Mijn ervaring met malle motordagen bij Arie Molenaar

mean-machine

uut Ee
3 jun 2013
12.049
7.270
Veluwe
Mijn motor-laarzen waren in mijn vakantie helemaal verrot gelopen dus wilde ik nieuwe. Naast het motorrijden, loop ik soms ook flinke stukken. Met veel laarzen kom je helaas nauwelijks verder dan het terras.
Na wat onderzoek was het voor mij duidelijk dat ik Daytona's wilde hebben. Nooit meer last van natte poten en zoals ik van reviews begrijp kan je met deze laarzen ook flinke stukken lopen. Zelfs in toekomst laten verzolen bij de fabrikant is mogelijk. Deze hebben echter wel hun prijs.(€380) Niet fijn voor de portemonnee, maar dat moet dan maar.

Wat een gelukje, want Molenaar-IJsselstein heeft binnenkort 30% korting op de hele voorraad. Zij presenteren zich altijd als kwaliteits-dealer, maw het kan niet anders dat ze ook Daytona's hebben. Op de site hebben ze zelfs een krantje met: '30% korting op álle handschoenen en laarzen'. Idd met een accent op álle. Dat komt mooi uit, scheelt me €114.

Nu moest ik zaterdag naar Den Haag en bedacht me ze nu al te gaan passen. Dan weet ik de maat en hoef ik volgende week niet te zoeken. Het is dan natuurlijk akelig druk. Ik kijken bij de kleding, maar nergens de laarzen waarvoor ik kom. Nee, blijkt dat Daytona aan de overkant is bij BMW-zusterbedrijf. Daar aangekomen wordt mij verteld dat er volgende week 20% korting(?) gaat zijn op bepaalde typen Daytona alleen die op de bovenste schappen. Welnu, je raadt het al, daar stonden de laarzen die ik zocht natuurlijk niet bij. :N

Maw: álle laarzen korting betekent dus niet voor álle.............. :(

Ik had mijn neus er goed van vol. Ik ben naar naar een collega (verderop langs A12 richting Den Haag) gereden waar ik ze gelijk heb gekocht. Nee, bij die 'malle motordagen' gaan ze mij niet meer zien!
Ze moeten niet gaan denken dat ik ook mal ben geworden! :9
 
Laatst bewerkt:
Ja, zo was die actie van laatst bij Motozoom ook niet zo aantrekkelijk als het leek. Er werd 50% korting beloofd (in de vorm van tegoed bon, maar soit) op kleding etc beloofd. Bleek het alleen op de voorraad te zijn, en die was flink beperkt. Beter naar een zaak gaan waar ze normaliter scherpe prijzen hebben, dan hoef je niet zo op die acties te vertrouwen.
 
Bij Albert Heijn hebben ze nu die 99 cent aanbiedingen.
Geldt ook voor producten die eerst 89 cent waren en nu "afgeprijst"...

Je wordt overal genaaid als je niet uitkijkt.
 
RTFM.....

Hier de folder:
full



En vwb de algemene aankondiging van de non-BMW kant, er staat toch op voorraad?

PS: Ik werk er niet, koop er soms en soms niet.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor-laarzen waren in mijn vakantie helemaal verrot gelopen dus wilde ik nieuwe. Naast het motorrijden, loop ik soms ook flinke stukken. Met veel laarzen kom je helaas nauwelijks verder dan het terras.
Na wat onderzoek was het voor mij duidelijk dat ik Daytona's wilde hebben. Nooit meer last van natte poten en zoals ik van reviews begrijp kan je met deze laarzen ook flinke stukken lopen. Zelfs in toekomst laten verzolen bij de fabrikant is mogelijk. Deze hebben echter wel hun prijs.(€380) Niet fijn voor de portemonnee, maar dat moet dan maar.

Wat een gelukje, want Molenaar-IJsselstein heeft binnenkort 30% korting op de hele voorraad. Zij presenteren zich altijd als kwaliteits-dealer, maw het kan niet anders dat ze ook Daytona's hebben. Op de site hebben ze zelfs een krantje met: '30% korting op álle handschoenen en laarzen'. Idd met een accent op álle. Dat komt mooi uit, scheelt me €114.

Nu moest ik zaterdag naar Den Haag en bedacht me ze nu al te gaan passen. Dan weet ik de maat en hoef ik volgende week niet te zoeken. Het is dan natuurlijk akelig druk. Ik kijken bij de kleding, maar nergens de laarzen waarvoor ik kom. Nee, blijkt dat Daytona aan de overkant is bij BMW-zusterbedrijf. Daar aangekomen wordt mij verteld dat er volgende week 20% korting(?) gaat zijn op bepaalde typen Daytona alleen die op de bovenste schappen. Welnu, je raadt het al, daar stonden de laarzen die ik zocht natuurlijk niet bij. :N

Maw: álle laarzen korting betekent dus niet voor álle.............. :(

Ik had mijn neus er goed van vol. Ik ben naar naar een collega (verderop langs A12 richting Den Haag) gereden waar ik ze gelijk heb gekocht. Nee, bij die 'malle motordagen' gaan ze mij niet meer zien!
Ze moeten niet gaan denken dat ik ook mal ben geworden! :9
Even goed lezen hoor. Dus molenaar had überhaupt geen daytona in het assortiment? Dat is dus al je eigen fout om aan te nemen dat ze dat merk wel zouden verkopen. Vervolgens verwijzen ze je naar de zusterzaak er tegenover die onder een eigen naam opereert en die dus geen onderdeel is van de kortingsactie waar jij voor kwam. En die hebben een week later een eigen kortingsactie op de oude modellen.

:')
 
Er staat letterlijk ''Korting op geselecteerde Daytona laarzen'' Hoe duidelijk wil je het hebben?

Trouwens wel heerlijke laarzen die Daytona's.
 
Mijn motor-laarzen waren in mijn vakantie helemaal verrot gelopen dus wilde ik nieuwe. Naast het motorrijden, loop ik soms ook flinke stukken. Met veel laarzen kom je helaas nauwelijks verder dan het terras.
Na wat onderzoek was het voor mij duidelijk dat ik Daytona's wilde hebben. Nooit meer last van natte poten en zoals ik van reviews begrijp kan je met deze laarzen ook flinke stukken lopen. Zelfs in toekomst laten verzolen bij de fabrikant is mogelijk. Deze hebben echter wel hun prijs.(€380) Niet fijn voor de portemonnee, maar dat moet dan maar.

Wat een gelukje, want Molenaar-IJsselstein heeft binnenkort 30% korting op de hele voorraad. Zij presenteren zich altijd als kwaliteits-dealer, maw het kan niet anders dat ze ook Daytona's hebben. Op de site hebben ze zelfs een krantje met: '30% korting op álle handschoenen en laarzen'. Idd met een accent op álle. Dat komt mooi uit, scheelt me €114.

Nu moest ik zaterdag naar Den Haag en bedacht me ze nu al te gaan passen. Dan weet ik de maat en hoef ik volgende week niet te zoeken. Het is dan natuurlijk akelig druk. Ik kijken bij de kleding, maar nergens de laarzen waarvoor ik kom. Nee, blijkt dat Daytona aan de overkant is bij BMW-zusterbedrijf. Daar aangekomen wordt mij verteld dat er volgende week 20% korting(?) gaat zijn op bepaalde typen Daytona alleen die op de bovenste schappen. Welnu, je raadt het al, daar stonden de laarzen die ik zocht natuurlijk niet bij. :N

Maw: álle laarzen korting betekent dus niet voor álle.............. :(

Ik had mijn neus er goed van vol. Ik ben naar naar een collega (verderop langs A12 richting Den Haag) gereden waar ik ze gelijk heb gekocht. Nee, bij die 'malle motordagen' gaan ze mij niet meer zien!
Ze moeten niet gaan denken dat ik ook mal ben geworden! :9

Assumption is the mother of all fuck ups.
 
Bij Albert Heijn hebben ze nu die 99 cent aanbiedingen.
Geldt ook voor producten die eerst 89 cent waren en nu "afgeprijst"...

Je wordt overal genaaid als je niet uitkijkt.
het klopt wel.
Het word toch voor 99 cent aangeboden :+

kijk maar eens in speelgoedwinkels bij de sinterklaas en kerst aan biedingen _O- _O- _O- _O-
(midden in het jaar was het zelfde spul soms goedkoper)
 
het klopt wel.
Het word toch voor 99 cent aangeboden :+

kijk maar eens in speelgoedwinkels bij de sinterklaas en kerst aan biedingen _O- _O- _O- _O-
(midden in het jaar was het zelfde spul soms goedkoper)
Dit gebeurt overal.. Maat van me werkte bij de media markt. Daar hebben/hadden ze eens per jaar zo'n BTW korting. Paar jaar geleden hadden ze bij de lokale vestiging iets van 100k omzet in 3 of 4 uur tijd! :o
Maar ja - de prijzen gaan "langzaam" naar boven voor dit soort evenementen.

OT: eens met bovenstaand: assumption is the mother of all fuck-ups en vooral goed lezen. Is het halve werk. Ik betrap mezelf er ook wel eens op. "Oh!? Mooie korting! Oh wacht... 'behalve...' ... oh ja."
 
Veelal doet het topspul niet mee, bijvoorbeeld door restricties van de fabrikant. Motozoom had een tijd terug trouwens wel een degelijke september kortingsactie, 30% korting op niet afgeprijsde artikelen. Mooie was, via de webshop ging die korting ook gewoon van de meeste afgeprijsde artikelen af. Heb al mijn protectors redelijk goedkoop kunnen vervangen door sas-tec spul.

Voor daytona roadstars, check biker-outfit in Amsterdam. Die hebben ze standaard in de aanbieding voor ik meen 329€ en je kan wellicht nog een tientje er vanaf praten. scheelt toch weer 50-60 euro.
 
Ik begrijp je frustratie wel als je dit leest in hun online folder

full
 
Laatst bewerkt:
Dit gebeurt overal.. Maat van me werkte bij de media markt. Daar hebben/hadden ze eens per jaar zo'n BTW korting. Paar jaar geleden hadden ze bij de lokale vestiging iets van 100k omzet in 3 of 4 uur tijd! :o
Maar ja - de prijzen gaan "langzaam" naar boven voor dit soort evenementen.

OT: eens met bovenstaand: assumption is the mother of all fuck-ups en vooral goed lezen. Is het halve werk. Ik betrap mezelf er ook wel eens op. "Oh!? Mooie korting! Oh wacht... 'behalve...' ... oh ja."
was ook maar een voorbeeld.
Het gebeurd overal :X


korting is gewoon een mooi woord en bijna iedereen vliegt er blind op af _O- _O-

en dan heb je het nog maar over 1 vestiging :X :X

kom vaak genoeg daar voor spul meestal hengelo is zo lekker bereikbaar.
kom er alleen niet meer op zondag veel te druk _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb zo'n discussie ook al gehad met Ten Kate. Ze adverteerden voorheen met 'Verheul motorhoes, alle typen 20% korting'.

In de webshop zag ik echter dat het per type verschilde in korting:
type 1 = 9%
type 2 = 15%
type 3 = 23%

Natuurlijk moest ik type 1 hebben. Even opgebeld.

Ik 'Ik zie ## advertentie staan en alle hoezen hebben 20% korting?'
tK 'Klopt!'
Ik 'Maar de hoes welke ik geselecteerd heb, is slechts 9% goedkoper'
tK 'Ja klopt ook, niet alle hoezen hebben hetzelfde kortingspercentage..sommigen hebben zelfs meer als de 20%'
Ik: 'Maar MIJN geselecteerde hoes heeft dus geen 20%..heb ik ergens een uitzonderings regel/clausule gemist? Want het ALLE in [alle hoezen hebben 20% korting] klopt anders niet'
tK: 'Nee die is niet nodig, de hoezen hebben 20% korting'
Ik: 'Dan staat dit dus foutief op de website'
tK: 'Nee hoor, klopt helemaal. Alle hoezen hebben een vorm van korting, en sommigen daarvan hebben toevallig ook 20% korting'
Ik: 'Misschien zou je het beter aan kunnen passen...want dit is gewoon verkeerde voorlichting'
tK: 'Nee hoor, alles is goed. Verder nog vragen?'
 
Laatst bewerkt:
Oh jee... een advertentie die alleen bedoeld is om je naar de winkel te lokken...foei foei foei....
Dat maak je echt nooit mee...
 
Ik begrijp je frustratie wel als je dit leest in hun online folder

[afbeelding]

Precies, deze on-line-folder. Voor mij is álle ook echt álle............... drukfout zeker? :r
En die slimmerikken van Malle Arie zetten de Daytona's dan stiekem aan de overkant in de verkoop.
Onderin die folder-pagina wordt nog gemeld over drukfouten en te ontlenen rechten..... :(

@Motor-Timothy: Idd dat type en ook voor die prijs.
 
Laatst bewerkt:
Precies, deze on-line-folder. Voor mij is álle ook echt álle............... drukfout zeker?
Alle laarzen staat er. Uiteraard alleen de merken die in hun assortiment zitten. Ik vind het niet misleidend.
En die slimmerikken van Malle Arie zetten de Daytona's dan stiekem aan de overkant in de verkoop.
Nee, ze geven aan dat hun zusterbedrijf wel Daytona verkoopt.

Kwestie van goed lezen wat er staat. Vooral wat er niet staat.
 
'Malle motordagen bij Arie Molenaar/ niet altijd korting!' > 'Mijn ervaring met malle motordagen bij Arie Molenaar'
 
Ik heb laarzen van de Lidl, drie tientjes en lopen heerlijk.
 
Wat een gelukje, want Molenaar-IJsselstein heeft binnenkort 30% korting op de hele voorraad. Zij presenteren zich altijd als kwaliteits-dealer, maw het kan niet anders dat ze ook Daytona's hebben.

Sommige acties zijn inderdaad verwarrend, komt ook omdat consumenten nog steeds reageren op confetti kanonnen, heel veel uitroeptekens en holle kreten zoals "BTW korrrrrting".

Maar om nou zo maar aan te nemen dat een bedrijf een bepaald merk voert en dan ook nog als argument aan te voeren "omdat het een kwaliteitsdealer is", gaat m.i wel een beetje ver.. Niet iedereen verkoopt alles, dat lijkt me nogal wiedes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan