Mijn ervaring met HH Motoren

koentekiente

Rookie
31 mei 2015
17
0
Valkenswaard
Ik wil hier mijn teleurstelling/frustratie ff delen.
Na een week aan mail verkeer onderling en duidelijk mijn interesse te hebben uitgesproken heb ik Hein een mail gestuurd dat ik graag afgelopen donderdag voor een Yamaha Dragstar 1100 langs zou komen.
Hein van HH motoren in Noordwijkerhout gaf aan dat ik de hele dag welkom was.
was de bedoeling dat ik kwam kijken en Hein hem zou komen afleveren omdat hij toevallig in de buurt moest zijn.
Dus ik halve dag verlof opgenomen op het werk en met vrouw en de kleine (zodat ik met motor naar huis kon rijden) een kleine 170 km enkel naar Noordwijkerhout vanuit Valkenswaard.
eenmaal daar zag ik de Dragstar al staan vond het een mooi ding.

Na me aan Hein te hebben voorgesteld en aangaf dat ik voor de Dragstar kwam zoals we hadden besproken,verteld Hein me dood leuk dat hij hem net verkocht heeft aan de meneer die ik bij aankomst in zijn auto zag stappen.

Heb een excuus gekregen en begrip maar een lul verhaal dat 50% van de klanten waar hij mee afspreekt niet komt opdagen vind ik dan weer zo'n kontsmoes waar ik helemaal niks mee kan. :(

teleurgesteld en lichtelijk gefrustreerd maar weer die km naar huis.
300 km voor de kat zijn kut.

ik vind het getuigen van weinig klantvriendelijkheid.
Hein, jammer dat mijn ervaring met HH Motoren meteen een teleurstelling is.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil hier mijn teleurstelling/frustratie ff delen.
Na een week aan mail verkeer onderling en duidelijk mijn interesse te hebben uitgesproken heb ik Hein een mail gestuurd dat ik graag afgelopen donderdag voor een Yamaha Dragstar 1100 langs zou komen.
Hein van HH motoren in Noordwijkerhout gaf aan dat ik de hele dag welkom was.
Dus ik halve dag verlof opgenomen op het werk en met vrouw en de kleine (zodat ik met motor naar huis kon rijden) een kleine 170 km enkel naar Noordwijkerhout vanuit Valkenswaard.
eenmaal daar zag ik de Dragstar al staan vond het een mooi ding.

Na me aan Hein te hebben voorgesteld en aangaf dat ik voor de Dragstar kwam zoals we hadden besproken,verteld Hein me dood leuk dat hij hem net verkocht heeft aan de meneer die ik bij aankomst in zijn auto zag stappen.

Heb een excuus gekregen en begrip maar een lul verhaal dat 50% van de klanten waar hij mee afspreekt niet komt opdagen vind ik dan weer zo'n kontsmoes waar ik helemaal niks mee kan. :(

teleurgesteld en lichtelijk gefrustreerd maar weer die km naar huis.
300 km voor de kat zijn kut.

ik vind het getuigen van weinig klantvriendelijkheid.
Hein, jammer dat mijn ervaring met HH Motoren meteen een teleurstelling is.


Ritalin vergeten?
 
Ik zou ook pissig zijn. Zeker als je gericht voor één specifieke motor langskomt.

Het klopt dat soms mensen niet langskomen (mijn vrouw heeft ook een eigen zaak dus ik ken de andere kant van de balie ook).


Ik vraag mij af hoe andere motorzaken dit op zouden lossen. (dus als er iemand anders de showroom binnenkomt om een motor te kopen waarvan je weet dat er een kans is dat er nog iemand voor komt.)
 
Laatst bewerkt:
Ritalin vergeten?


Ff ritalin gegoogeld.......ik snap m nog niet... :+

Methylfenidaat verbetert de aandacht en stemming.
Bij ADHD (aandachtstekort-stoornis) en narcolepsie (slaapziekte). Soms bij mensen op hun sterfbed, om de sufheid door sterke pijnstillers te verminderen en de stemming te verbeteren.
Tabletten en capsules met verlengde afgifte: 's ochtends innemen. Methylfenidaat werkt na 1 tot 2 uur. Kijk op het etiket of u het voor, tijdens of na het ontbijt moet innemen. Heel doorslikken, zonder te kauwen.
Tabletten met verlengde afgifte werken 12 uur lang. Capsules met verlengde afgifte 8 uur.
Gewone tabletten werken na 1 tot 2 uur en 3 tot 6 uur lang. Meestal gebruikt u deze 3 keer per dag. Neem de laatste tablet niet later dan 4 uur voor u gaat slapen. Anders kunt u moeilijk in slaap komen.
U kunt rusteloos, slapeloos, nerveus of duizelig worden. Andere bijwerkingen zijn misselijkheid, buikpijn, minder eetlust en hoofdpijn. Soms helpt het om het medicijn met wat voedsel in te nemen.
Rijd geen auto zolang u duizelig, rusteloos of nerveus bent. Pas op met alcohol. Dit kan uw beoordelingsvermogen extra verslechteren.
Gebruikt u methylfenidaat al een paar weken? Stop dan niet in een keer. Bouw het langzaam af in overleg met uw arts of apotheker.
 
Tja, ik snap de teleurstelling van TS, zeker omdat-ie er 2 x 170 km voor moest reizen. Maar: was de motor telefonisch al gekocht - bijvoorbeeld onder voorbehoud van mankementen (lees: bezichtiging) - of sprak TS alleen af om te komen kijken?

Ik kan vanachter m'n toetsenbord niet beoordelen of de communicatie mss iets beter had gekund, maar als de motor daadwerkelijk al telefonisch verkocht was, dan was het idd netjes geweest als "Hein" het ding minimaal voor TS had gereserveerd. Aan de andere kant, Hein wil ook alleen maar verkopen, en het liefst zo snel mogelijk.

Op zich geloof ik namelijk best dat 50% van de bellers helemaal niet op komt dagen, want dat is soms niet anders als je zelf iets op (b.v.) marktplaats.nl te koop aanbiedt. Ik snap dat TS daar niks mee kan, maar het is wat het is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel eens een Dragster meegemaakt en ik denk dat de motor verkoop meneer je onbewust een dienst heeft bewezen.

Verder snap ik de verkoper wel. Brabanders en afspraken tijdens carnaval....
 
Zie het als een waardevolle levensles. Niets interesse/bezichtigen, in het vervolg gewoon melden dat je hem komt kopen. Dan kan je altijd nog terugkrabbelen mocht het tegenvallen.
Hier je frustratie uiten is nutteloos.
 
Hahahaha ben een Limburger die in Brabant woont maar dat ter zijde
ik heb er een halve dag verlof voor opgenomen dus was zwz geen carnaval voor mij dit jaar
Ik heb wel eens een Dragster meegemaakt en ik denk dat de motor verkoop meneer je onbewust een dienst heeft bewezen.

Verder snap ik de verkoper wel. Brabanders en afspraken tijdens carnaval....
 
Als je duidelijke afspraken maakt horen die te worden nagekomen door beide partijen, punt.
 
Het is meer mijn ervaring met HH motoren delen zodat een andere mogelijke klant hier rekening mee kan houden.
Zie het als een waardevolle levensles. Niets interesse/bezichtigen, in het vervolg gewoon melden dat je hem komt kopen. Dan kan je altijd nog terugkrabbelen mocht het tegenvallen.
Hier je frustratie uiten is nutteloos.
 
Tjonge, je hebt in een half uur 5 X zoveel berichten geplaatst dan in de laatste 2.8 jaar.


Knap hoor.


applausbord.jpg
 
Laatst bewerkt:
Behalve dat zo’n beetje iedere zaak dit doet. Gegarandeerde verkoop vs op afstand gemaakte afspraak tot bezichtiging met anoniem persoon wat mogelijk leidt tot verkoop is een makkelijke keuze.
Ik heb hetzelfde gehad met een garage in duitsland (met het verschil dat ik gelukkig een mail kreeg dat ie verkocht was de avond voor ik langs zou komen)
Dus wat ik zei, als je serieus interesse hebt melden dat je hem komt kopen en vragen of hij gereserveerd kan worden. Valt het tegen kan je altijd terugkrabbelen.
 
Ik weet niet of HH Motoren je telefoonnummer had,
maar zo ja, dan was het netjes geweest dat die even had gebeld of je al onderweg was, toen die andere meneer interesse toonde in de Dragster.

Ik snap je frustratie wel.

Aan de andere kant, hoewel ik het niet netjes vind, snap ik HH Motoren ook wel.
Als jij hem niet koopt, is het maar de vraag of die andere nog terug komt om hem alsnog te kopen.

En misschien komt de nieuwe eigenaar wel uit de buurt en laat die daar ook onderhoud doen.
 
Tjonge, je hebt in een half uur 5 X zoveel berichten geplaatst dan in de laatste 2.8 jaar.


Knap hoor.


[afbeelding]

Geslaagd voor rekenen 1ste klas :t :} :}

(je mag je eigen afbeelding gebruiken)

@TS, ik snap je frustratie, ook een keertje met een auto gehad.
Ik snap dat ze willen verkopen, maar ok behoorlijk ruk dit idd.
 
Laatst bewerkt:
zou als zaak precies het zelfde doen zeker geld tegen iemand die misschien komt kijken en heel misschien wel geïnteresseerd is om tot een deal te komen. keuze is erg gemakkelijk. de eerste die een goed bod doet waar voldoende marge overblijft om het bedrijf voort te zetten is de koper en wie daar na komt vist achter het net. je kan de klant dan hooguit nog aanbieden om voor een vergelijkbare motor te zoeken om te proberen de volgende klant ook te behouden voor je bedrijf maar de meeste klanten willen daar niet op wachten.
 
Ja het blijft bedenkelijk als men zich specifiek op MF aanmeld om ongenoegen te uiten over een ervaring. Of hiervoor voor het eerst in 2 jaar inlogt. Aan de andere kant: Laten we blij zijn met dergelijke uitingen. Natuurlijk moet je voorzichtig zijn met conclusies als je de andere kant van een verhaal niet kent. Maar om nu meteen iemand af te branden die andere motorrijders wil waarschuwen, is ook weer zoiets.

Heb soortgelijk verhaal meegemaakt met een particulier via MP die achteraf ook een MF'er bleek te zijn. Afgesproken om een dag vrij te nemen om de volgende werkdag ri. Enschede te rijden om een proefrit te maken en de motor te kopen indien de rit zou bevallen. Op de ochtend zelf een lullig mailtje dat hij de motor toch liever niet wilde verkopen. (En dat na anderhalve week over en weer e-mail verkeer en ook telefonisch contact). Tot en met de dag van vandaag geen excuus en meneer is zich van geen kwaad bewust. Gelukkig heb ik alle screenshots van de afspraken nog, waar ik hem dan ook mee confronteer als hij zich hier weer eens quasi nonchalant meldt.

Dus begrijp verdomd goed hoe TS zich moet voelen. Maar ben inderdaad benieuwd of de verkoper in het bezit was van TS' telefoonnummer en of de motor gereserveerd was?
 
Laatst bewerkt:
Wie het eerst komt, die het eerst maalt.
Ik heb vaak dingen vastgehouden voor mensen die niet op kwamen dagen. (meerdere keren)
Of die ene die wel kwam maar er toch over na ging denken zonder goede reden.

Ondertussen was mijn advertentie verlopen en kon ik weer opnieuw beginnen met weken achterstand.
En dat door het maar vasthouden van de motor voor die ene.

De handel is onzeker, anders moet je een aanbetaling doen.
Zo heb ik een motor gereserveerd vanuit het ziekenhuis drie weken geleden.
Over twee weken ga ik hem pas halen en überhaupt voor het eerst dit model in het echt zien. :)

Het blijft natuurlijk wel rot dat je een flink stuk hebt gereden en uiteindelijk teleurgesteld werd. -O-
 
Laatst bewerkt:
tuurlijk heb hem ook gezegt weg is weg is zijn eigen portemonee, maar hd me dan iets laten weten want ik had aangegeven dat ik een eind moest rijden. ik zou komen kijken en dan zou Hein hem als hij voor een off road rit in de buurt was afleveren. Maar ik moest eerst komen kijken
Ik weet niet of HH Motoren je telefoonnummer had,
maar zo ja, dan was het netjes geweest dat die even had gebeld of je al onderweg was, toen die andere meneer interesse toonde in de Dragster.

Ik snap je frustratie wel.

Aan de andere kant, hoewel ik het niet netjes vind, snap ik HH Motoren ook wel.
Als jij hem niet koopt, is het maar de vraag of die andere nog terug komt om hem alsnog te kopen.

En misschien komt de nieuwe eigenaar wel uit de buurt en laat die daar ook onderhoud doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan