Mijn ervaring met HH Motoren

Na me aan Hein te hebben voorgesteld en aangaf dat ik voor de Dragstar kwam zoals we hadden besproken,verteld Hein me dood leuk dat hij hem net verkocht heeft aan de meneer die ik bij aankomst in zijn auto zag stappen.

Als de motor net verkocht was had de beste man toch nog geen tijd gehad om jou op tijd te bellen?
 
Laatst bewerkt:
Typisch mannelijke manier van communiceren. |(

Je verwacht van Hein dat hij de motor voor je vasthoudt, zonder dit expliciet af te spreken.
Hein weet niet dat je dit verwacht; hij weet niet eens zeker of je komt.
Aangezien Hein waarschijnlijk niet zo'n kristallen bol op zijn smyrna tafelkleedje heeft staan, valt hem dat niet te verwijten.

Moraal van het verhaal: als je wilt dat iemand een motor voor je reserveert, dan moet je dat van tevoren expliciet afspreken. Wil hij dat niet, dan weet je dat je mogelijk voor niets komt. Als je in ieder geval duidelijk afspreekt dat hij belt zodra hij hem verkocht heeft, loop je eigenlijk alleen nog dat risico tijdens de rit erheen. Het is dan aan jou of je dit risico wilt nemen.
 
Laatst bewerkt:
je zag de koper weg gaan dus hoeveel tijd was er voor hem om jouw te waarschuwen. dat doe je nadat de koop is gesloten en als de koop is gesloten gaat de klant weg. dus als hij snel was geweest had hij je kunnen bellen toen je voor de deur stond. had dat echt zoveel uitgemaakt?
 
tuurlijk heb hem ook gezegt weg is weg is zijn eigen portemonee, maar hd me dan iets laten weten want ik had aangegeven dat ik een eind moest rijden. ik zou komen kijken en dan zou Hein hem als hij voor een off road rit in de buurt was afleveren. Maar ik moest eerst komen kijken

Hier ga je dus de mist in. Het is of weg is weg. Of je reserveert en doet evt. een voorstel voor een kleine aanbetaling als je een motor echt heel graag wilt hebben. Als je hebt aangegeven weg is weg, dan valt de verkopende partij mijns inziens weinig te verwijten.

Edit: Wat leer je hiervan: Volgende keer bellen voor je zo'n eind gaat rijden. Dan weet de verkoper ook dat je serieus bent en dat hij je kan verwachten.
 
Laatst bewerkt:
Als je duidelijke afspraken maakt horen die te worden nagekomen door beide partijen, punt.
Ja, maar hoe duidelijk waren die afspraken?
32820941181853.png
 
Ik wil hier mijn teleurstelling/frustratie ff delen.
Na een week aan mail verkeer onderling en duidelijk mijn interesse te hebben uitgesproken heb ik Hein een mail gestuurd dat ik graag afgelopen donderdag voor een Yamaha Dragstar 1100 langs zou komen.
Hein van HH motoren in Noordwijkerhout gaf aan dat ik de hele dag welkom was.
was de bedoeling dat ik kwam kijken en Hein hem zou komen afleveren omdat hij toevallig in de buurt moest zijn.
Dus ik halve dag verlof opgenomen op het werk en met vrouw en de kleine (zodat ik met motor naar huis kon rijden) een kleine 170 km enkel naar Noordwijkerhout vanuit Valkenswaard.
eenmaal daar zag ik de Dragstar al staan vond het een mooi ding.

Na me aan Hein te hebben voorgesteld en aangaf dat ik voor de Dragstar kwam zoals we hadden besproken,verteld Hein me dood leuk dat hij hem net verkocht heeft aan de meneer die ik bij aankomst in zijn auto zag stappen.

Heb een excuus gekregen en begrip maar een lul verhaal dat 50% van de klanten waar hij mee afspreekt niet komt opdagen vind ik dan weer zo'n kontsmoes waar ik helemaal niks mee kan. :(

teleurgesteld en lichtelijk gefrustreerd maar weer die km naar huis.
300 km voor de kat zijn kut.

ik vind het getuigen van weinig klantvriendelijkheid.
Hein, jammer dat mijn ervaring met HH Motoren meteen een teleurstelling is.

tuurlijk heb hem ook gezegt weg is weg is zijn eigen portemonee, maar hd me dan iets laten weten want ik had aangegeven dat ik een eind moest rijden. ik zou komen kijken en dan zou Hein hem als hij voor een off road rit in de buurt was afleveren. Maar ik moest eerst komen kijken

Ik lees niks over een afspraak dat je hem al gekocht zou hebben, je zou komen kijken en ik lees 2 versies (zie bold). Denk dat je een andere verwachting hebt dan HH qua wat er besproken is.

Edit - Zie plaatje hierboven :}
 
Laatst bewerkt:
Tja... ik snap de teleurstelling, maar zo gaat dat nou eenmaal.

De motor zeker verkopen of misschien niet verkopen...

Maar dan hier een ondernemer proberen zwart te maken die in principe niets fout doet. :r


Typisch mannelijke manier van communiceren. |(

Wat een zure vagijn opmerking _O-
 
Je sprak af dat je er naar kwam kijken en je geeft zelf al aan dag je hem zag staan toen je aan kwam rijden. Dan heb je er toch naar kunnen kijken :D
 
Tja, lullig.. slechte timing.. *pech*

Aan de andere kant, als jij verkoper zou zijn..
Geen handgeld hebt gehad..
Zou bij mij ook de eerste met een vuistje met euro's dat ding meekrijgen.
( zeker een dragster ;p )

Het enige zure is, dat er zo kort tijd tussen zat, dat ie nog niet eens de
kans heeft gekregen om jou af te bellen.
Dus om daar nou pissig om te worden...
Hoogstens geïrriteerd... of opgelucht, dat je dus nu ook naar een niet-dragster kan gaan kijken
( die verkoper kan er ook niks aan doen dat jij een pleuris eind moet rijden, en niet om de hoek woont nietwaar ? )
 
Je zegt zelf dat de koper net in zijn wagen stapte toen je aankwam, veel tijd hadden ze niet om je te bellen hé?
Ik heb het zelf ook al voorgehad dat ik tijd vrijmaakt en al onderweg was om dan telefoon te krijgen dat het verkocht is. Uiteraard was het balen maar zo gaat dat nu eenmaal.
 
Frustrerend voor jou maar hem treft geen blaam. Je moest eens weten hoeveel mensen er bellen dat ze komen en niet komen opdagen.
 
Je zegt zelf dat de koper net in zijn wagen stapte toen je aankwam, veel tijd hadden ze niet om je te bellen hé?
Ik heb het zelf ook al voorgehad dat ik tijd vrijmaakt en al onderweg was om dan telefoon te krijgen dat het verkocht is. Uiteraard was het balen maar zo gaat dat nu eenmaal.

Nee, zo werkt dat niet! (vind ik) Afspraak is afspraak!!

Zowel bij verkoop als bij aankoop een HEEL DUIDELIJKE afspraak maken van tijdstip dat je komt kijken, of dat gekeken komt worden.
Niet zoiets als: 'Ik kom morgen wel effe kijken......'
Klinkt als: 'Ik zie er vanaf'. En is ook veel te vrijblijvend.

Als ik onderweg ben en het wordt toch ietsje later, dan bel ik altijd op om te melden dat ik er aan kom en dat het iets later wordt, met nieuw te verwachten aankomsttijd.

Bij verkoop (Marktplaats) geef ik altijd aan tot dat tijdstip wacht ik op jou, daarna voor de eerst-volgende. Toen stond er toch ineens een boze meneer (te laat dus) op te stoep. Had-ie maar moeten bellen......!
 
Laatst bewerkt:
Wijze les geleerd:
Koop geen motor waarvoor je een halve dag vrijaf moet nemen en/of betaal vooraf een voorschot als je de motor echt zal kopen.

In mijn ogen heeft de motorzaak helemaal niets verkeerd gedaan.
Normale gang van zaken.
 
Ik heb een keer precies hetzelfde gehad met een Ducati. Gebeld dat ik zou komen en toen ik kwam was de motor net weg voor een proefrit. En daarna verkocht.
Ik heb daar gruwelijk van gebaald maar snap ook wel dat het zo werkt. De verkoper was echter wel zo slim dat hij in de gaten had dat ik echt zo'n Ducati wilde en is gewoon voor mij op zoek gegaan naar een andere. Niets zo makkelijk als een motor inkopen waar je al een koper voor hebt.

Waar ik nog meer van gebaald heb is dat ik ook een keer verlof heb genomen om naar een motor te kijken en alles keurig geregeld had. Paar dagen van te voren gebeld zodat ze hem rijklaar konden maken, tijdstip afgesproken en mijn telefoonnummer achtergelaten voor het geval dat.....
Kom je daar op het afgesproken tijdstip hebben ze nog niks met de motor gedaan en erger nog....ze krijgen hem dus niet aan de praat. Na een uur proberen en twee koppen koffie kwam hij vertellen dat het die dag niet ging lukken. De werkplaats had het erg druk. Of hij mij kon bellen als ze hem aan de gang hadden gekregen. Toen heb ik hem toch maar gezegd dat ie mijn telefoonnummer kon weggooien.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik nog meer van gebaald heb is dat ik ook een keer verlof heb genomen om naar een motor te kijken en alles keurig geregeld had. Paar dagen van te voren gebeld zodat ze hem rijklaar konden maken, tijdstip afgesproken en mijn telefoonnummer achtergelaten voor het geval dat.....
Kom je daar op het afgesproken tijdstip hebben ze nog niks met de motor gedaan en erger nog....ze krijgen hem dus niet aan de praat. Na een uur proberen en twee koppen koffie kwam hij vertellen dat het die dag niet ging lukken. De werkplaats had het erg druk. Of hij mij kon bellen als ze hem aan de gang hadden gekregen. Toen heb ik hem toch maar gezegd dat ie mijn telefoonnummer kon weggooien.

En dat snap ik helemaal! Wel aardig dat je koffie kreeg trouwens.
 
Ik vraag mij af hoe andere motorzaken dit op zouden lossen. (dus als er iemand anders de showroom binnenkomt om een motor te kopen waarvan je weet dat er een kans is dat er nog iemand voor komt.)

laat ik dan maar even reclame maken voor Harley Point Drachten:

Wij hadden afgesproken om op een zaterdag naar een motor te komen kijken en aangegeven dat er heel serieuze interesse was. Maar ( volgens mij) alleen telefonisch, dus ik kan me voorstellen dat dat vrij onzeker voelt voor een dealer.

Bleek dat we een paar dagen eerder al konden: die ochtend belt mijn man ( zonder duidelijk aan te geven dat hij eigenlijk pas zaterdag zou komen) dat ie langs wil komen voor die motor.
Prima, welkom, kom maar langs.
Worden we binnen een minuut teruggebeld, was door zn collega teruggefloten dat die motor al tot zaterdag voor iemand ( wijzelf dus) gereserveerd was.

En dat ging om een motor die toch echt al een poosje te koop stond.

Dat vond ik echt klasse! :t
 
Ik wil hier mijn teleurstelling/frustratie ff delen.
Na een week aan mail verkeer onderling en duidelijk mijn interesse te hebben uitgesproken heb ik Hein een mail gestuurd dat ik graag afgelopen donderdag voor een Yamaha Dragstar 1100 langs zou komen.
Hein van HH motoren in Noordwijkerhout gaf aan dat ik de hele dag welkom was.
was de bedoeling dat ik kwam kijken en Hein hem zou komen afleveren omdat hij toevallig in de buurt moest zijn.
Dus ik halve dag verlof opgenomen op het werk en met vrouw en de kleine (zodat ik met motor naar huis kon rijden) een kleine 170 km enkel naar Noordwijkerhout vanuit Valkenswaard.
eenmaal daar zag ik de Dragstar al staan vond het een mooi ding.

Na me aan Hein te hebben voorgesteld en aangaf dat ik voor de Dragstar kwam zoals we hadden besproken,verteld Hein me dood leuk dat hij hem net verkocht heeft aan de meneer die ik bij aankomst in zijn auto zag stappen.

Heb een excuus gekregen en begrip maar een lul verhaal dat 50% van de klanten waar hij mee afspreekt niet komt opdagen vind ik dan weer zo'n kontsmoes waar ik helemaal niks mee kan. :(

teleurgesteld en lichtelijk gefrustreerd maar weer die km naar huis.
300 km voor de kat zijn kut.

ik vind het getuigen van weinig klantvriendelijkheid.
Hein, jammer dat mijn ervaring met HH Motoren meteen een teleurstelling is.

Dit is nu eenmaal wel hoe het gaat.

Ik heb onlangs een motor gekocht (bij heel toevallig RH Motoren, dus niet dezelfde toko) en ik ben schijnbaar juist iemand geweest die letterlijk voor de neus van een ander een motor heeft weggekaapt.

Diegene zat te wachten met zijn papa, omdat die een afspraak had om 15.00 uur, maar +\- 15.10 uur binnen kwam wandelen en ik er toevallig stipt om 15.00 uur was.
Zonder afspraak, maar gewoon op goed geluk omdat ik die dag vrij had en de zaak om 15.00 uur open ging.

Vervolgens stond ik te geilen kwijlen bij een exemplaar, maar kon eigenlijk niet direct beslissen, want deze was boven mijn budget. Gevraagd of ik geen bedenktijd kon krijgen, maar dat kon niet, want er zaten letterlijk mensen te wachten die wellicht ook wel interesse hadden in dit exemplaar.

Dan toch maar besloten deze wel te nemen.

Later bij het ophalen te horen gekregen dat daardoor iemand zeer teleurgesteld was voor een aantal minuten, omdat ik de fiets had gekocht die hij eigenlijk wilde hebben. Dit was de tweede keer voor deze jongen dat hem dit gebeurde! (moet papa ook niet zo treuzelen en gewoon kopen :o )
Gelukkig stonden er vergelijkbare exemplaren en is die jongen alsnog blij vertrokken na een mooie deal gesloten te hebben voor een duurder exemplaar. (die ik eigenlijk wilde hebben, maar veel te veel boven mijn budget :( )


Ik kan niets over HH Motoren, maar ik begreep RH Motoren heel goed.

Om dan nog wat aan toe te voegen.
Ik zou nadat ik bij RH motoren langs was geweest nog bij een andere zaak langs gaan waar ik wel een afspraak had gemaakt.

Deze heb ik pas de volgende dag afgebeld.
Ja niet netjes, maar ik was het helemaal vergeten in alle emoties en blijdschap. Inmiddels thuis (1.5 uur rijden) was het al bijna sluitingstijd en toen ik er aan dacht was het al na sluitingstijd.

Daarmee hebben zaken dus te maken.


Blijft klote natuurlijk als je voor Jan lul ergens heen rijdt. De kans is wel altijd aanwezig. Zeker als je naar mooie exemplaren gaat kijken.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan