen deugden ook niet....
 
Ik zou de motor de zaak inrijden en per ongeluk een paar occasions omver rijden, en dat onder mom van : remmen deugden ook niet....
Bij nader inzien had ik dat beter kunnen doen. Helaas is onderweg naar huis mijn olie blijkbaar flink gaan lekker en is mijn blok vast gelopen. Volgens de ANWB niet repareerbaar. Ik mag voorlopig weer gaan sparen.
 
Welke motor en bouwjaar gaat het om? Misschien tweedehands blokken op marktplaats...
 
Ik heb sterk de indruk dat we hier enige informatie over de betreffende motor en de staat missen. Als mijn motor niet start doet hij dat na twee dagen nog niet. En mijn motor gaat niet zomaar olie lekken tot hij vast loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan